Συνέντευξη του Μεγανησιώτη Ιδιοκτήτη του «The Ionian Project» Δημήτρη Πολίτη στο BnB News
Ο Δημήτρης Πολίτης είναι διαχειριστής βιλών στη Λευκάδα εδώ και 5 χρόνια. Μοιράζεται την εμπειρία του ως host στο BnB Faces.
Πόσο καιρό δραστηριοποιείσαι στη βραχυχρόνια μίσθωση; Πώς και γιατί ξεκίνησες; Πόσες ιδιοκτησίες διαχειρίζεσαι;
Ξεκινώντας το 2014 ιδρύοντας την εταιρία The Ionian Project, στον τομέα της βραχυχρόνιας μίσθωσης δραστηριοποιούμαι στο χώρο αυτό τα τελευταία 5 έτη. Έχοντας ο ίδιος καταγωγή από το Μεγανήσι Λευκάδος, επισκεπτόμουν τον τόπο αυτό το καλοκαίρι. Διαπίστωσα τις τεράστιες προοπτικές και ελλείψεις που έχει το νησί στον τομέα της τουριστικής ανάπτυξης. Κάνοντας τα πρώτα βήματα με τις όποιες δυσκολίες αυτά συνεπάγονται, η εταιρία αυτήν τη στιγμή απαρτίζεται από ένα χαρτοφυλάκιο 32 βιλών τις οποίες διαχειρίζεται κατ’ αποκλειστικότητα. Επίσης παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι εκμεταλλεύονται τουριστικά το κατάλυμα τους αυτόνομα.
Είσαι ιδιοκτήτης ή διαχειριστής; Είναι μερική ή πλήρης απασχόληση για σένα;
Είμαι διαχειριστής ακινήτων και το επάγγελμα αυτό για εμένα ήταν ευθύς εξαρχής πλήρης απασχόλησης.
Τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο σε αυτή τη δραστηριότητα; Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζεις;
Αυτό που με χαροποιεί στο μέγιστο βαθμό είναι τα χαμόγελα των πελατών φεύγοντας από το νησί, γεμάτοι υπέροχες αναμνήσεις. Και η υπόσχεση ότι πολλοί από αυτούς θα ξαναέρθουν.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί της Λευκάδας (όπως και πολλοί τουριστικοί προορισμοί και μη της Ελλάδας) είναι οι συχνές διακοπές νερού το καλοκαίρι, το οδικό δίκτυο και τα σκουπίδια. Τρία μείζονα θέματα τα οποία αφενός προκαλούν τη δυσαρέσκεια των πελατών, αφετέρου την απογοήτευση των ιδιοκτητών των ακινήτων και εν τέλη τον έντονο προβληματισμό εμού και των ανθρώπων της εταιρίας, οι οποίοι θέλουμε το νησί να είναι ένα αψεγάδιαστο πρότυπο τουριστικού προορισμού που να πληροί τα υψηλότερα στάνταρ. Οφείλω να πω ότι γίνονται προσπάθειες και έργα από την εκάστοτε δημοτική αρχή για τη βελτίωση αυτών των προβλημάτων και χρόνο με το χρόνο η πρόοδος είναι αισθητή. Είμαι αισιόδοξος ότι μεσοπρόθεσμα θα λυθούν οριστικά.
Πείτε μας την πιο όμορφή στιγμή – ανάμνηση από έναν guest
Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι να απαντήσω, καθώς έχω αποκτήσει πολλές υπέροχες αναμνήσεις με πελάτες. Ως την πιο όμορφη όμως από αυτές θα μπορούσα να χαρακτηρίσω την εξής: Όταν μία οικογένεια έφτασε σε ένα από τα καταλύματα για διακοπές, διαπίστωσα ότι η νεαρή κόρη τους ήταν σε αναπηρικό καρότσι. Μια και το κατάλυμα είχε σκαλοπάτια, το κορίτσι θα αντιμετώπιζε πρόβλημα στην πρόσβαση. Αποφάσισα λοιπόν από κοινού με τον ιδιοκτήτη του καταλύματος να φτιάξουμε άμεσα μία ράμπα. Το χαμόγελο της ίδιας και τα δάκρυα των γονιών της από χαρά και συγκίνηση όταν το είδαν, είναι μία εικόνα που έχει χαραχθεί στη μνήμη μου.
Τι αφήνει σε έναν host η φιλοξενία ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες;
Πρωτίστως τα πολυπολιτισμικά ερεθίσματα τα οποία λαμβάνει που τον βοηθούν να κατανοήσει καλύτερα τη διαφορετικότητα των πολιτισμών.
Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που θα έδινες σε κάποιον που ενδιαφέρεται να γίνει οικοδεσπότης βραχυχρόνιας μίσθωσης;
Η βραχυχρόνια μίσθωση απαιτεί γνώση, ευθύνες, εργατοώρες, σωστή οργάνωση και δομή. Επουδενί δεν χαρακτηρίζεται ως κάτι εύκολο κι απλό, που δεν προαπαιτεί γνώσεις και σωστή, συνεχόμενη ενημέρωση στον τομέα αυτό.
Εκτός από τη Syncbnb, χρησιμοποιείς άλλα εργαλεία, συσκευές ή λογισμικά (π.χ. ηλεκτρονικές κλειδαριές, κάμερες, εφαρμογές με τοπικούς οδηγούς, μετρητές ενέργειας, κ.λπ.); Τι εμπειρία έχεις με αυτά;
Εκτός από τη Syncbnb, χρησιμοποιώ λογισμικά τα οποία συμβάλουν στην ομαλή λειτουργία των day to day tasks. Όπως για συγχρονισμό των συνεργείων καθαρισμού, συντήρηση πισίνας, κήπων, τα Check ins / outs κ.λπ. Συστήματα παρακολούθησης χώρου (κάμερες, αισθητήρες κίνησης) είναι εγκατεστημένα σε κάθε ακίνητο, παρέχοντας απομακρυσμένη πρόσβαση σε εικόνα και ήχο σε πραγματικό χρόνο. Ηλεκτρονικές κλειδαριές και μετρητές ενέργειας είναι εγκατεστημένα στα περισσότερα ακίνητα.
Ως εταιρία έχουμε δημιουργήσει και παρέχουμε στον κάθε πελάτη κατά την άφιξή του έναν ψηφιακό οδηγό/χάρτη του νησιού. Περιέχει αναγνωρισμένα εστιατόρια, χώρους αναψυχής, δραστηριότητες, εξορμήσεις, παραλίες, αξιοθέατα, ενοικίαση οχημάτων, σκαφών, κ.λπ.
Η εμπειρία που έχω αποκομίσει από την εξέλιξη της τεχνολογίας στους διάφορους τομείς της βραχυχρόνιας μίσθωσης, είτε αυτό είναι ένα εξελιγμένο λογισμικό είτε ένα έξυπνο σύστημα το οποία εγκαθίσταται στο ακίνητο, είναι η μείωση κατά πολύ του χρόνου εργασίας που απαιτείται στους διάφορους τομείς, η μείωση στα ενεργειακά κόστη του ακινήτου, καθώς και η διευκόλυνση του ίδιου του πελάτη κάνοντας πιο εύκολη και ευχάριστη τη διαμονή του.
Σε ποια κανάλια διανομής έχεις καταχωρήσεις; Πόσο έχουν αυξηθεί τα έσοδά σου από τη στιγμή που έβαλες καταχωρίσεις σε πολλαπλά κανάλια διανομής;
Οι καταχωρήσεις των ακινήτων είναι σε 30+ πλατφόρμες μερικές εκ των οποίων είναι η Booking, Airbnb, Homeaway, TripAdvisor, Flipkey, VRBO, Agoda, Expedia κ.λπ. Η αύξηση στα έσοδα από τη στιγμή που τα ακίνητα καταχωρήθηκαν σε πολλαπλά κανάλια διανομής είναι της τάξεως του 32%.
Εκτός από τις καταχωρίσεις, τι άλλο θεωρείς ότι θα μπορούσε να κάνει ένας οικοδεσπότης για να αυξήσει τις κρατήσεις και τα έσοδά του;
Οι τρεις ενέργειες τις οποίες θεωρώ απαραίτητες για κάθε οικοδεσπότη είναι: Η δημιουργία ιστοσελίδας του ακινήτου. Η διαφήμισή της μέσω Google AdWords, Social Media, κ.λπ. Και η παροχή concierge υπηρεσιών στους πελάτες του δημιουργώντας έτσι ένα μοντέλο παροχής διαμονής / υπηρεσιών / εμπειριών προς τον πελάτη.
Νιώθεις ότι αυτό που κάνεις είναι μέρος του τουριστικού προϊόντος της χώρας; Σε τι επιμέρους θέματα θα ήθελες βοήθεια;
Σαφώς και είναι. Ζω και δουλεύω σε μια χώρα όπου ο τουρισμός είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας. Με γνώμονα πάντα το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το προϊόν που προσφέρουμε ως εταιρία και πώς μπορούμε να αναδείξουμε το Ελληνικό στοιχείο, προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες στον επισκέπτη, βρίσκουμε συνεχώς νέους τρόπους ανάδειξης της ιστορίας μας ως χώρα, της Ελληνικής κουλτούρας, της Ελληνικής γαστρονομίας, των Ελληνικών παραδόσεων συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην προβολή της χώρας ως έναν μοναδικό, με αξίες και ιδεώδη προορισμό στον παγκόσμιο χάρτη μέσα από τις εμπειρίες των πελατών μας.
Χωρίς να χρησιμοποιήσω ακριβώς τη λέξη «βοήθεια», αυτό που θέλω και που θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της χώρας αυτής στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, αποκτώντας έτσι και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι σε άλλες χώρες του εξωτερικού, είναι η αύξηση της στοχευμένης προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό μέσω των αρμόδιων κρατικών φορέων. Το να γίνουν καλύτερες, πιο εύστοχες και πιο συντονισμένες προσπάθειες θωρακίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο την ονομασία «Ελλάδα», προσφέροντας ένα μοναδικό προορισμό, διατηρώντας πάντα υψηλά στάνταρ.
Γνωρίζεις το τηλέφωνο της Airbnb στην Ελλάδα;
Ναι, φυσικά το γνωρίζω…
Πηγή: BnBNews