Περαιτέρω υποβάθμιση των σχολείων μας επιχειρεί ο Περιφερειακός Διευθυντής

IMG_2301

Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς τους «προοδευτικούς» διορισμένους του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα σε νευραλγικούς τομείς όπως η Παιδεία να δρουν με τρόπους, σαν κι αυτούς που βιώνουμε καθημερινά. Η νέα λοιπόν θεάρεστη ενέργεια του… αγαπητού Περιφερειακού Διευθυντή κου Κ.Γκούση,( του ίδιου που είχε προτείνει την υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου μας μαζί με τον εδώ Δ/ντη Α’ Βάθμιας) είναι να προτείνει την αλλαγή μοριοδότησης των εκπαιδευτικών του Μεγανησίου, εξαλείφοντας σχεδόν από το σκεπτικό του την νησιωτικότητα και την απομόνωση του νησιού. Δείτε καταρχήν την απόφαση:

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΡ ΔΕΥΘΥΝΤΗ

Στο τέλος του άρθρου δημοσιεύουμε και το νομικό πλαίσιο για όποιον έχει την διάθεση να εμβαθύνει, όμως η ουσία δεν αλλάζει. Πρόκειται για μια έντεχνη προσπάθεια περαιτέρω υποβάθμισης των σχολείων μας, γιατί ποιος εκπαιδευτικός θα ξαναπροτιμήσει το Μεγανήσι και την ταλαιπωρία της θαλάσσιας μεταφοράς όταν πχ  η Βασιλική ή το Νυδρί (!) θα του δίνει περισσότερα ή τα ίδια μόρια; Ας το δούμε σε παραδείγματα. Η Βασιλική λόγω απόστασης και μόνο (38 χλμ) παίρνει 8 μόρια! Το Μεγανήσι σε ευθεία γραμμή και με την ισχνή νησιωτικότητα που του δίνεται θα πρέπει να πάρει μόλις 5 μόρια! Ακόμα και αν μετρήσουμε τα χιλιόμετρα μέσω Νυδριού, ακόμα και τότε δεν ξεπερνούν τα 7 μόρια, κάτι που μοιάζει παράλογο και, όπως θα δείτε, μάλλον παρακάμπτει το νομικό πλαίσιο.

Ρωτήσαμε βέβαια περισσότερα πώς γίνεται κάτι τέτοιο και τι εξυπηρετεί και μάθαμε, μεταξύ άλλων, ότι ο Διευθυντής της Βασιλικής, ο κος Μήτσουρας, είναι εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, πράγμα που μπορεί και να σημαίνει πολλά.

Ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών του σχολείου μας έβγαλε βέβαια την δική του ανακοίνωση διαμαρτυρόμενος έντονα για το θέμα:

Μεγανήσι   02/02/2017Αρ. Πρωτ: 51
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΙΟΝΙΩΝ  ΝΗΣΩΝ
Δ/NΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΓΕΝΙΚΕΣ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ
ΠΡΟΣ: 1. ΠΥΣΔΕ ΛΕΥΚΑΔΑΣ              2.Κο Περιφερειακό Διευθυντή             Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων             3. ΕΛΜΕ Λευκάδας            4. ΚΥΣΔΕ

 

ΚΟΙΝ: 1. ΥΠΠΕΘ – Γραφείο Υπουργού

            2. Δήμαρχο Μεγανησίου

            3. ΠΕΔ Ιονίων Νήσων

            4. ΜΜΕ

 

Ταχ. Δ/νση: Σπαρτοχώρι Μεγανησίου ΛευκάδαςΤ.Κ.: 310 83Τηλ/fax:  26450 51500Πληροφορίες: κα. Δημοπούλου ΖωήURL: http://gym-megan.lef.sch.gr

e-mail : mail@gym-megan.lef.sch.gr

 

ΘΕΜΑ: «Κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότησης»

 

Σχετικό: Το υπ’αρ. 290/23-1-2017 έγγραφο του κου Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με θέμα «Πρόταση αναμοριοδότησης δυσμενών συνθηκών όλων των σχολείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων»

 

Ύστερα από το παραπάνω σχετικό, ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του Γυμνασίου & Γενικών Λυκειακών Τάξεων Μεγανησίου, συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση και ομόφωνα διαπίστωσε ότι, αν η συγκεκριμένη πρόταση δεν υποκρύπτει κάποιο συμφέρον, τότε είναι προφανές ότι κινείται στην σφαίρα του παραλόγου.

Και αυτό διότι:

Το νομοθετικό πλαίσιο, όπως τελικά έχει διαμορφωθεί για την κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότησης, προκειμένου να περιγράψει τις συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί, θέτει τα παρακάτω κριτήρια, αφήνοντας προφανώς το περιθώριο εξειδίκευσης και προσαρμογής στις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε τόπου, και συγκεκριμένα:

(i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,

(ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών,

(iii) την οργανικότητα,

(iv) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,

(v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και

(vi) το υψόμετρο.

Η απόσταση του σχολείου από την πρωτεύουσα του Νομού, προφανώς και είναι ένα κριτήριο, όχι όμως και το σημαντικότερο. Και πάντως σε καμία περίπτωση δεν εξισώνεται ή υπερισχύει, του κριτηρίου της νησιωτικότητας, όπως επιχειρεί με την πρόταση του ο κος Περιφερειακός Διευθυντής.

Η παραπάνω πρόταση, χωρίς κάποια επιχειρηματολογία, αναγορεύει την χιλιομετρική απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού ως καθοριστικό κριτήριο με βαθμό βαρύτητας 66,5%, υποβαθμίζοντας όλα τα άλλα. Σα να μην έφτανε αυτό στον διαχωρισμό σε χερσαίες και από θαλάσσης αποστάσεις πριμοδοτείται περισσότερο η χερσαία. Τα παραπάνω οδηγούν στην παρερμηνεία του νομοθετικού πλαισίου, υποβαθμίζουν και απαξιώνουν την νησιωτικότητα, που είναι έτσι ή αλλιώς συνταγματικά κατοχυρωμένη σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία, και οδηγεί στο παράλογο αποτέλεσμα της μεγαλύτερης μοριοδότησης ενός σχολείου που απέχει 31 χιλιόμετρα από την πόλη της Λευκάδας, από ένα σχολείο στο Μεγανήσι ή και τον Κάλαμο.

Είναι προφανείς και γνωστές οι δυσκολίες παροδικής διαμονής, σε ένα μικρό νησί με πληθυσμό 900 περίπου κατοίκων. Είναι δύσκολη ακόμη και η εξεύρεση κατοικίας, αφού οι υποδομές του απευθύνονται κυρίως  στη θερινή και τουριστική περίοδο. Για τον εκπαιδευτικό που διαμένει στο νησί είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να παρακολουθήσει το οποιοδήποτε επιμορφωτικό ή εκπαιδευτικό πρόγραμμα, χωρίς ιδιαίτερα σημαντική οικονομική επιβάρυνση. Αλλά και η καθημερινή μετακίνηση, για κάποιον που έχει επιλέξει να πηγαινοέρχεται, εναλλάσσοντας τουλάχιστον τρία συγκοινωνιακά μέσα για να φτάσει στο σχολείο του, είναι μια καθημερινή περιπέτεια.

Πολλοί συνάδελφοι, στο παρελθόν αλλά και τώρα, επέλεξαν τις δύσκολες συνθήκες των σχολείων του Μεγανησίου, ώστε, με την αυξημένη μοριοδότηση που τους παρείχε, να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα στις μεταθέσεις ή τοποθετήσεις τους, που είχαν κυρίως να κάνουν με θέματα οικογενειακά και οικονομικά. Η πρόταση του κου Περιφερειακού Διευθυντή είναι άδικη και αδικαιολόγητη και στρέφεται ευθέως ενάντια στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων αφού η άδικη μοριοδότηση θα επηρεάσει άμεσα και τη στελέχωσή τους από εκπαιδευτικούς, εφ’ όσον θα θίγονται προσωπικά, οικονομικά και οικογενειακά τους θέματα.

Επισημαίνουμε ότι:

1ο. Είναι ανάγκη να υπάρξει ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για όλη την Ελλάδα, που θα προστατεύει τη νησιωτικότητα.

2ο. Υπάρχει ανάγκη κινητοποίησης της αυτοδιοίκησης και των κοινωνιών των μικρών νησιών, αφού η μοριοδότηση των σχολείων των μικρών νησιών, έχει να κάνει με την στελέχωση και την ομαλή λειτουργία τους.

Καλούμε ιδιαίτερα τις κοινωνίες των μικρών νησιών και την αυτοδιοίκηση να μας συμπαρασταθούν, παίρνοντας τις ανάλογες πρωτοβουλίες.

Τέλος, καλούμε το ΠΥΣΔΕ και την ΕΛΜΕ Λευκάδας να απορρίψουν στο σύνολό της την πρόταση της Περιφέρειας και να συνταχθούν με τον προβληματισμό μας.

 

 

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Γυμνασίου & Γενικών Λυκειακών Τάξεων Μεγανησίου

 

Όλοι μπορούν να αντιληφθούν τι σημαίνουν όλα αυτά και σε τι είδους χώρα ζούμε. Αλλά το σήριαλ έχει και συνέχεια. Σε συνεδρίασή της η ΕΛΜΕ, δηλαδή το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών του νομού, αντί να συμπαρασταθεί στους συναδέλφους του του Μεγανησίου, στην πράξη στηλίτευσε (!) το παραπάνω κείμενο διαμαρτυρίας των διδασκόντων. Προφανέστατα το όργανο  συμφωνεί και με τις λογικές του Περιφερειακού Δ/ντη! Η δική του πρόταση με τα πολλά είναι κάπως παραλλαγμένη:

Λευκάδα (Πόλη) 4 μόρια

Νυδρί              6

Καρυά            8

Βασιλική        9

ΜΕΓΑΝΗΣΙ    10

Ακόμα κι έτσι είναι παράξενο που η πόλη της Λευκάδας προτείνεται για 4 μόρια. Δεν γνωρίζουμε άλλη πόλη πρωτεύουσα νομού να παίρνει πάνω από 2 μόρια! Επίσης θεωρούμε ότι το Μεγανήσι ως το πλέον δυσπρόσιτο και υποβαθμισμένο θα έπρεπε να κατοχυρώνει τουλάχιστον 3 μόρια πάνω από το πλέον μακρινό μέρος του νησιού της Λευκάδας. Δεν σημαίνει αυτό πώς οι Μεγανησιώτες έχουν κάτι με την Βασιλική ή την Καρυά, απλά είναι κοινή λογική και απόρροια της νησιωτικότητας με ό,τι αυτή συνεπάγεται.

 

Το νομικό πλαίσιο:

Εγκύκλιος  ΥΠΠΕΘ

12-12-16 Κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης – Μοριοδότηση

Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξης των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες καλεί τα αρμόδια Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) και τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να υποβάλουν έως 17/02/2017 τις εισηγήσεις τους για τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους όπως αυτές θα έχουν διαμορφωθεί σε συνεργασία με τα αρμόδια Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 8, του άρθρου 16 του ΠΔ 50/1996 (45 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ΠΔ 100/1997 (94 Α΄), την παράγρ. 2 του άρθρου 1 του ΠΔ39/1998 (43 Α΄) και το ΠΔ 111/2016 (193 Α΄).

Με βάση το προαναφερθέν θεσμικό πλαίσιο, οι εισηγήσεις τους θα πρέπει να γίνουν λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κριτήρια:

  • τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,
  • τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
  • την οργανικότητα
  • την απόστασή τους από την έδρα του νομού
  • τις συγκοινωνιακές συνθήκες
  • το υψόμετρο

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Δ/ντες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα έχουν την εποπτεία της διαδικασίας για την κατάταξη των σχολικών μονάδων έτσι ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν την έδρα τους στην ίδια πόλη ή χωριό να κατατάσσονται στην ίδια κατηγορία.

Οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ για την κατάταξη των σχολικών μονάδων θα υποβάλλονται από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ηλεκτρονικά στο http://forms.minedu.gov.gr/moria2016 και δεν θα λαμβάνονται υπόψη προτάσεις που αποστέλλονται εγγράφως. Οι προτάσεις μεταβολής κατάταξης – μοριοδότησης σχολικών μονάδων θα πρέπει να αιτιολογούνται πλήρως συμπληρώνοντας το αντίστοιχο πεδίο στην σχετική φόρμα του http://forms.minedu.gov.gr/moria2016

Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα αποστείλουν μέχρι 17/03/2017 τις πράξεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων με τις εισηγήσεις κατάταξης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις διευθύνσεις:

spudonpe@minedu.gov.gr (για τις σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπ/σης),

t05sded@minedu.gov.gr (για τις σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης) και

depek@minedu.gov.gr (για τις σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης).

t08dea1@minedu.gov.gr (για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης)

 

ΦΕΚ Α’45/1996 ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 50
Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Άρθρο 16
Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις

  1. ……………..
  2. Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης λαμβάνουν μονάδες μετάθεσής ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν. Οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από μετάταξη από την Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση ή από την εκκλησιαστική εκπαίδευση λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας που υπηρετούσαν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης μετάταξής τους.

Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση τα εξής:

  • α) Οι Σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε 10 (δέκα) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ και Ι, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα και με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
    • (i) πληθυσμό της έδρας των σχολείων,
    • (ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών,
    • (iii) την οργανικότητα,
    • (iv) την απόστασή τους από την έδρα του νομού,
    • (v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες,
    • (vi) το υψόμετρο.
  • Για το σκοπό αυτό ο Υπουργός δύναται να τάξει εύλογη προθεσμία για την υποβολή των σχετικών εισηγήσεων, καθώς και για τη διατύπωση γνώμης από τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Μετά την παρέλευση άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας η κατάταξη των σχολείων σε κατηγορίες γίνεται ύστερα από πρόταση των αρμόδιων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • β) Οι σχολικές μονάδες που καταργήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος αυτού του Π.Δ. θεωρείται ότι ανήκουν στην κατηγορία της πλησιέστερης λειτουργούσας σχολικής μονάδας ίδιας βαθμίδας.
  • γ) Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση το χρόνο πραγματικής υπηρεσίας σε κάθε σχολική μονάδα και την κατηγορία στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα.
  • δ) Ο χρόνος υπηρεσίας εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών λογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση παραλείπεται. Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ και Ι κατηγορίες υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10 μονάδες μετάθεσης αντίστοιχα.
  • ε) Για τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που υπηρέτησαν ή υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες, εκτός σχολείων, ο χρόνος της υπηρεσίας σε αυτές θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολείο της έδρας των υπηρεσιών. στ) Για τα μέλη των πρωτοβαθμίων εφόσον ανήκουν οργανικά σε Νομό που εκλέγονται, των δευτεροβαθμίων και τριτοβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων και τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο της Βουλής, στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ, στις διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στα γραφεία Φυσικής Αγωγής, ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται σε επιμόρφωση ή μετεκπαίδευση καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται βάσει ειδικών διατάξεων από τις οποίες προβλέπεται ότι ο χρόνος απόσπασής τους θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση.
  • ζ) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν ή υπηρετούν σε άλλα σχολεία ως διευθυντές ή υποδιευθυντές ή υπεύθυνους τομέων Σ.Ε.Κ. λαμβάνουν τις μονάδες της θέσης στην οποία άσκησαν ή ασκούν τα καθήκοντά τους. Εκπαιδευτικοί που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου διεύθυνσης ή γραφείου εκπαίδευσης λαμβάνουν τις μονάδες της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας.
  • η) Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που υπηρέτησαν ή υπηρετούν παράλληλα σε σχολεία διαφορετικής κατηγορίας, λαμβάνουν αναλογικά τις μονάδες της κατηγορίας των σχολείων που υπηρέτησαν με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών.
  • θ) Ο χρόνος άδειας αναρρωτικής, κύησης ή λοχείας των εκπαιδευτικών θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση, εκτός εάν πριν από την άδειά τους είχαν αποσπαστεί σε άλλο σχολείο, οπότε λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης του σχολείου στο οποίο αποσπάστηκαν. Ο χρόνος άδειας εκπαιδευτικής ή άνευ αποδοχών θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολεία Α ` κατηγορίας. .
  • ι) Ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης σε αναγνωρισμένα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολεία Α’ κατηγορίας για την Ευρώπη, της Β’ κατηγορίας για την Αμερική και της Γ’ κατηγορίας για τις υπόλοιπες χώρες.
  • ια) Όταν ο εκπαιδευτικός υπηρετεί διαδοχικά σε σχολεία της ίδιας κατηγορίας, ο χρόνος λογίζεται ενιαίος.

 

 

 

 

 

 

Προεδρικό Διάταγμα 111/2016 – ΦΕΚ 193/Α/18-10-2016

 

Τροποποίηση του Π.δ. 50/1996 “Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” (A΄ 45), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 111/2016

 

ΦΕΚ 193/Α/18-10-2016

 

 Τροποποίηση του Π.δ. 50/1996 Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (A΄ 45), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

 

Έχοντας υπόψη:

  1. Τις διατάξεις της παρ. 8 του Κεφ. Β΄ του άρθρου 16 του Ν. 1566/1985 (Α΄ 167), όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Ν. 1824/1988 (Α΄ 296).
  2. Τις διατάξεις της παρ. 6 της υπ’ αριθμ. 3345/1988 αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 649), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 16 παρ. 1 περ Ι του Ν. 1824/1988 (Α΄ 296).
  3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα (άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005, Α΄ 98).
  4. Την με αριθμό 184/2016 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
  5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Μονάδες Μετάθεσης

  1. Αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του Π.δ.50/1996(Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α΄ 43, διόρθωση σφάλματος Α΄ 262), και προστίθεται δεύτερο εδάφιο στην ως άνω περίπτωση α΄ ως εξής:

«α) Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ και οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δώδεκα (12) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ και ΙΒ, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τα παρακάτω κριτήρια

(i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,

(ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών,

(iii) την οργανικότητα,

(iv) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,

(v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και

(vi) το υψόμετρο

Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται οι μονοθέσιες και οι διθέσιες σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων.»

  1. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης δ΄ της παρ. 8 του άρθρου 16 του Π.δ.50/1996(Α΄ 45) όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α΄ 43, διόρθωση σφάλματος Α΄ 262) αντικαθίσταται ως εξής:

«Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα».

 

Άρθρο 2

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017.

Στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Προεδρικού διατάγματος.

Αθήνα, 6 Οκτωβρίου 2016

 

 

 

 

Προεδρικό Διάταγμα 39/1998 – ΦΕΚ 43/Α/9-3-1998

Τροποποίηση του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45 Α ) «Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 100/1997».

Έχοντας υπόψη:
1.    Τις διοτάξεις του άρθρου 16 Κεφ. Β παρ. 8 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α ) όπως αντικαταστάθπκε από την παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Ν. 1824/1988 (ΦΕΚ 296 Α’).
2.    Τις διατάξεις της παρ. 6 της αριθμ. Γ. 3345/1988 (ΦΕΚ 649 Β71988) απόφασης που κυρώθηκε με το Ν. 1824/1988 (ΦΕΚ 296 Α ).
3.    Τις διατάξεις του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45 Α ), όπως τροπο- ποιήθηκε με το Π.Δ. 100/1997 (ΦΕΚ 94 Α ).
4.    Τις διατάξεις του άρθρου 29Α του Ν. 1558/1985 που προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154 Α ), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ. 2α του Ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38 Α ).
5.    Το γεγονός ότι με τις ρυθμίσεις των διατάξεων του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
6.    Την αριθμ. 26/98 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επι- κρατείας με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Μονάδες μετάθεσης
1.    Η περίπτωση α’ της παρ. 7 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«α) Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία, διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
2.    Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παρ. 8 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
«α) Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δέκα κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, θ, I, και οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δώδεκα (1 2) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, θ, I, ΙΑ και IB, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τα παρακάτω κριτήρια (¡) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, (ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών, (iii) την οργανικότητα, (ίν) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού, (ν) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και (νί) το υψόμετρο».
3.    Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης δ’ της παρ. 8 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, θ, I, ΙΑ και ΙΒ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολογίζονται 1, 2,3, 4, 5,6,7,8, 9,10,11 και 12 μονάδες μετάθεσης αντίστοιχα».

Αρθρο 2
Η ισχύς του διατάγματος αυτού αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Εθνικής Παιδε ίας και θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση αυτού του Προεδρικού Διατάγματος.
Αθήνα, 3 Μαρτίου 1998