Ισχυρό μέτωπο αντίδρασης για την παρέμβαση της ΧΑ κατά της εκπαιδευτικού στο Νυδρί

Το σάιτ μας που, αν δεν κάνουμε λάθος, ανέδειξε  πρώτο το θέμα της κλήσης και παρέμβασης της φασιστικής ΧΑ σε έργο εκπαιδευτικού στο Νυδρί, παρακολουθεί με ικανοποίηση το μέτωπο ενάντια στην ξενοφοβία και τον ρατσισμό να μεγαλώνει και το εν λόγω θέμα να παίρνει πανελλήνιες διαστάσεις, όπως και πρέπει. Ας δούμε τις τελευταίες εξελίξεις, από ρεπορτάζ   στα «Λευκαδίτικα Νέα»:

Η επιστολή προς τη ΔΟΕ της Νηπιαγωγού στο Νυδρί που διώκεται πειθαρχικά για το θέμα της σημαίας

Τις τελευταίες μέρες η εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα του Νυδρίου και του νησιού της Λευκάδας ζουν στιγμές απείρου κάλους με τα καμώματα τοπικού αυτοδιοικητικού παράγοντα – συγκοινωνούν δοχείο με την εθνικιστική Χ.Α., όπως μας πληροφορούν από την περιοχή αυτή.

Το INFOKEFALONIA μίλησε με αρκετούς πολίτες και ενημερώθηκε για τα όσα αναληθή κατηγορούν την Νηπιαγωγό και μάλιστα την παρουσιάζουν και Αλβανικής καταγωγής (;). Στην έρευνα που κάναμε διαπιστώνουμε την ανεπάρκεια της διεύθυνσης Π.Ε. Λευκάδας καθώς και την λιπόψυχη και άτολμη στάση του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης (με πρωτοβουλία δυο εκπαιδευτικών). Έλλειμμα επίσης διαπιστώνουμε και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, που δεν έχει παρέμβει ακόμα με καταλυτικό τρόπο σε αυτή την απαράδεκτη επέμβαση εξωθεσμικών παραγόντων στην παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων από δήθεν γονέα, ο οποίος ενημερώνει την Χ.Α. και όχι τους φυσικούς προϊσταμένους του σχολείου για κάθε παράπονό του. Ταυτόχρονα δεν μπορούμε να μην εξάρουμε το προσωπικό ενδιαφέρον του υπευθύνου της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του υπουργείου, που από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρθηκε και επικοινώνησε με τους προϊσταμένους.

Δεν είδαμε όμως τον κ. Γαβαλά περιφερειακό διευθυντή Π/θμιας & Δ/θμιας εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων να παίρνει κάποια θέση, αφήνοντας την υπόθεση να… εξελιχθεί με την ΕΔΕ, που διέταξαν χωρίς στοιχεία και κατηγορητήριο, χωρίς κατηγορούμενο και κατήγορο. Παρά μόνο μέσα στο φόβο τους να θολώσουν τα νερά και να ικανοποιήσουν τις τοπικές τους συμμαχίες σε βάρος όμως των σχολείων (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό), που προΐστανται και των εκπαιδευτικών.

Για να καταλάβει και ο απλός αναγνώστης, πριν παραθέσουμε την επιστολή της Νηπιαγωγού προς την ΔΟΕ, που έχουμε στην διάθεσή μας, το θέμα αφορά το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται κυρίως στα Νηπιαγωγεία με την φοίτηση των νόμιμων μεταναστών – τα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του υπουργείου παιδείας καθώς και τα επιμορφωτικά προγράμματα και την βιβλιογραφία που διατίθενται στους εκπαιδευτικούς για την εφαρμογή τους.

Η αυτόκλητη παρέμβαση της X.A. δίκην επιθεωρητού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκτός ότι πρέπει να ανησυχούν οι δημοκρατικοί πολίτες και οι εκπαιδευτικοί της Λευκάδας, αφετέρου δε εκθέτει την ηγεσία του υπουργείου, την εκπαιδευτική κοινότητα, την αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία βάζοντας δραγάτη να ασκήσει παιδαγωγικό έργο! Ντροπή…..

Αλήθεια η X.A. από που γνωρίζει ότι η Νηπιαγωγός είναι Αλβανικής καταγωγής και πανηγυρίζει όταν είναι γνωστό τις πάσης ότι η κυρία έλκει την καταγωγή της από την Ευρυτανία.

Αυτές οι πρακτικές οδηγούν σε νέο διχασμό των Ελλήνων κάτι που ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διοίκηση γενικότερα διευκολύνουν με τον δρόμο που επέλεξαν να πορευτούν και μάλιστα καταργώντας τα όσα καλούν τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν βαφτίζοντάς τα και νέα προγράμματα.

Τρομάρα τους…

Διαβάστε την επιστολή της Νηπιαγωγού

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΠΡΟΣ
1) Δ.Σ. ΔΟΕ
ΑΘΗΝΑ
2) ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΚΟΙΝ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

«ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΕ ΠΟΥ ΔΙΕΤΑΞΕ Ο Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ

Είμαι μόνιμη συνάδελφος (με χρόνια) και υπηρετώ στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για πρώτη χρονιά φέτος ύστερα από τη μετάθεσή μου από το ΠΥΣΠΕ Ευβοίας.

Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να διαφωτίσω όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία και να ενημερώσω παράλληλα τα συνδικαλιστικά μου όργανα για τα πραγματικά περιστατικά που έλαβαν χώρα από 18/10 μέχρι και σήμερα στο σχολείο που εργάζομαι.

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά Αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ηςΟκτωβρίου). Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ». Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη.

Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι’ αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής. Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν,ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι.

Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο. Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών.Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών. Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες, χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς.

Παρόλα αυτά, πληροφορούμε ότι κάποιος«ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω) και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό»! Διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.

Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει (υπάρχει καταγραφή βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής.

Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.

Πληροφορούμε, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.

Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι’ αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε.

Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κα Κοσμετάτου Ελένη στις 30 Οκτωβρίου για να την ενημερώσω για την εξέλιξη του θέματος.

Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει -με πολλές ανακρίβειες- τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.

Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ), αλλά ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί το σχετικό έγγραφο.

Επίσης να αναφέρω ότι για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος έλαβα υπόψη μου το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, την μεθοδολογία και τις ενδεικτικές διαθεματικές δραστηριότητες που ορίζονται στον Οδηγό της Νηπιαγωγού, σύγχρονη βιβλιογραφία, άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά για το Νηπιαγωγείο, επιμορφώσεις Σχολικών Συμβούλων και πιο αναλυτικά:

1) ΔΕΠΠΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2002

Βασικές αρχές του ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο Σελ.2 …προκειμένου δε να είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και αποτελεσματικό για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα πρέπει:
-να παρέχει ευκαιρίες για τη στήριξη της πολιτισμικής ταυτότητας και της γλώσσας όλων των παιδιών
– να βασίζεται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες και να συνδέει τη γνώση με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο
– να δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύσσουν και να εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα με πολλούς τρόπους, όπως με το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη γραφή,…

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση σελ 17-18

Περιεχόμενο/ενδεικτικές διαθεματικές δραστηριότητες

Παροτρύνονται να αποδέχονται ανθρώπους με διαφορετικές γλωσσικές, πολιτιστικές ή θρησκευτικές καταβολές, να συνεργάζονται και να οικοδομούν δεσμούς φιλίας μαζί τους.

2) άρθρα: α) άρθρο « ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» για σχετικές δραστηριότητες με σημαίες στο περιοδικό ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ της Γεωργίας Μουντζούρη β) άρθρο της Νικολούδη Φυλλιώς από το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ με θέμα «Σημαία» ένα σύμβολο, το οποίο, με αφορμή την Εθνική Επέτειο, μπορούμε να το προσεγγίσουμε Διαθεματικά, τονίζοντας τη διαπολιτισμική του διάσταση.

3) Οδηγός Νηπιαγωγού
Α) Στον οδηγό της Νηπιαγωγού κεφάλαιο 13, οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο σελ. 363 αναφέρει… όταν στην τάξη υπάρχουν παιδιά από άλλα πολιτισμικά περιβάλλοντα, η γιορτή είναι επιβεβλημένο να παίρνει διαπολιτισμικό χαρακτήρα.

Β) Κεφάλαιο 2, ΕΠΙΔΙΩΚΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σελ.35-36 … Όταν στην τάξη φοιτούν παιδιά από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα-φαινόμενο που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα- η εκπ/κός θα πρέπει… να δείχνει σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε παιδιού όταν αναγνωρίζει, αποδέχεται και σέβεται την πολιτισμική του ταυτότητα και τη γλώσσα του…Αυτό σημαίνει ότι του επιτρέπει να τοποθετηθεί απέναντι στους άλλους αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές του και ότι του τονώνει το αίσθημα αυτοεκτίμησης και υπερηφάνειας για την προσωπική του ιστορία, γνωρίζοντας ότι η μη αποδοχή της ταυτότητας των παιδιών δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στη μάθηση…σε αυτή την προοπτική, στις περιπτώσεις των παιδιών που δεν έχουν ως πρώτη γλώσσα την Ελληνική, φροντίζει ώστε η γλώσσα που μιλούν στην οικογένεια τους να ακούγεται και να αναγνωρίζεται μέσα στη τάξη…

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Η σημασία του σχεδιασμού και της οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος

Σελ 61 ενδεικτική αφίσα που η δασκάλα υποδέχεται στο σχολείο παιδιά που μιλούν διαφορετικές γλώσσες λέγοντας καλημέρα σε όλες τις γλώσσες

4) Ο τρόπος που προσέγγισα το θέμα της εθνικής γιορτής είναι σύμφωνα με τις γνώσεις που αποκόμισα από τις επιμορφώσεις για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που πραγματοποίησε η Σχολική Σύμβουλος στον νομό Ευβοίας που υπηρετούσα τα 4 προηγούμενα χρόνια

5) βιβλία σχετικά με δραστηριότητες κατάλληλες για το νηπιαγωγείο που έχω διαβάσει: Α) ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-σχέδια εργασίας για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο των ΚΑΝΤΖΟΥ ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΠΤΥΧΟ Β) Καταπολεμώντας τις προκαταλήψεις – παιδαγωγικά εργαλεία, μετάφραση από Αναστασία Χουντουμάδη και Ευγενία Μόρφη

Επειδή θεωρώ ότι λειτούργησα μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού μου προγράμματος, της επιστημονικής ενημέρωσης που έχω μέχρι τώρα ασκώντας το εκπαιδευτικό μου καθήκον με δημοκρατικό και παιδαγωγικό αίσθημα ευθύνης, μένοντας έξω από αυτές τις μεθοδεύσεις και αξίες που θέλουν ορισμένοι να επιβάλλουν στην εκπαίδευση και προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια γεγονότα που μας προσβάλλουν ως εκπαιδευτικούς,

Ζητώ τη συμπαράσταση της ΔΟΕ και της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού μου.

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ: (1)
Ανώνυμη αναφορά στη Χ.Α.

Ασπασία – Μάρθα Καρτέρη
ΠΕ 60 Νηπιαγωγός
1ου Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας

 

Καταδικάζει το ΔΣ της ΔΟΕ την παρέμβαση εξωθεσμικών στοιχείων στη Λευκάδα

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΞΩΘΕΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., καταγγέλλει την απαράδεκτη παρέμβαση εξωθεσμικών παραγόντων, στη σχολική δραστηριότητα και συγκεκριμένα στις σχολικές γιορτές για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νυδρίου Λευκάδας.

Στο ελληνικό δημόσιο σχολείο δεν έχουν θέση οι αυτόκλητοι, δήθεν, προστάτες των «ιερών και των οσίων» της πατρίδας. Ο ρόλος του ελεγκτή που επιλέγουν για τον εαυτό τους παραπέμπει σε παρακρατικούς μηχανισμούς βίας άλλων εποχών.

Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία και οι αντιδημοκρατικές πρακτικές δεν μπορεί να επιβληθούν με τη βία, τον εκφοβισμό και την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας.

Το σχολείο είναι φορέας διακίνησης δημοκρατικών ιδεών, συλλογικότητας, σεβασμού της διαφορετικότητας και καλλιέργειας αντιρατσιστικών μηνυμάτων και λογικών.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά να σταματήσει άμεσα κάθε διαδικασία που έχει σχέση με τον πειθαρχικό έλεγχο της συναδέλφισσας και να επανέλθει αυτή άμεσα στο σχολείο και τους μαθητές της.

Δηλώνει πως στηρίζει και συμπαραστέκεται στους συναδέλφους που υλοποιούν κάτω από δύσκολες συνθήκες το έργο που τους έχει αναθέσει η ελληνική Πολιτεία.

Καλούμε όλη την κοινωνία, τους φορείς, τα κόμματα να σταθούν δίπλα στο ελληνικό σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Κλιμάκιο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα μεταβεί άμεσα στη Λευκάδα προκειμένου να δηλώσει την αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών στην υπεράσπιση της ελεύθερης έκφρασης και της δημοκρατίας στο σχολείο.

Ανοιχτό – δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά

Όχι στη βία, το ρατσισμό, την ξενοφοβία

Από τη Δ.Ο.Ε.

 

Από τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των διώξεων εκπαιδευτικών στη Λευκάδα

Καλούτσικη ήταν η σημερινή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών, κύρια, και των δύο βαθμίδων, αλλά και άλλων φορέων του νησιού μας, που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο κτίριο της Α/θμιας – Β/θμιας Εκπ/σης Λευκάδας. Πρώτη φορά είδαμε, τα τελευταία χρόνια, τόσους δασκαλο-καθηγητάδες μαζεμένους. Γνωστό και σοβαρό το πρόβλημα που έχει προκύψει με τις πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων τους, μετά από παρέμβαση μάλιστα εξωθεσμικών προσώπων, με αφορμή τον γιορτασμό της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο του Νυδριού. Αρκετός λοιπόν ο κόσμος, που πήρε μέρος σήμερα το μεσημέρι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, μετά και την προκήρυξη δίωρης στάσης εργασίας που είχε εξαγγείλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η ΕΛΜΕ και το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας – Βόνιτσας.

Τη συγκέντρωση χαιρέτισαν, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους οι: Φίλιππος Κούρτης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λευκάδας, Στέφανος Σαμοΐλης, βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Μάκης Βερροιώτης, μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου και Δήμητρα Δαμιανή από την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Λευκάδας.

Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας παραβρέθηκε μεταξύ άλλων και διαπαραταξιακό κλιμάκιο του ΔΣ της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) απαρτιζόμενο από τον πρόεδρό της Κομνηνό Μαντά και τα μέλη του ΔΣ Λάμπρο Νικολάρα, Χαράλαμπο Κόκκινο και Θεοδώρα Δριμάλα. Το κλιμάκιο της ΔΟΕ μαζί με τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων κ. Βασίλη Αρματά κλείστηκαν στο γραφείο του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σάντα και συνομίλησαν κατ΄ ιδίαν μαζί του. Εκπρόσωποι άλλων φορέων που παρίσταντο στη συγκέντρωση αποκλείστηκαν ουσιαστικά από το να πάρουν μέρος στη συζήτηση, αφού ο πρόεδρος της ΔΟΕ απειλούσε με αποχώρηση, σε αυτή την περίπτωση.

Η συζήτηση κράτησε κάμποση ώρα. Μετά την έξοδό του από το κτίριο που στεγάζεται η Διεύθυνση ο πρόεδρος της ΔΟΕ απευθύνθηκε στους συγκεντρωμένους που βρισκόταν ακόμη στο χώρο λέγοντας:

«… Η δική μας η κατηγορηματική θέση και των δύο ΔΣ, και της ΔΟΕ και του Συλλόγου ήταν ότι δεν υπάρχει το παραμικρό επιλήψιμο εις βάρος τόσο της συναδέλφισσας νηπιαγωγού, όσο και των συναδέλφων του Δημοτικού Σχολείου στο Νυδρί. Το παραμικρό. Τον ρωτήσαμε γιατί έγινε η μετακίνηση. Η απάντηση του διευθυντή εκπαίδευσης ήταν ότι έγινε με έγγραφο το οποίο απέστειλε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, το οποίο το επικαλείται, απ΄ ό,τι μας είπε, και στην απόφαση με την οποία μετακινεί τη συναδέλφισσα. Απαιτήσαμε άμεσα να υπάρξει επικοινωνία με τον περιφερειακό διευθυντή, αυτόν δηλαδή που έδωσε την εντολή για την απομάκρυνση της συναδέλφου και με τον οποίο συνομιλήσαμε, μάλιστα σε ανοιχτή ακρόαση στο τηλέφωνο, όλοι μας. Του θέσαμε το θέμα της άμεσης δικαίωσης και λήξης της υπόθεσης. Μετά από τη κουβέντα αυτό που μπορούμε να σας ανακοινώσουμε είναι το εξής: ότι δεν υπάρχει καμία κατηγορία εις βάρος τόσο της συναδέλφου νηπιαγωγού, όσο και των συναδέλφων στο Δημοτικό Σχολείο στο Νυδρί. Καμία κατηγορία, δεν έχει απαγγελθεί από την πλευρά της υπηρεσίας και ότι το ταχύτερο δυνατόν, η διαδικασία της προανάκρισης, οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει της έρευνας, θα λήξουν. Δεν μπορούσαμε να προκαταβάλουμε και νομίζω ότι μπορείτε να καταλάβετε, το ότι δεν υπάρχει κατηγορία και το ότι δεν μπορούμε να προδικάσουμε το τι θα βγάλει μια προκαταρκτική έρευνα, η οποία είναι σε μια εξέλιξη και ούτε μπορεί με κανενός την απόφαση να κλείσει άμεσα. Αυτό που έχει όμως σημασία και είναι νίκη, γιατί αυτό απαιτήσαμε από τον περιφερειακό διευθυντή, είναι νίκη της δημοκρατίας, είναι νίκη της αλληλεγγύης και της ενότητάς μας ότι η συναδέλφισσα Ασπασία αύριο θα παρουσιαστεί στο νηπιαγωγείο στο Νυδρί».

Αυτά λοιπόν, κάποιες αόριστες και προφορικές διαβεβαιώσεις, ήταν αυτό που διαβάσατε πιο πάνω ότι είναι «νίκη της δημοκρατίας». Τελικά δεν γίναμε ούτε σήμερα σοφότεροι για το τι έχει γίνει τελικά ή για το τι πρόκειται να γίνει. Ένα είναι σίγουρο, ότι δεν υπάρχει κατηγορία. Αλλά προς τι η προκαταρκτική εξέταση που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη; Δεν τα ξέρουμε τα του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, ως αδαής πολίτης ρωτάμε, μπορεί όντως να προβλέπεται κάτι τέτοιο από την υπηρεσία. Αλλά και πάλι παράξενο μας φαίνεται…

Η δική μας άποψη είναι ότι δεν χρειάζεται σε καμιά περίπτωση εφησυχασμός, παρότι όλα δείχνουν ότι μάλλον κάνουν πίσω, μετά και τον σάλο που σηκώθηκε πανελλαδικά και τον οποίο δεν είχαν προβλέψει, όπως φαίνεται. Απαιτείται, ιδιαίτερα από την εκπαιδευτική κοινότητα επαγρύπνηση, και ας γίνει μάθημα ότι αυτά τα φαινόμενα θα πρέπει ευθύς εξαρχής να χτυπιούνται εν τη γενέσει, να μην αφήνεται να σέρνονται γιατί αυτό που σέρνεται τελικά είναι η αξιοπιστία και ο θεσμός του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών.

Να συμπληρώσουμε ότι το μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ Θεοδώρα Δριμάλα, από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών διαχώρισε τη θέση της από τα λεγόμενα του προέδρου της ΔΟΕ και απευθυνόμενη στους συγκεντρωμένους είπε μεταξύ άλλων: «… Η μία και μοναδική δέσμευση που εμείς εκλάβαμε και είναι προφορική είναι η επιστροφή της νηπιαγωγού, είναι ανοιχτό το ζήτημα της ΕΔΕ, δεν καλυπτόμαστε με το θα σταματήσει, θέλουμε να σταματήσει εδώ κάθε διαδικασία, και θεωρώ ότι με τη μαζική παρουσία εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων και το επόμενο διάστημα θα επιβάλλουμε να παρθούν όλα αυτά πίσω…»

Να αναφέρουμε τέλος ότι ταυτόχρονα με τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Λευκάδα έγινε και παράσταση διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ στην Κέρκυρα, όπου έχει την έδρα της η περιφερειακή διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.

 

Να συμπληρώσουμε εδώ ότι υπάρχουν και πλήθος ανακοινώσεις από παρατάξεις, φορείς και κόμματα, ενώ απ’ όσο είδαμε το θέμα προβλήθηκε και από τηλεοπτικά κανάλια.