Η παράταξη «Μεγανήσι για όλους» για την 3η συνεδρίαση του ΔΣ
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η 3η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία ήταν ιδιαιτέρως σημαντική γιατί κυριάρχησε το θέμα της τροποποίησης του έργου : ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΣΠΑΡΤΟΧΩΡΙΟΥ.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η παράταξή μας στις 27 Ιανουαρίου με ανακοίνωση της κάλεσε << όλους τους Σπαρτοχωρίτες να ενώσουμε τις φωνές μας και να εναντιωθούμε στην αλλαγή του παραδοσιακού χαρακτήρα του χωριού μας , όπως αυτή θα προέλθει από την αντικατάσταση της πέτρας με τσιμεντένιο κυβόλιθο και με άσφαλτο, στο δρόμο της κεντρικής αγοράς σε συνέχεια της αλλαγής του δικτύου ύδρευσης>>.
Η πρωτοβουλία μας αυτή, η οποία ουδέποτε χρωματίστηκε παραταξιακά , βρήκε μεγάλη ανταπόκριση και αποδοχή με αποτέλεσμα ο αριθμός των υπογραφών που συγκεντρώθηκε – ακόμη και την ώρα του Συμβουλίου λαμβάναμε mail- να ξεπεράσει τις προσδοκίες και των πιο αισιόδοξων.
Και βέβαια το λιγότερο που μπορούμε να εκφράσουμε είναι οι ευχαριστίες μας σε όσους πίστεψαν και δούλεψαν γι αυτή, διέκριναν από πίσω ένα πραγματικό ενδιαφέρον, μας εμπιστεύτηκαν, παραμέρισαν κομματικές ή παραταξιακές διαφορές και όλοι μαζί ενώσαμε τη φωνή μας έχοντας κοινό μας σημείο μόνο ένα: αγάπη και άποψη για τον τόπο μας.
Καταθέσαμε, στη συνέχεια, το κείμενο της διαμαρτυρίας και ένα μέρος των υπογραφών στο πρωτόκολλο του Δήμου και ενημερώσαμε τον Αντιδήμαρχο κ. Δάγλα ότι την ημέρα της Συνεδριάσεως θα καταθέταμε και τις υπόλοιπες υπογραφές.
Παράλληλα με mail μας προς τον Πρόεδρο του ΔΣ ζητήσαμε να έρθει το θέμα της τροποποίησης της συγκεκριμένης μελέτης ως ΘΕΜΑ ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ.
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η Συνεδρίαση του ΔΣ του Δήμου μας με απόντες τον κο Δήμαρχο και τον Σύμβουλο της παράταξης ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ κ. Θανάση Κονιδάρη .
Αμέσως μετά την έναρξη ο Πρόεδρος του ΔΣ κος Κατωπόδης διάβασε ανακοίνωση της παράταξης ΜΕΓΑΝΗΣΙ ΜΕ ΟΡΑΜΑ που αποφάσισε να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο την πρόταση για τροποποίηση της Μελέτης «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΣΠΑΡΤΟΧΩΡΙΟΥ».
Η τροποποίηση αφορούσε:
1. Διάστρωση 300 τ.μ. περίπου με πέτρα και όχι κυβόλιθο.
2. Διάστρωση 300 τ.μ από οικία Σ. Φερεντίνου μέχρι κατάστημα Δ. Σκλαβενίτη με πέτρα αντί ασφάλτου.
Κατόπιν αναγνώστηκε και η δική μας αίτηση για συζήτηση προ ημερησίας του θέματος, το οποίο τελικά ήρθε για συζήτηση με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ και βέβαια ψηφίστηκε.
Ελπίζουμε και η συνέχεια να είναι ευνοϊκή για τον οικισμό και οι ΚΑΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ που θέλουν το έργο να μένει ημιτελές για μεγάλο χρονικό διάστημα ( ακούγεται για ένα χρόνο) να διαψευσθούν. Εξάλλου η διαδικασία που θα ακολουθηθεί συζητήθηκε στο Δ. Συμβούλιο και εφόσον υπάρχει η βούληση και η καλή διάθεση δεν αξιολογήθηκε να αργήσει περισσότερο από 1,5 -2 μήνες.
Είναι βέβαιο ότι η ενότητα των Μεγανησιωτών θα αποτελέσει τη μοναδική εγγύηση διατήρησης του πολιτισμού και της παράδοσης μας και διασφάλισης της προοπτικής του νησιού μας .
Στη συνέχεια τέθηκαν ερωτήματα από όλα τα μέλη της παράταξής μας, και πιο συγκεκριμένα.
1. Ρωτήσαμε, για δεύτερη φορά, αν ο Δήμος έχει πρόθεση να προμηθευτεί τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που χρειάζεται για την λειτουργία του Ταχυδρομείου στο νησί μας και τι ενέργειες και επαφές έχουν γίνει. Δυστυχώς δεν πήραμε απάντηση.
2. Κατόπιν θίξαμε το θέμα των υπόγειων κάδων στο Σπαρτοχώρι. Ρωτήσαμε αν έχουν αδειάσει από τα σκουπίδια που ήταν μέσα και πότε θα συνδεθούν με ρεύμα για να λειτουργήσουν ( μετά από σχεδόν ένα χρόνο τοποθέτησης). Ο Αντιδήμαρχος κος Κατωπόδης μας ενημέρωσε ότι έχει σταλθεί αίτημα στη ΔΕΗ και πιέζουν προκειμένου να διευθετηθεί . Οι δικές μας πληροφορίες λένε άλλα… Είμαστε σε αναμονή λοιπόν.
3. Αναφέραμε τα προβλήματα που υπάρχουν στο Δημοτικό Παρκινγκ στο Σπαρτοχώρι και ζητήσαμε από τη Δημοτική Αρχή να μεριμνήσει.
4. Ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το θέμα του Σκουπιδότοπου και ποια είναι η τωρινή του κατάσταση ενώ ρωτήσαμε γιατί ο Δήμος τοποθέτησε την σιδερόπορτα του σκουπιδότοπου αρκετά μέτρα μακριά του κλείνοντας έτσι τον δημόσιο δρόμο. Ο Κος Κατωπόδης μας είπε ότι η τοποθέτηση της Σιδερόπορτας στο συγκεκριμένο σημείο ήταν απόφαση Δημάρχου, χωρίς να γνωρίζει τίποτε περισσότερο. Οι λόγοι για μας είναι προφανείς καθώς η σιδερόπορτα στο συγκεκριμένο σημείο κρατάει μακριά τους περίεργους “ρεπόρτερ”.
Μας διαβεβαίωσε ότι η κατάσταση στον σκουπιδότοπο έχει καλυτερέψει και ότι άρχισαν να μεταφέρονται σκουπίδια.
Σε ερώτηση μας που τα πάνε μας απάντησε στην Άρτα. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι για ακόμα μια φορά δημιουργήθηκαν πολλά ερωτήματα:
-Μάθαμε ότι τα σκουπίδια μεταφέρονται στην Άρτα!!! Μα η σύμβαση έχει λήξει εδώ και καιρό και δεν έχει ανανεωθεί. Ή μήπως η εταιρία μας χαρίσει το κόστος αφού δεν μπορεί να πληρωθεί χωρίς την ανανέωση της σύμβασης;
-Πόσος όγκος σκουπιδιών μεταφέρθηκε από την 1η Ιανουαρίου με το ποσό των 72.000 ευρώ; Να σημειώσουμε ότι με τις πυρκαγιές ο όγκος έχει μειωθεί.
-Που είναι η σύμβαση με τον ΧΥΤΑ της Βόνιτσας. Ήταν θέμα ωρών μας είχε πει ο Δήμαρχος και έχει περάσει ένας μήνας.
-Τι είδους και πόσοι τόνοι βαρέων απορριμμάτων μεταφέρονται; Ποιος τους ελέγχει; Και βέβαια ποιος ωφελείται από τα καθημερινά δρομολόγια των γνωστών ΡΟΜΑ που μαζεύουν βαρέα από τον σκουπιδότοπο με την άδεια της Διοίκησης, όπως μας είπαν; Εμείς οι Μεγανησιώτες, όμως, την μεταφορά τους την πληρώνουμε στον εργολάβο.
-Γιατί ακόμα (μετά από 9 μήνες) δεν μας έχουν δώσει τα έγγραφα που έχουμε ζητήσει (τιμολόγια-δρομολόγια -γνωματεύσεις επιτροπή κλπ);
Για όλα τα παραπάνω μέχρι τώρα δεν έχουμε πάρει σαφείς απαντήσεις.
Κατόπιν το Σώμα αναφέρθηκε στην τελευταία πυρκαγιά και στα γεγονότα που συνέβησαν τότε.
Η παράταξή μας έχει κινήσει όλες τις διαδικασίες και απευθύνθηκε σε κάθε αρμόδιο όργανο για την τελευταία πυρκαγιά στο σκουπιδότοπο και γενικότερα για την διαχείριση του. Δώσαμε κατάθεση στην πυροσβεστική και μιλήσαμε με την εισαγγελέα Λευκάδας η οποία μας ενημέρωσε ότι έχει στα χέρια της ήδη έναν μεγάλο φάκελο που αφορά το σκουπιδότοπο Μεγανησίου αλλά και τις πυρκαγιές.
Πολύ φοβόμαστε ότι τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που θα ακολουθήσουν θα είναι δυσβάσταχτες για τον Δήμο και για αιρετούς, ως αποτέλεσμα της λανθασμένης διαχείρισης εδώ και 5,5 χρόνια .
5. Στα προ ημερησίας ζητήσαμε επιπλέον να μάθουμε πόσα χρήματα κόστισε στο δήμο το τελευταίο δώρο του Ριμπολόβλεφ, ένα παλιό μεταχειρισμένο φορτηγάκι, με περισσότερα από 300.000 χιλιόμετρα, για το οποίο είχαμε καταθέσει τις αντιρρήσεις μας αφού το κόστος επισκευής και συντήρησης είναι ασύμφορο.
Εδώ φάνηκε ότι και οι ίδιοι οι σύμβουλοι είχαν άγνοια και λάθος ενημέρωση από τον δήμαρχο που επίσημα είχε πει στην Οικονομική Επιτροπή και στο συμβούλιο ότι το κόστος επισκευής θα το πλήρωνε η εταιρεία του Σκορπιού. Το κόστος , από πληροφορίες μας, τις οποίες και κοινοποιήσαμε, το ανέλαβε εξ ολοκλήρου ο Δήμος.
Εμείς παραλάβαμε ένα προβληματικό όχημα, παλαιότατο μεν φρεσκοβαμμένο δε.
Δεν μας κάνει εντύπωση αφού είναι μια επαναλαμβανόμενη φιλοσοφία που αγγίζει τα όρια της εμμονής, όπου ο δήμαρχος «μαζεύει » ότι πετάνε οι άλλοι. Να σας θυμίσουμε την μεταχειρισμένη τσάπα που ανταλλάξαμε με ένα καινούργιο λεωφορείο και δεν δούλεψε ούτε μέρα . Γι αυτόν το λόγο προσλάβαμε και χειριστή. Μέχρι πριν κάτι ημέρες βρισκόταν στον σκουπιδότοπο κι είχε γίνει φωλιά για τα πουλιά. Σήμερα δεν ξέρουμε που βρίσκεται…
Το λεωφορείο του Δήμου Βύρωνα; Αγνοείται η τύχη του.
Το πυροσβεστικό του Δήμου Θεσσαλονίκης ;Είναι άνω των 40 ετών…
Οχήματα τα οποία βάφουμε και περιφέρουμε προς επίδειξη . Να μην αναφερθούμε στις μεταχειρισμένες μπάρες και στους κρουνούς.
Εάν μιλούσαμε για προσωπική συλλογή παλιών αντικειμένων δεν θα μας έπεφτε λόγος. Εδώ όμως το κόστος μεταφοράς επισκευής και συντήρησης υπερβαίνει την αγοραστική αξία και βαραίνει όλους μας μια που αν κάποιος προσέξει αναλυτικά τα έξοδα στον προϋπολογισμό θα δει ότι οι επισκευές και οι συντηρήσεις γενικότερα (οχήματα-σκάφος κλπ) καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων.
6. Στην συνέχεια αναφερθήκαμε και ζητήσαμε άμεσες λύσεις για:
Την καθυστέρηση έναρξης εργασιών αποκατάστασης ασφαλέστερης διέλευσης και φωτισμού του μικρού περιφερειακού Βαθέος. Έργο που είναι ήδη δημοπρατημένο.
7. Στην τραγική κατάσταση του ιστορικού παλιού δρόμου Καραμαντάνι-Βαθύ.
8.Στους απέραντους και ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια σε πολλά σημεία εντός και εκτός οικισμών.
Σημαντικές παρεμβάσεις και παρατηρήσεις κατέθεσαν και δημότες που ήταν παρόντες. ΄
Άστοχη ήταν όμως και η στοχευόμενη παρατήρηση –στηλίτευση -του Προέδρου στην πρώην αντιπολίτευση και σε μέλος της παράταξης μας για την μη ψήφιση έργου Τ.Π. που αφορούσε έργο της προηγούμενης θητείας της δημοτικής αρχής. Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση του αρχηγού της τότε αντιπολίτευσης κου. Παναγιώτη Κονιδάρη αλλά και της κυρίας Καββαδά Έλλης στην οποία και αναφέρθηκε προσωπικά ο κύριος Κατωπόδης.
Αυτές οι τακτικές δεν συνάδουν με την ενότητα της κοινωνίας και των ανθρώπων της καθώς στοχοποιούνται, βάσει παραπληροφόρησης, οι δημοτικοί σύμβουλοι .
Συχνό φαινόμενο της διοίκησης του Δήμου κυρίως από τον ίδιο τον Δήμαρχο μέχρι τώρα , που καταδίκασαν κατά καιρούς όλοι οι σύμβουλοι.
Ευθύνη μιας δημοτικής αρχής είναι η ένωση και η συνοχή μεταξύ των πολιτών όχι το αντίθετο που προκύπτει από τέτοιου είδους τακτικές.
Τα υπόλοιπα θέματα ήταν κυρίως διαδικαστικά και ψηφίστηκαν ομόφωνα.
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
Αθηνα
16 Φεβρουαρίου 2020 @ 16:25
Αν ισχυουν τα παραπανω που περιγραφονται για τα σκουπιδια, δηλαδη μειωση του ογκου των σκουπιδιων με τις φωτιες,Ρομα να μεταφερουν τα βαρεα σκουπιδια και πληροφοριες απο ανθρωπους που ζουν στο νησι και χρησιμοποιουν τακτικα το φερρυ μποατ,οτι μεταφερθηκαν 3-4 δρομολογια σκουπιδια μετα τον ντορο που εγινε για τις φωτιες για τα ματια του κοσμου τοτε τα 72000 ευρω γιατι τα δωσαμε στον εργολαβο?
Πατρα
16 Φεβρουαρίου 2020 @ 16:49
Το να αγοραζεις παλια οχηματα και να ριχνεις αρκετα χρηματα για να τα συνεφερεις νομιζοντας οτι θα τα κανεις καινουργια ειναι χαζο.Το παλιο ειναι παλιο οτι και να του κανεις.Φτιαχνεις το ενα χαλαει το αλλο… Πεταμενα λεφτα…..η οχι?Παραδειγμα το πυροσβεστικο(φρεκοβεμενο…) που πηραμε προεκλογικα και διαφημιστηκε τοσο πολυ πως και δεν πηγε να σβησει την φωτια στον σκουπιδοτοπο και περιμεναμε απο την Λευκαδα….Φημες λενε οτι δεν εχει αντλιες μεσα να πρεσαρουν το νερο.Τραγικα πραγματα.
ΦΑΝΟΠΟΙΟΣ
16 Φεβρουαρίου 2020 @ 19:48
Γιατί γνωρίζεις πόσα οχήματα σε λειτουργία έχει ο Δήμος; Με την προηγούμενη δημοτική αρχή και ας με διαψεύσει ο κος Σπύρος Αργυρός, υπήρχε κατ αρχήν υπεύθυνος υπάλληλος για την κίνηση και παρακολούθηση των οχημάτων. Υπήρχε κλειστός και περιφρουρημένος χώρος για τα οχήματα, υπήρχε αμαξοστάσιο, συνεργείο, οργανωμένη αποθήκη, γραφείο οδηγών, πλυντήριο οχημάτων, και άλλα σημαντικά πράγματα, απαραίτητα για έναν οργανωμένο και νοικοκυρεμένο Δήμο. Σήμερα αυτά όλα φαντάζουν όνειρο θερινής νυκτός. Υπάρχουν φωτογραφίες που τα επιβεβαιώνουν. Ούτε βάρδιες για τους οδηγούς δεν υπάρχουν…. Μαζί με όλα τα άλλα, έχουμε και ένα λεωφορείο ξεχασμένο κάτω στην Πάτρα κάποιους μήνες, που δεν ξέρουμε αν το πήραμε ακόμη. Απίστευτα και αδικαιολόγητα λεφτά σε συνεργεία. Όπως για παράδειγμα με την συντήρηση της μηχανής του σκάφους. Η αντιπολίτευση ακούει; Θα ρωτήσει πόσα χρήματα πλήρωσε ο Δήμος σε συνεργεία τον τελευταίο χρόνο; Υπάρχουν υπεύθυνοι, που με τις υπογραφές τους εκταμιεύονται χρήματα…. Περιμένουμε….
Ασωτος γιος
16 Φεβρουαρίου 2020 @ 21:29
Ταμαθες τα νέα πάτερα;; πέρα στα Αλώνια στη πλατεία στο χωριό μας βάνει ο δήμαρχος υπόγειως κοφινελα. Ε ρε σαργους που θα βγανω το καλοκαίρι,. Το μαθαίνουν και τα γειτονικά δημαρχεια και μας συγχαιρουν για τη σκέψη να αξιοποιήσουν τόσο καλά την πλατεία μας το στολίδι μας στο χωριό. Μπα σε κάποιο γείτονα έκανε ρουσφέτι χα αχχχ!
ΔΗΜΟΤΗΣ
19 Φεβρουαρίου 2020 @ 19:25
Όλα αυτά που καταγγέλλετε για τον Δήμαρχο, είναι αντικείμενο εισαγγελικής παρέμβασης. Μόνο έτσι μπορεί να καταλάβει. Τον έχετε ήδη προειδοποιήσει. Κάποιοι δικοί του, μπορεί να πούνε ότι θέλετε να τον δυσφημήσετε… Αλλά αυτός είναι ο θεσμικός σας ρόλος. Να προστατέψετε τα συμφέροντα των Μεγανησιωτών, που έχουν τεθεί σε κίνδυνο !