Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ.
Του Χρήστου Παπαδόπουλου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ.
Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η σύνδεση της Λευκάδας με την Ηπειρωτική ¨Ελλάδα εξυπηρετείται σήμερα με την πλωτή ανοιγόμενη γέφυρα στην περιοχή του Κάστρου που λειτουργεί από το 1986 .Η πλωτή γέφυρα λειτουργεί, όλο το χρόνο, ουσιαστικά ως τμήμα της εθνικής οδού Λευκάδας Αιτωλοακαρνανίας.
Ως τέτοιο έργο οι πόροι για τη λειτουργία της και τη συντήρησή της βαρύνουν και αποτελούν υποχρέωση εδώ και 32 χρόνια για το Ελληνικό Δημόσιο.
Η πλωτή γέφυρα καλύπτει τους κυκλοφοριακούς φόρτους που εισέρχονται και εξέρχονται από τη Λευκάδα μέχρι σήμερα.
¨Ήδη έχει προκηρυχτεί εργολαβία συντήρησης για την γέφυρα ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ καθώς και προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού λειτουργίας γιατί το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί.
Τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο το χρόνο.
Ακριβώς αυτό το κόστος, για λόγους μνημονιακής πολιτικής ,θέλει να μεταβιβάσει επαυξημένο στη τοπική φορολογία και στους πολίτες της Λευκάδας η νεομνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεπικουρούμενη πλήρως από τη ΝΔ.
Για το σκοπό αυτό προωθείται από το αρμόδιο Υπουργείο η παραχώρηση σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους της σύνδεσης της Λευκάδας με την υπόλοιπη Ελλάδα μέσω ΣΔΙΤ(Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, με έργο που θα περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου.
Συγχρόνως προωθείται η παραχώρηση με σκοπό το κέρδος, στα ίδια συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων που θα αναλάβουν το σχετικό ΣΔΙΤ ,το μέτωπο του θαλάσσιου τουρισμού της Λευκάδας.
Το εγχείρημα επιχειρήθηκε κατ’ αρχήν από την μνημονιακή κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που δημοπράτησε πριν τις εκλογές, το Γενάρη του 2015,μετά από έξι συνεχείς παρατάσεις το έργο, εκτιμούμενου κόστους ύψους περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ μέσω ΣΔΙΤ.
Σε εκείνη τη δημοπράτηση το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας απάντησε με την αρ.54 απόφασή του το Μάρτιο του 2015 ,με την οποία απέκλειε με ευρεία πλειοψηφία τη λύση της υποθαλάσσιας σύνδεσης με σύμβαση παραχώρησης (ΣΔΙΤ).
Το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας τόνιζε μεταξύ άλλων: « Είμαστε αντίθετοι στη χρηματοδότηση υποδομών με παραχώρηση, και λοιπών μεθόδων που χαρίζουν δημόσια αγαθά για εκμετάλλευση σε ιδιώτες, που στην περίπτωσή μας είναι η υποθαλάσσια ζεύξη, στην ιδιωτικοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος.»
Κατέληγε η απόφαση εκείνη για το Δ.Σ : «Εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης ….».
Στη συνέχεια ο διαγωνισμός εκείνος ακυρώνεται.
ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ
Ο Πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, από καιρό εντολοδόχος των δανειστών και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής, στο «αναπτυξιακό» συνέδριο της Περιφέρειας Ιονίων τον Δεκέμβριο του 2017 , μη σεβόμενος την συλλογική απόφαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εξήγγειλε ότι: «…μέσα στο 2018 θα ολοκληρωθεί με τις απαραίτητες αλλαγές και τροποποιήσεις ,σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ο σχεδιασμός και τα τεύχη του διαγωνισμού για τη μόνιμη υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας.»!!! .
Στην ίδια νεοφιλελεύθερη γραμμή ο Κ. Μητσοτάκης πρόσφατα από την Κέρκυρα και αυτός εξήγγειλε ότι : «..για μας η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας είναι απόλυτη προτεραιότητα».
Το σχέδιο αυτό ανέλαβε και προωθεί με ταχύτητα ο Υπουργός Χ. Σπίρτζης ,δηλαδή την «υποθαλάσσια σύνδεση με σύμβαση παραχώρησης (ΣΔΙΤ) » στέλνοντας κατ’ αρχήν επιλεκτικά επιστολή στο Δήμο Λευκάδας .
Στην επιστολή αυτή ρωτά το Δήμο Λευκάδας αν συμφωνεί με την υλοποίηση του έργου, ως έργου παραχώρησης.
Στο Υπουργείο είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει περίπτωση η υποθαλάσσια αυτή σύνδεση να γίνει με πόρους από το Π.Δ.Ε(Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) ή από το Δημόσιο μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Είναι γνωστό ότι το Εθνικό σκέλος του ΠΔΕ για μνημονιακούς λόγους αποπληρωμής του χρέους έχει σχεδόν μηδενιστεί, όσον αφορά την κατασκευή νέων μεγάλων έργων και όλα τα νέα μεγάλα έργα εκτελούνται με ΣΔΙΤ.
Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα βρίσκεται στο τελικό στάδιο η ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάδειξης του παραχωρησιούχου της κατασκευής με ΣΔΙΤ της υποθαλάσσιας σύνδεσης της Σαλαμίνας με τον Πειραιά.
Επομένως η επίκληση από την Δημοτική αρχή της Λευκάδας μιας τέτοιας λύσης και προοπτικής στην επιστολή της προς το Υπουργείο, ενώ ήδη γνωρίζει ότι το Υπουργείο και οι μνημονιακοί εταίροι την απορρίπτουν, μόνο επικοινωνιακούς σκοπούς για την κοινή γνώμη της Λευκάδας εξυπηρετεί.
Επίσης η δεύτερη επίκληση της Δημοτικής αρχής ότι, αν προχωρήσει μια λύση ΣΔΙΤ ,να εξαιρεθούν από την πληρωμή διοδίων οι κάτοικοι της Λευκάδας είναι αβάσιμη.
Το ζήτημα αυτό κρίθηκε ήδη πριν πολλά χρόνια όταν τέθηκε σε λειτουργία η υποθαλάσσια σύνδεση(ΣΔΙΤ) με διόδια στο ¨Ακτιο.
Τότε αναπτύχθηκε κίνημα των κατοίκων της Πρέβεζας και του Ακτίου, που πηγαινοέρχονται καθημερινά ,να εξαιρεθούν ή να πληρώνουν πολύ χαμηλότερα διόδια. Το αίτημα αυτό απορρίφθηκε τότε.
Αυτή την περίοδο προωθείται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο.
Οι δανειστές ζήτησαν από τον Υπουργό κ. Σπίρτζη και αυτός αποδέχτηκε με πρόσφατη ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση), για τον μελλοντικό παραχωρησιούχο της Εγνατίας Οδού την τιμολογιακή πολιτική για την Εγνατία και τους κάθετους άξονές της, την οποία ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, με μεγάλες αυξήσεις των διοδίων έως 150 %. Η νέα τιμολόγηση θα τεθεί σε ισχύ από 1.1.2019.
Τέλος ο υπουργός με την ίδια απόφαση καταργεί όλα τα «ελευθέρας» για εργαζομένους και μόνιμους κατοίκους στις περιοχές περί την Εγνατία , τα οποία θα ισχύουν έως το τέλος του έτους, χωρίς δυνατότητα παράτασης.
Επομένως και η δεύτερη επίκληση μόνο επικοινωνιακούς σκοπούς εξυπηρετεί.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΑ ΒΑΡΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Η Δημοτική αρχή, αφού κάλεσε τους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο Δήμο Λευκάδας στις 2 Απριλίου, να τους ενημερώσει για τους σκοπούς του Υπουργείου, απαντά με επιστολή στο Υπουργείο χωρίς να φέρει το ζήτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο όπως είχε υποχρέωση.
Αποδέχεται τελικά στην ουσία το έργο με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ η απόφαση του Μαρτίου του 2015 του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκάδας, όπως αναφέρθηκε, απέκλειε με ευρεία πλειοψηφία τη λύση της υποθαλάσσιας σύνδεσης με σύμβαση παραχώρησης (ΣΔΙΤ).
Στην επιστολή του αυτή, αποσπάσματα της οποίας διαβάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά από ερώτηση της αντιπολίτευσης, η Δημοτική αρχή δέχεται και την παραχώρηση της κατασκευής προβλήτα σύνδεσης κρουαζερόπλοιων όπως ζητά το Υπουργείο .Επιπλέον ως «συνωδά έργα» στον μελλοντικό κατασκευαστή της υποθαλάσσιας προς εκμετάλλευση, χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου, προτείνει την κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση μαρίνας τουριστικών σκαφών στον όρμο του Βλυχού καθώς και την παραχώρηση του Δημοτικού πάρκινγκ προς εκμετάλλευση σταθμού αυτοκινήτων.
Στερεί την Λευκάδα και το Δήμο από την προοπτική της ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού και τα έσοδα από αυτή την δραστηριότητα από τους δημότες. Αλήθεια μέσω ποιάς οικονομοτεχνικής μελέτης διατυπώνει τέτοιες προτάσεις;
Το τουριστικό αγκυροβόλιο της Βασιλικής που ολοκληρώνεται , ίσως αποτελέσει μελλοντικά αντάλλαγμα και αυτό προς τα επιχειρηματικά συμφέροντα, με πρωτοβουλία ίσως του ίδιου του Υπουργείου σε επόμενη φάση.
Μετά από δύο μήνες όμως, ποια είναι η απάντηση του Υπουργείου σε αυτή την επιστολή; Είναι σαφές ότι το ζήτημα θα πρέπει να έρθει επιτέλους για συζήτηση στο Δ.Σ. Λευκάδας.
Είναι επίσης σαφές ότι εκκρεμεί η δημόσια τοποθέτηση της Περιφερειακής Αρχής ,με βάση τις θέσεις που εκλέχτηκε, για το ζήτημα της υποθαλάσσιας με ΣΔΙΤ.
Είναι φανερό ότι ένα τόσο μεγάλο ζήτημα, που αφορά τη Λευκάδα τη Κεφαλονιά και τη Δυτική Ελλάδα ,πρέπει να εισαχθεί για συζήτηση και απόφαση σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων.
Από άποψη κόστους συντήρησης και λειτουργίας, μια υποθαλάσσια σύνδεση με διόδια στη Λευκάδα στοιχίζει περίπου όσο και η υποθαλάσσια του Ακτίου(προσωπικό για τα διόδια, αυτοματισμοί, φωτισμός, σήμανση, αερισμός, κινητήρες απάντλησης για τα όμβρια, κ.λ.π.).
Το ¨Ακτιο εξυπηρετεί την κυκλοφορία της Ηπείρου, της Λευκάδας ,της Κέρκυρας και όλης της Δυτικής Ελλάδας με εκατομμύρια περάσματα ανά έτος.
Αντίθετα η υποθαλάσσια της Λευκάδας θα έχει μόνο την τοπική κυκλοφορία των μόνιμων κατοίκων περίπου 24000 και εποχιακά του τουρισμού. Επομένως τα διόδια θα διαμορφώνονται σε πολύ ψηλότερη τιμή από το ¨Ακτιο (3 ευρώ για ΙΧ σήμερα).Κανείς μέχρι σήμερα δεν αναφέρει το ύψος του σχεδιαζόμενου διοδίου καθώς και το κόστος συντήρησης και λειτουργίας.
¨Ήδη ο Δήμος Ναυπάκτου με πανό αναρτημένα δίπλα στη γέφυρα του Ρίο-Αντίρριο ζητά την μείωση των διοδίων της εκεί γέφυρας, γιατί αυτή, λόγω των υψηλών διοδίων, αντί να τον ενώσει με το Δήμο Πάτρας ουσιαστικά τον χώρισε.
Η περιοχή της Ακαρνανίας έως την Βόνιτσα (Περατιά ,Πλαγιά, Πογωνιά, Πάλαιρος, Βόνιτσα, Μύτικας) λειτουργεί ουσιαστικά ως ενδοχώρα της Λευκάδας από άποψη τοπικής αγροτικής οικονομίας, εργασίας, εμπορίου, ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης, δικαιοσύνης, υγείας κ.λ.π. Η επιβολή υψηλών διοδίων αντί για ελεύθερη είσοδο ,όπως σήμερα, θα περιορίσει αντί να αναπτύξει αυτή την δραστηριότητα από και προς την Ακαρνανία και την Πρέβεζα.
Η ελεύθερη πρόσβαση και επικοινωνία των πολιτών της Λευκάδας με την Ηπειρωτική Ελλάδα και αντιστρόφως αποτελεί ένα δικαίωμα τους , ανεξαρτήτως της μορφής σύνδεσης, ολόκληρο τον 20ο αιώνα μέχρι σήμερα.
Η ελεύθερη αυτή πρόσβαση εξυπηρετεί και το γειτονικό νησί της Κεφαλονιάς ,αφού ένα τμήμα της οικονομικής και τουριστικής δραστηριότητας της εξυπηρετείται μέσω Λευκάδας ,Βασιλικής. ¨Έτσι δημιουργείται ένας κάθετος άξονας επικοινωνίας της ΠΙΝ(Περιφέρεια Ιονίων Νήσων) και προς την Ζάκυνθο, που πρέπει να ολοκληρωθεί με συγκοινωνιακά και λιμενικά έργα και είναι ζητούμενο για την ανάπτυξη και την συνοχή της ΠΙΝ.
Για το παράλογο του πράγματος επιτρέψτε μου ένα παράδειγμα:
Οι κάτοικοι του Καστού και του Καλάμου είναι δημότες του Δήμου Λευκάδας. Για να επισκεφθούν για μια υπόθεσή τους το Δήμο Λευκάδας, μετά το ΣΔΙΤ, εκτός από το κόστος του να περάσουν από το Μύτικα της Ακαρνανίας στη Λευκάδα οδικά, θα πρέπει να πληρώνουν είσοδο και έξοδο στο Δήμο του οποίου είναι δημότες!
Το ζήτημα λοιπόν που μπαίνει είναι αν με μια μόνο κίνηση, στην οποία θα συναινέσει η Τ. Αυτοδιοίκηση, θα εκχωρηθούν στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα ,με σκοπό το κέρδος, η σύνδεση ,με υψηλά διόδια, της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία και μαζί όλες οι προοπτικές της ανάπτυξης από την Τ.Α. του θαλάσσιου τουρισμού της Λευκάδας.
Με αυτή την κίνηση μεταβιβάζεται στην τοπική φορολογία επαυξημένη μάλιστα η μέχρι τώρα υποχρέωση της κυβέρνησης για σύνδεση της Λευκάδας με την Ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της πλωτής γέφυρας και η λειτουργία και η συντήρηση της από το Π.Δ.Ε., επιβαρύνοντας με εκατομμύρια ευρώ τους πολίτες στα χρόνια της παραχώρησής της προς εκμετάλλευση.
Επίσης στερούνται από τον Δήμο ,την Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας και τους πολίτες, σίγουροι πόροι σε επικερδείς τομείς όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισμός ,τα λιμάνια κ.λ.π.
¨Ήδη από τον Ιούνιο του 2014 ο τότε υπουργός Μ. Χρυσοχοϊδης με απόφασή του προσπάθησε να μεταφέρει ,υλοποιώντας μνημονιακές κατευθύνσεις, το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της υπάρχουσας γέφυρας στην ΠΙΝ. Αυτή η προσπάθεια δεν απέδωσε τότε.
Επιπλέον θα επιβαρύνονται οι πολίτες με την πληρωμή στάθμευσης ενώ σήμερα είναι δωρεάν στο δημοτικό πάρκινγκ.
Θα επιβαρύνονται επίσης οι Δήμοι της Λευκάδας και της Βόνιτσας-Ακτίου ,με την πληρωμή σε συνεχή βάση διοδίων, για την από κοινού διαχείριση των στερεών αποβλήτων, μιας διαδημοτικής επιχείρησης που πρέπει να γίνει και έχει καθυστερήσει.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΩΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Επομένως για τους λόγους αυτούς και πολλούς άλλους, πρέπει να υπάρξει κατηγορηματική άρνηση για παραχώρηση προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες επιχειρηματίες της οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την υπόλοιπη Ελλάδα με το ΣΔΙΤ που προωθείται από το Υπουργείο και μαζί της παράδοσης σε αυτούς, των έτοιμων «φιλέτων» της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και των λιμανιών του νησιού.
Απαιτείται λοιπόν η δημιουργία ενός μεγάλου μετώπου κοινωνικών δυνάμεων που θα ματαιώσουν αυτά τα σχέδια, προς όφελος των κατοίκων της Λευκάδας, της Ακαρνανίας , της Κεφαλονιάς και όλης της Δυτικής Ελλάδας.
Κάθε μορφής εναλλακτική ζεύξη πρέπει, να λειτουργεί συμπληρωματικά, και να αφήνει ανέπαφη τη σημερινή υπάρχουσα σύνδεση , να μην την καταργεί. Να παραμείνει λοιπόν η υφιστάμενη πλωτή γέφυρα στη θέση της. Η συντήρησή της και τα έξοδα λειτουργίας της να συνεχίσουν να καλύπτονται από το ΠΔΕ γιατί αφορούν την λειτουργία της ουσιαστικά ως εθνικής οδού.
Νέα ζεύξη σε άλλο σημείο θα λειτουργεί ουσιαστικά ως παράκαμψη της πόλης της Λευκάδας και θα ανακουφίζει τους υπάρχοντες κυκλοφοριακούς φόρτους που διέρχονται από την πόλη.
Όμως η επιδιωκόμενη με ΣΔΙΤ σύνδεση μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, χωρίς να το ομολογεί ρητά, προβλέπει την κατάργηση της υπάρχουσας, αφού με το ΣΔΙΤ και τα διόδια, αν διατηρούνταν η υπάρχουσα με δωρεάν διέλευση ,ποιος θα πήγαινε με πληρωμή από τη νέα σύνδεση;
Λέμε όχι στην ιδιωτικοποίηση της ελεύθερης πρόσβασης στη Λευκάδα και την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος προστατευόμενων περιοχών, μέρος του οποίου αποτελεί το απαιτούμενο για την κατασκευή της υποθαλάσσιας σύνδεσης τμήμα του ιχθυοτροφείου.
Ζητάμε την βελτίωση της επικοινωνίας με την Ηπειρωτική Ελλάδα με κατασκευή συμπληρωματικής νέας ζεύξης ως δημόσιου έργου χωρίς διόδια. Η κατασκευή νέας γέφυρας (η μορφή της οποίας μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης και μελέτης) θα είχε κόστος πολύ μικρότερο (έως το 1/10 περίπου της υποθαλάσσιας).
Έτσι θα απαλλαγεί από τις δυσμενείς επιπτώσεις της αυξημένης κυκλοφορίας οχημάτων η περιοχή Γύρας-Αγίας Μαρίνας καθώς και η πόλη της Λευκάδας.
Παράδειγμα τέτοιας συμπληρωματικής εναλλακτικής ζεύξης είναι η νέα γέφυρα της Χαλκίδας ,που έχει δωρεάν διέλευση και λειτουργεί παράλληλα με την παλαιά συρταρωτή γέφυρας της πόλης.
Η διαφορά κόστους σε όφελος του δημοσίου με την κατασκευή νέας οικονομικότερης ζεύξης (έναντι της υποθαλάσσιας), να διατεθεί σε έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας της Λευκάδας όπως: Η διαχείριση των απορριμμάτων, η βελτίωση δικτύων ύδρευσης, η επέκταση και βελτίωση αποχετεύσεων και βιολογικών καθαρισμών, η προστασία των δυτικών ακτών από τη διάβρωση, η επέκταση και βελτίωση του οδικού δικτύου, η προστασία του από τις καταπτώσεις κ.λ.π.
Οι νέες μαρίνες και τα λιμάνια να αποτελέσουν πηγή εισοδημάτων για το Δήμο και τους πολίτες της Λευκάδας και όχι για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Βεβαίως για να γίνουν αυτά χρειάζεται δημοκρατικός προγραμματισμός των έργων με ενεργό εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας και όχι η εξυπηρέτηση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων με σκοπό το κέρδος.
Σε πανελλαδικό επίπεδο ,όσο ποτέ άλλοτε, απαιτείται η ανατροπή του μνημονιακού καθεστώτος, της λιτότητας ,της επιτροπείας και της δραματικής επιδείνωσης των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών, με τη δημιουργία ενός μεγάλου κοινωνικού και πολιτικού μετώπου ανατροπής, που θα επιβάλει μια άλλη πορεία, ανεξαρτησίας και ανασυγκρότησης υπέρ των λαϊκών συμφερόντων, της χώρας μας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ