Μείωση των δημοτικών τελών ψήφισε ξανά το δημοτικό συμβούλιο.

ds7

Το κυρίως θέμα που απασχόλησε το πρόσφατο ΔΣ την Τρίτη ήταν φυσικά η εκ νέου ψήφιση των δημοτικών τελών. Για μια ακόμα φορά το δημοτικό συμβούλιο ψήφισε κατά πλειοψηφία υπέρ της μείωσης των τελών, κατόπιν πρότασης της αντιπολίτευσης. Ας δούμε όμως αναλυτικά.

 

Ενημέρωση δημάρχου:

Δικηγόρο θα χρειαστεί να βάλει ο δήμος μας σε συνεργασία με αυτόν της Λευκάδας μιας και η συνιδιοκτησία του Ιβαριού θίγεται από την Κτηματική Υπηρεσία (κι εδώ το μακρύ χέρι του κράτους!), όπως ενημέρωσε ο κύριος δήμαρχος. Τον Μάρτη αναμένεται η ΑΧΙΟΝ στο Μεγανήσι, με διάφορες εθελοντικές ιατρικές υπηρεσίες. Ενημέρωση υπήρξε και για την σύμβαση για το νερό για την οποία πιέζει ο δήμαρχος Λευκάδας. Για το θέμα που έχει ανακινηθεί για την ακτοπλοϊκή γραμμή (ιπτάμενο δελφίνι) που θα συνδέει τα νησιά του Ιονίου και αφήνει έξω το Μεγανήσι, ο κος Δάγλας απόρησε γιατί γίνεται τόσος ντόρος (!). Αφού παραδέχτηκε ότι αφήνει έξω το νησί μας, είπε ότι κανείς δεν ενημέρωσε για την γραμμή και την επιδότησή της με 12.000 ανά δρομολόγιο και ότι σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους θα εξεταστεί σε κάποια μελλοντική στιγμή, αν και εφόσον η γραμμή είναι κερδοφόρα, μήπως ενταχθεί και το Μεγανήσι. Για την δε σύνδεση Λευκάδας-Καλάμου-Καστού, είπε ότι είναι άγονη και άρα δεν μπορεί να συμπεριλάβει το Μεγανήσι (;).

 

Προ ημερήσιας:

Η αντιπολίτευση δια μέσου του επικεφαλής της σχολίασε το θέμα για το Ιβάρι κάνοντας συγκρίσεις με τις παρεμβάσεις της Κτηματικής στο Μεγανήσι. Για το θέμα της σύμβασης του νερού ο κος Κονιδάρης ήταν λάβρος, την χαρακτήρισε αποικιοκρατική, αλλά δήλωσε ότι δεν έχει καμία ενημέρωση για τις θέσεις της δικής μας δημοτικής αρχής. Σε κάθε περίπτωση ξεκαθάρισε ότι τέτοιες μεθοδεύσεις που θα στερήσουν το κοινωνικό αγαθό που λέγεται νερό από το Μεγανήσι, δεν θα έπρεπε να στήνονται από δήθεν αριστερές δημοτικές αρχές και ότι σε κάθε περίπτωση είναι θέμα του δημοτικού μας συμβουλίου, από το οποίο και δεν θα επιτρέψει να περάσει τέτοιο σχέδιο, μιας και το νησί όλα αυτά τα χρόνια πληρώνει ρεύμα και συντήρηση το ίδιο, κι όχι ο δήμος Λευκάδας, οπότε δεν μπορούν να μας ζητάνε και τα ρέστα! Απαντήσεις ζητήθηκαν από τον κύριο Αντιδήμαρχο για έγγραφο που αφορούσε το Φανάρι, μιας και είχε περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα έκτοτε. Ο ίδιος δήλωσε άγνοια του εγγράφου! Σχολιάστηκαν επίσης και οι απαντήσεις του κου δημάρχου σε αιτήματα των συμβούλων της αντιπολίτευσης για έγγραφά σε σχέση με τον Σκορπιό κτλ, οι οποίες ήταν «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε». Ο κος δήμαρχος δεσμεύτηκε να στείλει σε δεύτερη φάση τα έγγραφα που του είχαν ζητηθεί. Ερώτηση έγινε και για το νόμιμο της εγκατάστασης της νέας δεξαμενής νερού, αφού το θέμα του συμφωνητικού με τους ιδιοκτήτες δεν έχει έρθει στο δημοτικό συμβούλιο, ενώ έγιναν και ερωτήσεις για τον επιβλέποντα του έργου, την μελέτη, την αδειοδότηση. Οι απαντήσεις ήταν καθησυχαστικές, αν και ο κύριος δήμαρχος δήλωσε ότι επιβλέπων στο έργο είναι ο μηχανικός κος Ζαβιτσάνος, ενώ ο κος Κονιδάρης επισήμαινε «μα αυτός δηλώνει άγνοια»! Τέλος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση η αντιπολίτευση ξεκαθάρισε την θέση της αφού όπως είπε ήταν η παράταξη που είχε αναλάβει το οικονομικό και πολιτικό κόστος να προχωρήσει το θέμα του «Αγχίαλου», οπότε ήταν ανέκαθεν και στην πράξη υπέρ της βελτίωσης των συγκοινωνιών. Επιπλέον θύμισε ότι το θέμα άνοιξε ο ίδιος ο κος Κονιδάρης όταν το είχε αναφέρει κατηγορώντας την δημοτική αρχή (πράγμα που ξαναέκανε) που δεν συμμετείχε στο Περιφερειακό Συνέδριο στην Κέρκυρα, εκεί όπου ελήφθησαν αυτές οι αποφάσεις, για να διεκδικήσει για το νησί αυτά που του αναλογούν και όχι μόνο.

Τοποθετήθηκαν επίσης ο κύριος Α.Δάγλας (έβαλε μεταξύ άλλων θέμα παραλίας Βαθιού και των εκεί ενοικιαζόμενων χώρων), ο κος Αργύρης (για την ακτοπλοϊκή σύνδεση δήλωσε ότι κακώς αφήνει το Μεγανήσι απέξω, για το δε νερό είπε ότι, αν είχε προχωρήσει το θέμα της γεώτρησής μας απέναντι, δεν θα είχαμε θέματα με την Λευκάδα). Συμφώνησε εν πολλοίς με την αντιπολίτευση για το θέμα της σύμβασης του νερού και ο κύριος Θ.Κονιδάρης, καταλήγοντας μάλιστα στο ότι ταυτίζεται με την γραμμή και την στάση του 2012 επί δημαρχίας Στ. Ζαβιτσάνου. Ο ίδιος ενημέρωσε και την πρόοδο στο θέμα της εξομοίωσης ζώνης λιμένα ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα το θέμα του Λιμενικού Ταμείου.

 

Ημερήσια διάταξη:

Τα περισσότερα θέματα του ΔΣ ήταν οι επιτροπές και η σύστασή τους, οι εγκρίσεις κάποιων εποχιακών προσλήψεων και άλλα διαδικαστικά θέματα στα οποία δεν υπήρχαν τριβές. Το πλέον σημαντικό θέμα ασφαλώς ήταν ο καθορισμός των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού. Η δημοτική αρχή δια μέσου του κυρίου δημάρχου ενημέρωσε για την απόρριψη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της προηγούμενης απόφασης του ΔΣ για μείωση 50% «ως μη σύννομη» και επανέφερε την ίδια πρόταση (να παραμείνουν δηλαδή τα τέλη στα ύψη που είχαν καθοριστεί εδώ και δύο χρόνια, όταν και είχε γίνει αύξησή τους κατά 100%). Μάλιστα ο κύριος δήμαρχος είπε ότι αν δοθεί στην πορεία η ευκαιρία και πάρουμε το ΣΜΑ θα επαναφέρει θέμα μείωσής τους ο ίδιος.

Μετά πήρε τον λόγο ο Π.Κονιδάρης εκ μέρους της αντιπολίτευσης και υποστήριξε ότι η Αποκεντρωμένη δεν δικαιολόγησε την απόφασή της με νόμους, αλλά με μια δική της αυθαίρετη ερμηνεία του νόμου και κατηγόρησε την Διοίκηση αυτή ευθέως ως διαπλεκόμενη. «Αλλά θα έρθει η ώρα της» κατέληξε με νόημα. Ξεκαθάρισε επίσης ότι η παράταξή του έχει ήδη κάνει προσφυγή ακύρωσης της απορριπτικής απόφασης της Αποκεντρωμένης και ως εκ τούτου –και μέχρι αυτή να εκδικαστεί από την επιτροπή του άρθρου 152- δεν είναι δυνατόν να αλλάξει στάση. Κυρίως όμως τόνισε ότι δεν είναι θέμα αριθμών αλλά πολιτικής στάσης και βούλησης, για το αν επιθυμεί κάποιος να ελαφρύνει σε τέτοιους καιρούς τα βάρη από τις πλάτες του λαού του Μεγανησίου ή –αντίθετα- επιθυμεί τα χρήματα στα τακτικά του για άλλους σκοπούς. Μάλιστα ο κος Κονιδάρης δικαιολόγησε την προτεινόμενη από την παράταξή του πρόταση και αριθμητικά. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, ο δήμαρχος έχει δικαίωμα να μεταφέρει τους οδηγούς τουλάχιστον για 6 (έξι) μήνες στα τακτικά του έξοδα, με απόφαση Υπηρεσιακού Συμβουλίου, μιας και αυτοί απασχολούνται και με το λεωφορείο και άλλα οχήματα και όχι μόνο με την σκουπιδιάρα. Αυτό θα εξοικονομούσε ένα μεγάλο ποσό (αναφέρθηκε αναλυτικά ανά κωδικό). Επιπλέον θα μπορούσε, συνέχισε, να αφαιρεθεί ποσό 30.000 από τα 60.000 που υπήρχαν στον κωδικό για την μεταφορά των απορριμμάτων, μιας και είναι γνωστό σε όλους ότι δεν έχουμε ΣΜΑ, ενώ και τα σκουπίδια δεν μεταφέρονται ούτε κατά 10% (σε αυτό το σημείο έδειξε πρόσφατη φωτογραφία του ξέχειλου σκουπιδότοπου). Με την ελάφρυνση αυτή των εξόδων και δίχως επιπλέον επιβάρυνση των τακτικών θα μπορούσαν έτσι να μειωθούν τα δημοτικά τέλη κατά 42,4%, ήτοι το οικιακό από 0,92 σε 0,53 και το επαγγελματικό από 2,92 σε 1,69, πράγμα που αποτέλεσε και την πρόταση για τέλη της αντιπολίτευσης.

  Αντιδράσεις υπήρξαν από τον κύριο δήμαρχο που υποστήριζε ότι είναι «μία η άλλη» και δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει ο δήμος (εννοώντας προφανώς έργα ή προμήθειες). Αντίδραση υπήρξε και από τον κύριο Θ.Κονιδάρη που επιχειρηματολόγησε υπέρ της παραμονής των τελών επειδή είναι από τα πιο χαμηλά σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα επικαλέστηκε και παραδείγματα τελών δήμων με κομμουνιστές δημάρχους προς επίρρωση όσων έλεγε! Επιπλέον χαρακτήρισε «αλχημείες» το τι έκαναν όλες οι προηγούμενες δημοτικές αρχές και κρατούσαν χαμηλά τα τέλη, αλλά απέφυγε να σχολιάσει το γιατί η παράταξή του δεν αποδέχεται την μεταφορά για εξάμηνο στις μη ανταποδοτικές υπηρεσίες των οδηγών. Επίσης σε κάποιο σημείο είπε ότι θα συζητούσε, όπως και επιχείρησε στην Οικονομική Επιτροπή μια μείωση της τάξης του 10-15%. Αυτό έδωσε το έναυσμα για νέα επίθεση από τον Π.Κονιδάρη: «Κι αφού μπορείτε να προβείτε σε τέτοια μείωση, γιατί δεν την προτείνατε εξαρχής; Ποιον κοροϊδεύετε;» είπε.

Οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι κος Α.Δάγλας και κος Γ.Αργύρης επιτέθηκαν με την σειρά τους στον κο δήμαρχο. Ο πρώτος τον κατηγόρησε και για άλλους κωδικούς του σχεδίου προϋπολογισμού, ενώ ο δεύτερος προειδοποίησε ότι η αδιαλλαξία της δημοτικής αρχής και η αγκύλωσή της στα υψηλά τέλη δεν θα έχει καλό αποτέλεσμα για το νησί. Και οι δύο συντάχθηκαν με την πρόταση της αντιπολίτευσης. Η πρόταση της τελευταίας υπερψηφίστηκε με 7 ψήφους, ενώ η πρόταση της δημοτικής αρχής πήρε 6.

Υ.Γ. Να σημειωθεί ότι ανακοίνωση είχε βγάλει και ο Εμπορικός Σύλλογος (από τους άλλους συλλόγους σιγή ιχθύος) υπέρ της όσον το δυνατόν μεγαλύτερης μείωσης των τελών, αλλά δεν διακρίναμε κάποιον εκπρόσωπό του ανάμεσα στο ολιγοπληθές κοινό. Κακώς. Μάλιστα μάθαμε από επίσημα χείλη ότι συγκεκριμένο μέλος του ΔΣ του συλλόγου είχε πάρει σβάρνα τον τηλεφωνικό κατάλογο σε μια προσπάθειά του να πείσει τα μέλη του ότι δεν πρέπει να γίνει μείωση τελών! Μετά δε το πέρας του συμβουλίου συνέχισε το (θεάρεστο) έργο του και στο f/b! Μωρέ μπράβο!

Σημ.: Τα βίντεο του συμβουλίου θα δημοσιευτούν όταν θα είναι έτοιμα στο κανάλι.