Το τίποτα και το κάτι
Αρκετά ενδιαφέροντα σημεία επιφύλασσε η 12η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Υπογραμμίζουμε εν συντομία:
-Προ ημερήσιας διάταξης αναφέρθηκε το χαμένο έργο του εξωτερικού δικτύου ύδρευσης, λόγω λαθών και παραλείψεων, όπως διευκρίνισε στην συνέχεια ο κος Θανάσης Κονιδάρης, ρίχνοντας τα βέλη του προς κάθε φίλια κατεύθυνση. Ο κος Παύλος Δάγλας αρνήθηκε πεισματικά να πάρει θέση, παρά την πίεση του επικεφαλής της αντιπολίτευσης. Το θέμα είναι βέβαιο πώς θα επιστρέψει στην συζήτηση. Αν το έργο χαθεί οριστικά θα πρόκειται για μεγάλο πλήγμα για το νησί.
-Το θέμα του Φαναριού έχει γίνει πλέον μόνιμο στα δημοτικά συμβούλια. Ο δήμος έκανε προσφυγή στην απόφαση ακύρωσης της Αποκεντρωμένης. Δριμεία κριτική προς όλες τις κατευθύνσεις άσκησε ξανά η αντιπολίτευση, αλλά και πάλι δεν δόθηκαν απαντήσεις, προ ημερήσιας φυσικά.
-Για την Σχολική Επιτροπή ακούσαμε κάτι μπαλώματα και κάτι ψελλίσματα πώς δεν είναι «μαύρη τρύπα» (όρος που είχε χρησιμοποιήσει η αντιπολίτευση μέσω του επικεφαλής της) το ποσό που λείπει και το οποίο αποδόθηκε στις καθαρίστριες αντί για το ΙΚΑ με αποτέλεσμα ο δήμος να πληρώνει και πρόστιμα. Και τότε τι είναι; Ο κος δήμαρχος παραδέχτηκε ότι το έψαξε και δεν είναι της προηγούμενης δημοτικής αρχής πρόβλημα, όπως είχε ισχυριστεί στο προηγούμενο συμβούλιο. Πάλι καλά. Συγγνώμη βέβαια δεν ζήτησε. Ο δε κος Θ.Κονιδάρης δήλωσε ότι ήταν απλά «ένα λάθος υπαλλήλων». Οι αιρετοί πρόεδροι της Σχολικής Επιτροπής κ.κ. Πάνος Ι. Κονιδάρης και Θ.Κονιδάρης εν συνεχεία δεν είχαν καμία ευθύνη σύμφωνα με τέως Αντιδήμαρχο. Ο κόσμος καταλαβαίνει.
-Για τον δρόμο στις Ράχες έγινε κάμποση συζήτηση αφού είναι σε κακά χάλια και πολλοί ιδιοκτήτες ζητούν μεθ’ επιτάσεως κάποια έργα βελτιστοποίησης. Δέσμευση από την δημοτική αρχή δεν έλαβαν. Η αντιπολίτευση ρώτησε που πήγαν τα λεφτά από το προηγούμενο τεχνικό πρόγραμμα που θα έπεφταν στις Ράχες και γιατί φτιάχτηκε άλλο κομμάτι από αυτό που υπέδειξε ο μηχανικός, αλλά και πάλι δεν δόθηκαν απαντήσεις.
-Στην ημερήσια διάταξη πρώτο θέμα ήταν η μελέτη για τις λιμενικές εγκαταστάσεις στα Σπήλια, με επέκταση του λιμανιού και νέες θέσεις ελλιμενισμού. Μετά από κουβέντα, παρατηρήσεις, προσθήκες και σχόλια η προμελέτη που προβλέπει έργο 2 εκατομμυρίων ψηφίστηκε ομόφωνα. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και για την μελέτη στο Βαθύ. Εξ αρχής υπήρξαν αντιδράσεις διότι ενώ ο μελετητής είχε εξετάσει την λύση με μπαστούνι στην Παναγίτσα και πλωτούς μόλους από μέσα, την απέρριπτε. Αντί αυτής προτεινόταν μια απλή επέκταση του κρηπιδώματος και 15 μόνο θέσεις ελλιμενισμού, εκεί που και τώρα αράζουν βάρκες και πλοιάρια. Και γιατί αυτή η περικοπή της μελέτης; «Για λόγους μείωσης κόστους του έργου», ήταν η απάντηση! Πόσο έκανε το έργο με μπαστούνι; 1 εκατομμύριο. Πόσο το έργο με απλό κρηπίδωμα; 300 χιλιάδες. Φυσικά αντέδρασαν όλοι, η Αντιπολίτευση, ο κος Αργύρης, ο κος Πάνος Κονιδάρης, ο Πρόεδρος του Βαθιού αλλά και ψαράδες που ήταν παρόντες. Οι λόγοι ήταν γιατί να μην γίνει η μελέτη εξαρχής ολόκληρη (σάμπως τα έχει στην τσέπη του τα λεφτά ο δήμος; Τα έργα αυτά, αν ποτέ χρηματοδοτηθούν, θα περάσουν χρόνια και ζαμάνια) όταν το κόστος δεν ήταν έτσι κι αλλιώς παρά το μισό από τα Σπήλια. Επίσης ότι το αντιμάμαλο θα δημιουργεί πρόβλημα σε όποιο σκάφος δέσει εκεί, χωρίς μπαστούνι, ότι δεν προστίθενται στην ουσία έτσι θέσεις ελλιμενισμού και άλλα πολλά. Ο μελετητής ήταν εμφανές ότι δεν διαφωνούσε και προσπάθησε να ελιχθεί αλλά η δημοτική αρχή δεν το συζητούσε. Μάλιστα ο δημ. σύμβουλος κος Πάνος Δάγλας έκανε επίθεση στην αντιπολίτευση (μολονότι είχε ακούσει όλα τα επιχειρήματα και είχε ήδη ψηφιστεί η μελέτη στα Σπήλια) ότι δεν θέλει να το ψηφίσει για μηδενιστικούς λόγους: «Προτιμάτε το τίποτα από το κάτι!». Ο επικεφαλής της Αντιπολίτευσης εξεγέρθηκε τότε: «Δεν ακούτε τι λέμε τόση ώρα; Το “κάτι” είμαστε εμείς και το “τίποτα” εσείς, η παράταξή σας!». Μετά την ένταση η μελέτη καταψηφίστηκε.
-Ένταση υπήρξε αμέσως μετά και στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού όταν η αντιπολίτευση εξήγησε τους λόγους για τους οποίους δεν θα την ψηφίσει (επειδή, μεταξύ άλλων, αυτή προέβλεπε ένα ποσό 30.000 για το γκρέμισμα του ελαιοτριβείου του Σπαρτοχωρίου, ποσό ιλιγγιώδες, που η αντιπολίτευση είπε ότι κάτι υποκρύπτει και μάλιστα με απευθείας ανάθεση). Ο τέως αντιδήμαρχος κος Κονιδάρης αποφάσισε τότε να ειρωνευτεί (επειδή την προηγούμενη αναμόρφωση η αντιπολίτευση την είχε ψηφίσει για να πάρει τα χρήματά του ο Συνεταιρισμός) και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης εξερράγη: «Εμείς είμαστε σταθεροί και με επιχειρήματα, άλλοι είναι πολιτικοί σαλτιμπάγκοι!». Γενικά πάντως ο κος Θανάσης Κονιδάρης (που είχε και αγωνία για τον νέο εκλογικό νόμο και που δεν έχασε ευκαιρία να ανακοινώσει ότι δεν σκοπεύει, όπως είναι τα πράγματα, να ψηφίσει τον επερχόμενο Προϋπολογισμό) είχε μια στάση στο συμβούλιο αυτό «η τράτα μας η κουρελού/ πότε εδώ και πότε αλλού». Η αναμόρφωση πέρασε με 6-4 ψήφους.
-Το τελευταίο ενδιαφέρον θέμα ήταν αυτό της παραχώρησης του πρώην ιατρείου στην Αστυνομία. Παρόντες στο συμβούλιο ήταν όλοι σχεδόν οι αξιωματικοί της λευκαδίτικης αστυνομίας. Η απόφαση ασφαλώς ήταν προειλημμένη, μόνο η αντιπολίτευση διαφώνησε λέγοντας αυτά που είχε πει και σε προηγούμενο συμβούλιο για το θέμα και προτείνοντας το κτίριο αυτό να δοθεί στον εκάστοτε αγροτικό ιατρό, ως επιπλέον κίνητρο για να κρατηθούν οι γιατροί στον τόπο μας, μια αναγκαιότητα μεγαλύτερη από αυτήν της αστυνομίας. Εξηγήθηκε επίσης ότι είναι κατάντια για ένα ευνομούμενο κράτος, που σε τελική ανάλυση μαζεύει φόρους για αυτόν τον σκοπό να ζητιανεύει κτίρια ή νοίκια από Τ.Α. και φορείς για να πράξει το καθήκον του, την ασφάλεια των πολιτών. Η απόφαση ελήφθη με 7-3, αφού κάποιοι λάβροι σε προηγούμενο συμβούλιο με το ίδιο θέμα, άλλαξαν άποψη στο μεταξύ.
Δείτε όλα αυτά και άλλα, στα βίντεο που ακολουθούν.
Στ. Ζ
14 Οκτωβρίου 2017 @ 10:39
Η δημοτική αρχή από την αρχή της θητείας της έχει δείξει ότι οι συναινέσεις και οι δημοκρατικές και ανοιχτές διαδικασίες είναι έξω από την φιλοσοφία της. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το έλλειμμα αναπτυξιακής σκέψης και οράματος, έχει αποδειχτεί ότι είναι προτιμότερο να μην ακουμπάει κανένα μεγάλο ζήτημα του νησιού.
Ανέθεσε μελέτες για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του νησιού, χωρίς να προτάξει μια συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και χωρίς να ακούσει τους προβληματισμούς των άμεσα εμπλεκομένων. Τελικά ποιος έδωσε τις κατευθύνσεις στους μελετητές; Ποιες είναι οι προτεραιότητες και πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες στα λιμάνια Σπήλια και Βαθύ; Γιατί γίνονται αυτές οι μελέτες;
Ας δούμε όμως συνοπτικά κάποια πράγματα.
Το ζητούμενο για τις λιμενικές υποδομές, Σπήλια και Βαθύ, αφού ο Αθερινός είναι μια άλλη περίπτωση, δεν είναι βασικά η αύξηση των θέσεων. Προφανώς χρειάζονται και αυτές αλλά το κυρίαρχο είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η οργάνωση και η χωροθέτηση των δραστηριοτήτων και βέβαια η προστασία του ευαίσθητου περιβαλλοντικά χώρου, ώστε να αναβαθμίσουμε ποιοτικά τον θαλάσσιο τουρισμό μας.
Για τα Σπήλια – Ρόκα:
Είναι ένα ευαίσθητο περιβαλλοντικά σύστημα, που χρειάζεται ιδιαίτερη προστασία, αφού πάνω σε αυτό στηρίζεται σημαντικά η οικονομία του Σπαρτοχωριού και επηρεάζει άμεσα ολόκληρο το Μεγανήσι. Άρα από την αρχή μπαίνει ένα θέμα δυνατοτήτων και αντοχών και ταυτόχρονα ερωτημάτων:
• Θα διαφυλαχτεί και θα προστατευτεί η πλαζ που μάλλον υποβαθμίζεται;
• Θα ανοιχτεί και θα στηριχτεί η επιχειρηματικότητα στην περιοχή, ώστε να δοθεί η δυνατότητα δραστηριοποίησης και άλλων Μεγανησιωτών, που σήμερα είναι αποκλεισμένοι;
• Θα συνεχίσουμε να μπαζώνουμε την θάλασσα και να τροποποιούμε την ακτογραμμή, όπως στην «πλωρή», δημιουργώντας παράνομα αγκυροβόλια;
• Θα διατηρήσουμε τους πλωτούς ιδιωτικούς και παράνομους πλωτούς μόλους, εντάσσοντάς τους σε κάποιον σχεδιασμό;
• Θα δημιουργήσουμε χώρους επεξεργασίας και παραλαβής λυμάτων;
Για τα παραπάνω δεν ακούσαμε καμία κουβέντα στην παρουσίαση των μελετών στο δημοτικό συμβούλιο. Αντίθετα ακούσαμε για:
Βαριές και αμφισβητούμενες τεχνικά κατασκευές…… με τεράστιες κλίσεις σε απαγορευτικά βάθη!
Το ferry – boat να ανακατεύεται με τα τουριστικά σκάφη.
Άγνοια για τα ιδιαίτερα καιρικά φαινόμενα και καμία πρόβλεψη για τον κύκλο ελιγμών του ferry – boat.
Για ένα πολύ δαπανηρό έργο (λέχτηκε ότι ξεπερνάει τα 2 εκατομμύρια, όταν το τουριστικό καταφύγιο Βαθέος δημοπρατήθηκε με 2,2 εκατ.) χωρίς να ανταποκρίνεται η ωφελιμότητα του στο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος. Άρα είναι αδύνατον, να αδειοδοτηθεί και να χρηματοδοτηθεί.
Για το Βαθύ:
Το κυρίαρχο πρόβλημα στο Βαθύ είναι το μέρος του λιμανιού, από το μπαστούνι του τουριστικού καταφυγίου μέχρι τα «Δελαπορτέικα». Αυτό το κομμάτι είναι έτοιμο να καταρρεύσει και κάθε μέρα που περνάει γίνεται και περισσότερο επικίνδυνο. Αυτό θα έπρεπε να είναι η έγνοια και η προτεραιότητα της δημοτικής αρχής και για ένα ακόμα βασικό λόγο. Θα έδινε ταυτόχρονα την δυνατότητα διαμόρφωσης και ανάπλασης της χερσαίας ζώνης, όρος βασικός και αναγκαίος για την αναβάθμιση και λειτουργία του οικισμού.
Επίσης δεν νοείται οποιαδήποτε μελέτη, η οποία δεν θα αντιμετώπιζε το θέμα με τα αλιευτικά. Και γενικότερα η χωροθέτηση και θεσμοθέτηση όλων των δραστηριοτήτων, που σήμερα με τον τρόπο που λειτουργούν, η μία αντιστρατεύεται την άλλη. Με την προτεινόμενη μελέτη δεν δημιουργούνται πρακτικά νέες θέσεις. Αλλά, και αν παραλείπαμε την παρέμβαση στο παλιό λιμάνι, η δημοτική αρχή και ο οποιοσδήποτε μελετητής, έπρεπε να ανατρέξει στις προηγούμενες και υπάρχουσες προμελέτες για το Βαθύ, οι οποίες προτείνουν ως βασικό στοιχείο προστασίας του όρμου, έναν πλωτό κυματοθραύστη στο ύψος της Παναγίτσας. Από μόνο του αυτό θα αύξανε σημαντικά τις θέσεις αγκυροβολίας. Αυτό έχει προταθεί διαχρονικά από την δεκαετία του ΄90 από διαφορετικούς μελετητές.
Μας εκπλήσσει η προχειρότητα των μελετών, αφού όλα τα παραπάνω είναι πολύ απλά και αυτονόητα για οποιοδήποτε σοβαρό μελετητικό γραφείο. Εκτός και οι κατευθύνσεις στους μελετητές από τον Δήμαρχο ή τους συμβουλάτορές του ήταν τέτοιες, ώστε να δειχτεί ότι παράγεται έργο, ανταποκρινόμενοι σε κάποιες υποσχέσεις τους. Βέβαια είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα από όλα αυτά…. Είμαστε σε μια πολύ πρώτη φάση κάποιας απλής μελέτης. Ακόμα δεν ξεκίνησαν και δεν υπάρχουν οι μελέτες εφαρμογής, οι αδειοδοτήσεις, οι χωροθετήσεις, οι περιβαλλοντικές και λοιπές μελέτες και διαδικασίες, δηλαδή η συγκρότηση των φακέλων, ώστε να φτάσουμε στην αναζήτηση χρηματοδότησης. Και αν αναλογιστούμε ότι η παρούσα δημοτική αρχή παρέλαβε στην τελική φάση εδώ και πάνω από τρία χρόνια, την επαναχάραξη της γραμμής αιγιαλού και παραλίας στο Βαθύ, και η οποία παραμένει ακόμα παγωμένη, φανταζόμαστε τις δυνατότητές της, για περισσότερο σύνθετα πράγματα όπως τα λιμενικά έργα. Δηλαδή…. «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε»!!!
ΑΦΕΛΗΣ
14 Οκτωβρίου 2017 @ 10:54
Τα δημοτικά κτίρια δεν είναι του εκάστοτε Δημάρχου και των συμβούλων του. Είναι των δημοτών! Ας ελέγξουν κάποιοι περισσότερο ειδικοί, την νομιμότητα της παραχώρησης!!! Προφανώς θα αναλάβει ο Δήμος και την κατάλληλη διαμόρφωσή του….