Τοποθέτηση δ.σ. Ηλία Κοντογιώργη για τις ρυθμίσεις στην παραλία Νυδριού

SONY DSC

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί την τοποθέτησή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο της Παρασκευής 20 Φεβρουαρίου 2015 για το θέμα που προέκυψε με την διευθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων στον παραλιακό δρόμο του Νυδριού.

Ζήτησα να τοποθετηθώ για το θέμα κατά την διάρκεια του Δ.Σ., εκεί ο κ. Πρόεδρος εφάρμοσε κατά γράμμα τον κανονισμό μη δίνοντάς μου τον λόγο.

Ζήτησα να συζητηθεί το θέμα προ ημερήσιας διάταξης, όπως είχα δικαίωμα να κάνω. Δυστυχώς, το αίτημά μου δεν μπήκε καν σε ψηφοφορία, με την δικαιολογία πως θα συζητηθεί στο επόμενο συμβούλιο.

Προφανώς, πρόκειται για πρωτοτυπία αφού βάζουμε “το κάρο μπροστά από τ’ άλογο”. Δηλαδή, αφού δημιουργούν ήδη δεδικασμένο, μας καλούν να συζητήσουμε σε μεταγενέστερο χρόνο μιαν απόφαση που δεν έχει λάβει το παρών Δημοτικό Συμβούλιο!

Ειλικρινά λυπάμαι.

Όμως είμαι υποχρεωμένος απέναντι στους πολίτες και την κοινωνία που μου έκανε την τιμή να με εκλέξει Δημοτικό Σύμβουλο, να τους γνωστοποιήσω, τόσο της θέση μου, όσο και την ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ πρόταση λύσης.

Τα συμπεράσματα, δικά σας.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη δημοσίευση, όσων τουλάχιστον το πράξουν.

Με εκτίμηση,

Ηλίας Κοντογεώργης

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Λευκάδας

Τοποθέτηση – Πρόταση λύσης του Ηλία Κοντογεώργη για τον παραλιακό δρόμο του Νυδριού

Από την αρχή της θητείας της η νέα δημοτική αρχή φάνηκε πως είναι αποφασισμένη να βάλη τάξη σε αρκετά  “στραβά και ανάποδα” που μας πληγώνουν καθημερινά.

Φάνηκε να εννοεί τις έννοιες του διαλόγου και της αξιοκρατίας.

Ξεκίνησε από την αρχή ένας διάλογος με τους πολίτες.

Δυστυχώς όμως απ’ ότι δείχνουν τα πράγματα, “έγινε για να γίνει” για ν’ αποφασίσουν οι έχοντες την εξουσία αυτό που θέλουν έχοντας το άλλοθι του δημοσίου διαλόγου. Αυτό δείχνει τουλάχιστον η περίπτωση των καταστημάτων της παραλίας στο Νυδρί όπου περιορίζει στο ελάχιστο τα τραπεζοκαθίσματα του παραλιακού δρόμου στο όνομα της ελεύθερης διέλευσης των πολιτών. Έτσι ευνοούν συγκεκριμένους επαγγελματίες που έχουν μεγάλες αυλές και οδηγούν τις μικρές επιχειρήσεις σε λουκέτο.

Κι αυτό γίνεται όταν ο μικροεπαγγελματίας, ο αυτοαπασχολούμενος στενάζει απ’ την αλεπάλληλη αφαίμαξη των εισοδημάτων του.

Ήταν όλα “αγγελικά πλασμένα”; Όχι βέβαια. Χρειάζονταν παρεμβάσεις; Ασφαλώς ναι.

Η κίνηση που έκανε όμως ο Δήμος ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να κάνει αφού πέρα από τα λουκέτα που μοίρασε, θα απορρυθμίσει ακόμη περισσότερο την αγορά και θ’ ανεβάσει τα επίπεδα παραβατικότητας. Αυτή τη φορά, όχι από την πλεονεξία κάποιων καταστηματαρχών που συνέβαινε παλαιότερα αλλά από την ανάγκη εισπνοής οξυγόνου, από την ανάγκη επιβίωσης!

Εκείνο που χρειάζονταν ήταν και είναι ο περιορισμός λίγων επαγγαλματιών που ξέφευγαν από κάθε όριο και πλαίσιο, από λίγους που έβαζαν ρόδες στους καναπέδες και έκαναν κατάληψη του δρόμου, από τις διάσπαρτες πινακίδες που ενοχλητικά ξεπρόβαλαν μπροστά σου.

Εκείνο που χρειάζονταν ήταν και είναι να μπουν ρεαλιστικοί και εφαρμόσιμοι κανόνες. Να μπορούν να δουλέψουν τα καταστήματα χωρίς να παρεμποδίζεται η ελεύθερη διέλευση των πολιτών αλλά και οχημάτων για έκτακτες ανάγκες. Να προταθούν ολοκληρωμένες αρχιτεκτονικές λύσεις για τα όρια ανάπτυξης των τραπεζοκαθισμάτων αλλά και των ενημερωτικών πινακίδων.

Η πρότασή μου

Θέλω να είμαι πολύ συγκεκριμένος στην πρότασή μου και για τους κανόνες που κατά την ταπεινή μου άποψη οφείλουν να μπουν. Θέλω να τονίσω πως την πρόταση αυτή την διαμόρφωσα αφού μίλησα με αρκετούς εμπλεκόμενους επαγγελματίες και μη.

Ζήτημα 1, (όπως χαρακτηριστικά αρέσκεται να αναφέρει στο “δια ταύτα” και ο κ. δήμαρχος).

Πρέπει πριν σκεφθούμε οτιδήποτε, να πάρουμε υπόψιν μας πόσος χώρος είναι απαραίτητος για την απρόσκοπτη διέλευση οχημάτων εκτάκτης ανάγκης από τον παραλιακό δρόμο εν προκειμένω.

Ρώτησα τον κ. Ράπτη, Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λευκάδας, πόσο πλάτος έχει το μεγαλύτερο όχημα πουν διαθέτει η Υπηρεσία.

Μου απάντησε, ότι το μεγαλύτερο όχημα, έχει πλάτος 3,10 μέτρα.

Πήγα στην παραλία και μέτρησα με την μεζούρα μου από το κράσπεδο μέχρι την κίτρινη γραμμή. Από το παλιό “Νότος” μέχρι την στοά που υπάρχει το ζήτημα του περιορισμένου χώρου, το πλάτος του δρόμου από το κράσπεδο μέχρι τα όρια που έβαλε η δημοτική αρχή προχθές, είναι από 6,00 μέτρα έως (κυρίως όταν φτάνουμε στη στοά) και τα 8,00 μέτρα.

Αν υποθέσουμε πως το μεγαλύτερο όχημα της Πυροσβεστικής χρειάζεται άλλο 1,50 μέτρο για να κυκλοφορεί με άνεση στο δρόμο, προσθέτουμε στο πλάτος του μεγαλύτερου οχήματος 3,10 και 1,50 μέτρα. Σύνολο ασφαλείας, 4,60 μέτρα.

Αν από τα 6 μέτρα που είναι αυτή τη στιγμή το ελεύθερο minimum της απόστασης από το κράσπεδο μέχρι την γραμμή, αφαιρέσουμε τα 4,60 μέτρα που χρειάζονται για τους λόγους ασφαλείας που αναφέραμε παραπάνω, περισσεύουν από τα όρια της γραμμής 1,40 μέτρα.

Ας μην δώσετε τα 1,40 που περισσεύουν, δώστε έστω 1 μέτρο επιπλέον από την γραμμή που έχετε χαράξει!

Όσο για τα καταστήματα που βρίσκονται από την στοά και προς το φέρυ μπότ, να δώσουμε επιπλέον αναλογικά τον χώρο που τους αντιστοιχεί.

Τα παραπάνω, αποτελούν τον πρώτο άξονα. Ο δεύτερος άξονας της πρότασης για την λύση, έχει να κάνει με το πως εφαρμόζεται η απόφαση.

Εάν δεν μπουν σταθερά πλαίσια βιδωμένα στο έδαφος, η εμπειρία έχει δείξει πως όποιες αποφάσεις πάρουμε δεν θα εφαρμοστούν στην πράξη.

Προτείνω, οι αρχιτέκτονες του Δήμου μας, αφού πραγματοποιήσουν μια έρευνα σχετικά με καγκελακια που έχουν βάλει άλλοι δήμοι σε άλλες περιοχές, να επιλέξουν μια καλαίσθητη πρόταση για ένα διακριτικό καγκελάκι.

Ολοκληρωμένη λύση θα υπάρχει, αν στο καγκελάκι αυτό ενσωματωθεί και μια ταμπέλα για κάθε κατάστημα όπου θα έχει την δυνατότητα να βάλει την φίρμα του αλλά και να αναρτήσει τον κατάλογό του ή ό,τι άλλο θέλει η επιχείρηση.

Με την ταμπέλα αυτή θα επιτύχουμε να αποτρέψουμε όσους καταστηματάρχες θελήσουν να βάλουν ταμπέλες έξω από το πλαίσιό τους, πέρα από την καλαισθησία που θα υπάρχει.

Έτσι, αγαπητοί συνάδελφοι διασφαλίζουμε αφενός την ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών που διευκολύνεται και με τον πεζόδρομο που είναι μπροστά στο λιμάνι.

Διασφαλίζουμε και την ασφάλεια της περιοχής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Έτσι, αγαπητοί συνάδελφοι διασφαλίζουμε και την δυνατότητα να δουλέψουν οι επαγγελματίες αλλά και αρκετοί εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται σ’ αυτές τις επιχειρήσεις.

Έτσι είμαστε χρήσιμοι στον τόπο μας και στους πολίτες.

Σας ευχαριστώ θερμά για την υπομονή σας.

411a78b6ede7bce165991a32637e3d6294