Επερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το ΤΑΙΠΕΔ στα Ιόνια
Το περίφημο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων, έχει αποτύχει πλήρως και δεν πρόκειται να αποδώσει, σε καμιά περίπτωση, τα χρήματα που η τρικομματική κυβέρνηση προσδοκά. Αυτό το «αναπτυξιακό όραμα» της τρικομματικής κυβέρνησης, δεν πρόκειται να αποδώσει τα ελάχιστα στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Οι μεθοδεύσεις των εκποιήσεων και των μεταβιβάσεων ακινήτων, υπερβαίνουν τα όρια της συνταγματικότητας. Η προοπτική η Ελλάδα να καταντήσει μια αποικία επενδυτών, με μηδενικό όφελος για τους πολίτες, το περιβάλλον και την τοπική οικονομία, χάριν των ορέξεων των εγχώριων και διεθνών κεφαλαιοκρατικών συμφερόντων, υπερβαίνει τα όρια της απλής λογικής,
Τα παραπάνω επισημαίνουν σε ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων οι τρείς βουλευτές Ιονίων Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανος Σαμοΐλης (Κέρκυρας), Αφροδίτη Θεοπεφτάτου (Κεφαλονιάς) και Σταύρος Κοντονής (Ζακύνθου), ζητώντας την άμεση ακύρωση της νέας προκλητικής και αντισυνταγματικής μεταβίβασης ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, στα Ιόνια Νησιά.
Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης
27-05-2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
– Οικονομικών
– Εσωτερικών
– Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Θέμα: Νέα προκλητική και αντισυνταγματική μεταβίβαση ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, στα Ιόνια Νησιά.
Με την αριθμ. 234/13 (ΦΕΚ – 1020 Β/25-4-2013), απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, πάνω από 2.300 στρέμματα δημόσιας περιουσίας, μόνο στην Περιφέρεια των Ιονίων Νήσων.
Όσον αφορά στο ακίνητο Βαρδάνια Λευκάδας (31,35 στρ.), βρίσκεται σε περιοχή NATURA 2000. Η κυριότητά του άνηκε στους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους [ΚΑΕΚ 340263501035] και πλέον στο Δήμο Λευκάδας. Έχει καταγραφεί στο κτηματολόγιο, ως περιουσία του Δήμου και η Κτηματολόγιο ΑΕ το 2006, απέρριψε το αίτημα της ΚΥΔ για εγγραφή του ως περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου. Πρόκειται για παράνομη προσπάθεια αλλαγής ιδιοκτησίας του ακινήτου, με διοικητική πράξη του ΟΚΧΕ αμφιβόλου νομιμότητας και με παράκαμψη της δικαστικής οδού. Ήδη ο Δήμος Λευκάδας, με την αρ. αποφ. 153/13 (15-05-13) του Δημοτικού Συμβουλίου, αποφάσισε μεταξύ άλλων να ασκηθεί διεκδικητική αγωγή κατά της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής, να ασκηθεί προσφυγή κατά της διοικητικής πράξης καθορισμού αιγιαλού και παραλίας του 2005 και να σταλεί εξώδικο στην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. να μην προχωρήσει σε διοικητική πράξη διόρθωσης του Κτηματολογίου.
Όσον αφορά στο ακίνητο Αλυκών Κατασταρίου Ζακύνθου (170,25 στρ.), αποτελεί σημαντικό υγροβιότοπο και μάλιστα ενταγμένο στη ζώνη Ι.Β.Α. (Important Bird Areas). Η περιοχή είναι μεγάλης φυσικής αξίας, λόγω της ιδιαίτερης βιοποικιλότητας και λόγω της ικανότητάς της να επηρεάζει το κλίμα της ευρύτερης περιοχής και την σταθερότητα του υδροφόρου ορίζοντα της Ζακύνθου. Το αξιοπερίεργο είναι, ότι λόγω της φύσης του υποστρώματος της περιοχής (αλλουβιακές – λιμνοθαλάσσιες αποθέσεις οι οποίες αποτελούνται από συνεχείς εναλλαγές άμμων, ιλύων και αργίλων με μεγάλο ποσοστό φυτικών λειψάνων) η ασφάλεια κατασκευαστικών υποδομών στον συγκεκριμένο χώρο, κρίνεται επισφαλής.
Όσον αφορά στο ακίνητο Τσιλιβί τ. κ. Πλάνου του άλλοτε Δήμου Αρκαδίων Ζακύνθου (51.99 στρ.) προέκυψε ως «παλαιός αιγιαλός» το 2002 (υπ’ αριθ. 1084607/9380/130010/17-12-2002 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών – ΦΕΚ 1168/τ.Δ΄/17-12-2002) και καταγράφηκε ως Δημόσιο Κτήμα με Αριθμό Βιβλίου Καταγραφής (Α.Β.Κ.) 116 της Κτηματικής Υπηρεσίας Ν. Ζακύνθου. Στην πραγματικότητα είναι τμήμα ευρύτερης παράκτιας έκτασης αμμοθινών, άγονης και ακαλλιέργητης, χωρίς ίχνη νομής και κατοχής μέχρι και την δεκαετία του 1980, αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα της έως και σήμερα. Το 2005 η εταιρεία «Αλεξάνδρα Μπιτς Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε.» υπέβαλε στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών αίτηση θεραπείας, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1 του Α.Ν. 1539/38 η οποία καθόσον γνωρίζουμε, δεν έχει εξεταστεί μέχρι σήμερα. Η πράξη μεταβίβασης του συγκεκριμένου ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, κινεί υποψίες μεθοδεύσεων για τη διευκόλυνση φερόμενων ιδιοκτητών που δεν έχουν δικαιωθεί ακόμα από τις ένδικες διαδικασίες.
Όσον αφορά στο ακίνητο Τραπεζάκι Κεφαλλονιάς (68,45 στρ.), αυτό συνορεύει με περιοχή Natura 2000. Το δε ακίνητο των υπαλληλικών κατοικιών στο Αργοστόλι (6,52στρ.), θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες στέγασης σχολείων ή άλλων διοικητικών υπηρεσιών της Κεφαλλονιάς, περιορίζοντας αισθητά τις δημόσιες δαπάνες για μισθώματα ιδιωτικών κτηρίων.
Στην περίπτωση της λιμνοθάλασσας Κορισσίων [Ίσσος] στην Κέρκυρα (1.788,3 στρ.), το ακίνητο είναι χαρακτηρισμένο ως περιοχή Natura 2000 και θα είναι προκλητική έως εξωφρενική η παραχώρησή του σε ιδιώτες. Εκκρεμεί φυσικά και το πρόβλημα της έλλειψης φορέα διαχείρισης Natura της εν λόγω περιοχής, γεγονός όμως που φαίνεται πως δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα τους επίδοξους εκποιητές του ΤΑΙΠΕΔ. Ο τόπος είναι γνωστός παγκοσμίως, για τον υγροβιότοπο και το μοναδικό στο είδος του κεδροδάσος.
Όσον αφορά τέλος στο ακίνητο της Κάτω Κορακιάνας στην Κέρκυρα [Castello Bibelli] (83,6 στρ.), ο Δήμος Κέρκυρας ζητά την αναστροφή της αγοραπωλησίας, διεκδικώντας την ιδιοκτησία του ακινήτου. Σημειωτέον, εκεί φιλοξενείται και το παράρτημα της εθνικής πινακοθήκης (Castellino 6,8 στρ.).
Επειδή, υπερβαίνει τα όρια της απλής λογικής, η Ελλάδα να καταντήσει μια αποικία επενδυτών με μηδενικό όφελος για τους πολίτες, το περιβάλλον και την τοπική οικονομία, χάριν των ορέξεων των εγχώριων και διεθνών κεφαλαιοκρατικών συμφερόντων.
Επειδή, το περίφημο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων, έχει αποτύχει πλήρως και δεν πρόκειται να αποδώσει σε καμιά περίπτωση, τα χρήματα που η τρικομματική κυβέρνηση προσδοκά.
Επειδή, αυτό το “αναπτυξιακό όραμα” της τρικομματικής κυβέρνησης, δεν πρόκειται να αποδώσει τα ελάχιστα στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Επειδή, οι μεθοδεύσεις των εκποιήσεων και των μεταβιβάσεων ακινήτων, υπερβαίνουν τα όρια της συνταγματικότητας.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
- 1. Στην προαναφερθείσα περίπτωση της Λευκάδας, πως μπορεί να μεταβιβάζεται ακίνητη περιουσία που δεν ανήκει στο δημόσιο;
- 2. Πώς είναι δυνατόν να μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ και περαιτέρω σε ιδιώτες δημόσια πράγματα, κοινόχρηστα ή ιδιόχρηστα, τα οποία προστατεύονται ως δημόσια περιουσία του κράτους και καθίστανται αναπαλλοτρίωτα κατά το Σύνταγμα (άρθρο 5 παρ.1 Σ για ελεύθερη ανάπτυξη προσωπικότητας, άρθρο 24 παρ.1 Σ για προστασία περιβάλλοντος, άρθρο 25 Σ για προστασία κοινωνικού κράτους δικαίου και άρθρο 1 παρ. 2 Σ για προστασία λαϊκής κυριαρχίας);
- 3. Με τη μεταβίβαση της λιμνοθάλασσας Κορισσίων που αποτελεί κοινόχρηστη έκταση, πως εξασφαλίζεται το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών, στο φυσικό περιβάλλον;
- 4. Πως η Απόφαση 234/13 (ΦΕΚ – 1020 Β/25-4-2013), συμφωνεί με το άρθρο 11 παρ 2 του ν 3986/2011, από τη στιγμή που τα προαναφερθέντα ακίνητα Natura 2000, πληρούν τις προϋποθέσεις για την ένταξη τους στα εξαιρούμενα λόγω οικολογικής σπουδαιότητας δημόσια ακίνητα;
- 5. Με ποια κριτήρια απορρίφθηκαν, οι τεκμηριωμένες προτάσεις των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για κατάλληλη και με δημόσιους όρους αξιοποίηση των ακινήτων;
- 6. Για ποιο λόγο, δεν διενεργήθηκε καν δημόσια και δημοκρατική διαβούλευση, με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους θεσμικούς εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, για το σωστό σχεδιασμό της αξιοποίησης των εν λόγω ακινήτων;
- 7. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν, για την άμεση ακύρωση της μεταβίβασης των παραπάνω ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ;
Ο ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Σαμοΐλης Στέφανος
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Κοντονής Σταύρος