Δήλωση του Θανάση Κονιδάρη (Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος) για την βεβαίωση μόνιμης κατοικίας
Αυθαιρεσία, άγνοια ή πολιτική σκοπιμότητα;
Στον απόηχο των βουλευτικών εκλογών ο Δήμος Μεγανησίου λόγω κεκτημένης ταχύτητας στον αυταρχισμό και τον ετσιθελισμό, αρνήθηκε παράνομα να χορηγήσει Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας σε δημότη του, κατά παρέκκλιση της νόμιμης και συνήθους πρακτικής που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια.
Επικαλούμενος το άρθρο 279 του ΔΚΚ που ακριβώς τις προϋποθέσεις χορήγησης τέτοιας βεβαίωσης περιγράφει, ανασύρει για πρώτη φορά το άρθρο 21 του Αστικού Κώδικα που ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε σαν προϋπόθεση στην έκδοση τέτοιων βεβαιώσεων και σε καμία νομολογία του ΣτΕ δεν αναφέρεται.
Στην ερώτηση-απορία του συνδημότη μας, γιατί αφενός δεν του χορηγείται η βεβαίωση που έπαιρνε επί 7 συναπτά έτη, απάντησε: ο Δήμαρχος «κακώς το έπαιρνες τόσα χρόνια. Πήγαινε όπου θέλεις να βρεις το δίκιο σου.»
Ερωτώ τον Δήμαρχο που ερμηνεύει τους νόμους κατά το δοκούν: Πότε ήταν παράνομος; Επί 5 χρόνια που είναι Δήμαρχος ή εφέτος. Γιατί δεν μπορεί και η χορήγηση και η μη χορήγηση να είναι νόμιμες; Αυτό λέει η κοινή λογική.
Επειδή όμως το θέμα με αφορά και προσωπικά λόγω του ότι είχα χρηματίσει Αντιδήμαρχος με την αρμοδιότητα έκδοσης τέτοιων βεβαιώσεων, υπονοεί ότι παρανόμησα κι εγώ και οι άλλοι Αντιδήμαρχοι από το 2006;
Υπενθυμίζω λοιπόν:
Η εγκατάσταση στον Δήμο ή την Κοινότητα αποδεικνύεται με την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο απόδειξης λογαριασμού ΔΕΚΟ ή αντίγραφο εκκαθαριστικού της οικείας ΔΟΥ (άρθρο 279 του ΔΚΚ).
Επίσης:
Ερμηνεία του άρθρου 58, παρ. η του Ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) από τον Πάνο Ζυγούρη, Νομικό Σύμβουλο της ΚΕΔΚΕ: Το νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του Δημάρχου.
Βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας
Η ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου αποδεικνύεται με την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο απόδειξης λογαριασμού ΔΕΚΟ ή εκκαθαριστικού σημειώματος της οικείας ΔΟΥ (σελ. 430, Πάνος Ζυγούρης & Γεώργιος Κ. Παπαδόπουλος: Πρόγραμμα Καλλικράτης, τόμος Α’, Αθήνα 2010).
Επίσης, άρθρα 4 και 5 του Ν. 3242/2004 όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 13 παρ. 3 του ίδιου νόμου.
Στο εξάμηνο της αντιδημαρχίας μου λοιπόν εγώ βάσει των νόμων, εξέδιδα Βεβαιώσεις Μόνιμης Κατοικίας και απ’ ότι ξέρω κανένας νεώτερος νόμος δεν τις έχει αντικαταστήσει.
Έτσι λοιπόν επειδή εγώ σε ζητήματα διαφάνειας και νομιμότητας δεν δέχομαι μύγα στο σπαθί μου (αυτός ήταν άλλωστε και ένας από τους λόγους που εκπαραθυρώθηκα με συνοπτικές διαδικασίες) προκαλώ τον Δήμαρχο να δώσει στη δημοσιότητα όλες τις Βεβαιώσεις Μόνιμης Κατοικίας των τελευταίων χρόνων μέχρι σήμερα, για να δούμε ποιες ήταν νόμιμες και ποιες παράνομες (αν υπήρξαν).
Σε αντίθετη περίπτωση δεν εκθέτει μόνο τους συνεργάτες του (παλιούς ή νέους ας διαλέξει), γιατί εμένα, όσο κι αν προσπαθεί, δεν κολλάει λάσπη πάνω μου, αλλά εκθέτει ανεπανόρθωτα και τον εαυτό του, δείχνοντας την αυτοδιοικητική του ανεπάρκεια και καταρρίπτοντας το μύθο του γνώστη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Εξηγούμαι!!
Αν στα τελευταία 5 χρόνια κακώς δίνονταν οι Βεβαιώσεις Μόνιμης Κατοικίας όφειλε (ανεξάρτητα από τη μεταβίβαση της συγκεκριμένης αρμοδιότητας στους Αντιδημάρχους) να ελέγχει στο πλαίσιο των καθηκόντων του την τήρηση των κανόνων περί χορηγήσεων των βεβαιώσεων, άρθρο 6 παρ. 1 και άρθρο 8 παρ. 3 του Π.Δ. 497/91 και της νομολογίας του ΣτΕ 3204/2009.
Αν πάλι οι βεβαιώσεις στηρίχτηκαν σε «ιδίαν αντίληψη» της Αντιδημάρχου περί της κατοικίας του ενδιαφερομένου, δεν μπορούν να ισχύουν, αφού δεν προβλέπονται από το νόμο (ΣτΕ 3204/2009).
Άρα λοιπόν οι δικαιολογίες του τύπου «αυτός δε μένει εδώ» ή «ρώτησα και μου είπαν, γιατί δεν ήξερα» είναι έωλες και δεν ανταποκρίνονται ούτε στο πνεύμα, ούτε στο γράμμα του νόμου.
Του υπενθυμίζω ακόμα ότι η άρνηση χορήγησης εγγράφου σε πολίτη παράτυπα συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και παράβαση καθήκοντος.
Το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα είναι ότι: ο Δήμαρχος αρνήθηκε να δώσει τη βεβαίωση
1ον Γιατί ο αιτών είναι συγγενικό πρόσωπο στελέχους και υποψήφιου βουλευτού της κομμουνιστικής Αριστεράς που έχει κάνει και αυστηρή κριτική σε θέσεις και πολιτικές πρακτικές της Δημοτικής Αρχής και ιδιαίτερα στο ζήτημα των βιολογικών του νησιού και
2ον ότι ο γράφων ως Αντιδήμαρχος ακολούθησε παράτυπη πρακτική και πρέπει να εκτεθεί (μάταια βεβαίως, γιατί οι δημότες γνωρίζουν καλά και τους δυο μας).
Ας καταλάβει ο αμετανόητος ότι η περίοδος της ιδιότυπης ασυλίας του με τις κομματικές πλάτες τού καταρρέοντος δικτύου προστασίας του πέρασε ανεπιστρεπτί.
Τόσα χρόνια στο «κουρμπέτι» δεν έμαθε ότι η πολιτική αντιπαράθεση δε γίνεται με «χτυπήματα κάτω από τη ζώνη», ούτε ο πρώτος πολίτης του νησιού πρέπει να διακατέχεται από εκδικητικά σύνδρομα.
Την άγνοιά του και των συνεργατών του μπορώ να την συγχωρήσω (κανείς δεν είναι παντογνώστης), την εμπάθεια στο πρόσωπό μου επίσης (ανθρώπινο συναίσθημα είναι), την υποτίμηση και την απαξίωση των συνεργατών του επίσης (παλιά μου τέχνη κόσκινο).
Όμως η αυθαιρεσία και η παρανομία, η λουδοβίκεια αντίληψη «ο δήμος είμαι εγώ», για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, είναι απαράδεκτες για τους εκπροσώπους του λαού, κρύβουν πανικό, γιατί η Νέμεσις καιροφυλαχτεί και σε καμία περίπτωση δεν απαντούν στα προβλήματα του λαού που αυξάνονται και πληθύνονται.
ΥΓ.
Το κείμενο αυτό είχε γραφτεί πριν την ανακοίνωση του Δήμου. Δημοσιεύεται μετά, γιατί ο Δήμος έσπευσε με περισσή «πρεμούρα» ν’ αραδιάσει ένα σωρό άσχετους νόμους, ενώ στην απάντηση γραπτή του αιτούντα πολίτη επικαλείται τον ΔΚΚ για να δικαιολογήσει τα’ αδικαιολόγητα. Για την ταμπακιέρα ούτε κουβέντα.
Πάντως εγώ με έγγραφη αίτησή μου (Αριθ. πρωτ. 2138/20-6-2012) έχω ζητήσει τις Βεβαιώσεις Μόνιμης Κατοικίας για το έτος 2012.
Οι παρανομίες πάντως που η ανακοίνωση τις ονομάζει λάθη δεν με αφορούν και αυτό θα αποδειχτεί με τη δημοσιοποίηση όλων των βεβαιώσεων διαχρονικά