«Ένα έλλειμμα ονομάτων»- άρθρο του Ρ.Τζαστ (μέρος πρώτο)
Ο καθηγητής Roger Just είναι ο κοινωνιολόγος- ανθρωπολόγος που είχε επισκεφτεί και διαμείνει στο Μεγανήσι στο τέλος της δεκαετίας του 1970 και που έχει γράψει, μεταξύ άλλων, το βιβλίο «A Greek Island Cosmos: Kinship and Community in Meganisi». Τώρα πια είναι συνταξιούχος και σπάνια επισκέπτεται την Ελλάδα. Το άρθρο του που θα παρουσιάσουμε σε τρεις συνέχειες αναφέρεται στα ονόματα και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο αυτά λαμβάνονται – ή τουλάχιστον λαμβάνονταν στο Μεγανήσι πριν από 30 χρόνια.
Σημ: Η μετάφραση από το αγγλικό κείμενο (που είναι κομμάτι μιας συλλογικής εργασίας) είναι δική μας και άρα ερασιτεχνική, οπότε ζητούμε την επιείκειά σας (και πιθανόν τις διορθώσεις σας).
Roger Just– A shortage of names: Greek proper names and their use
Ρότζερ Τζαστ- Ένα έλλειμμα ονομάτων: τα Ελληνικά ονόματα και η χρήση τους.
Μια κοινή παραδοχή για ένα κατάλληλο όνομα είναι το ότι πρέπει να καθορίζει σαφώς ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ή πράγμα. Στο χωριό Σπαρτοχώρι (Μεγανήσι, Λευκάδα) [1] γνώρισα πέντε άντρες που λέγονταν Γιώργος Πολίτης, πέντε που λέγονταν Νίκος Ζαβιτσάνος, τρεις με το όνομα Γεράσιμος Αργύρης, και πάει λέγοντας. Επιπλέον, από τον μόνιμο ανδρικό πληθυσμό που το 1980 ήταν περίπου 205 [2], οι 28 (ένας στους εφτά) λεγόταν Γιώργος και παρότι με κάποιον τρόπο όλοι οι άλλοι έμοιαζαν να γνωρίζουν για ποιον Γιώργο γινόταν συζήτηση (προφανώς επειδή υπήρχαν ικανοποιητικά επεξηγηματικά στοιχεία), εγώ δεν μπορούσα να καταλάβω.
Για έναν επαγγελματία ωτακουστή του καφενείου, πχ για έναν ερευνητή όπως εμένα, αυτό ήταν ένα αξιοσημείωτο μειονέκτημα και το να μου πουν, όταν συνεσταλμένα ρωτούσα «Εεε…ποιος Γιώργος;», ότι φυσικά συζητούσαν για εκείνον τον Γιώργο, δεν βοηθούσε καθόλου τα πράγματα. Άρχισα να αισθάνομαι ότι είχα μάλλον κάποιο άδικο έλλειμμα από προσωπικά σημαινόμενα και αυτό το δοκίμιο θα προσπαθήσει να εξηγήσει γιατί ήταν ακριβώς έτσι.
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο γενικός τρόπος που οι άνθρωποι ονομάζονται στην Ελλάδα ακολουθεί ένα πρότυπο που τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι συνηθέστατα στην Ευρώπη και τον εξευρωπαϊσμένο κόσμο: κι αυτό είναι, κάθε Έλληνας να κατέχει συνάμα ένα δοθέν χριστιανικό όνομα (onoma) κι ένα οικογενειακό όνομα ή επίθετο (eponymo). Εντούτοις σε μια αντικειμενικά μικρή και εν πολλοίς ενδογαμική κοινωνία όπως αυτή του Σπαρτοχωρίου, αυτά τα δύο ονόματα, ακόμα και στην συνδυαστική χρήση τους, είναι συχνά ανεπαρκή για να καθορίσουν ένα συγκεκριμένο πρόσωπο – όπως οι πέντε «Γιώργος Πολίτης» μου κτλ. Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι μια διαφορά μεταξύ του ελληνικού τρόπου ονομασίας και αυτού που εφαρμόζεται στις περισσότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είναι ότι οι Έλληνες κανονικά περιορίζονται σε αυτά τα δύο ονόματα καθώς λαμβάνουν μόνο ένα χριστιανικό όνομα [3]. Σε επίσημα έγγραφα πάντως, συμπεριλαμβανομένης της ταυτότητας (taftotita) που οι Έλληνες πολίτες απαιτείται να κατέχουν, δίδεται λεπτομερέστερη αναφορά από την συμπερίληψη των ονομάτων του πατέρα και της μητέρας κάποιου: έτσι ένας αναγνωρίζεται ως «Γιώργος Πολίτης, γιος του Νίκου και της Μαρίας». Στην πραγματικότητα λοιπόν, το μεσαίο όνομα που συχνά εμφανίζεται, για παράδειγμα, στα ονόματα Ελλήνων συγγραφέων και ερευνητών, δεν υπάρχει λόγω ενός δεύτερου ονόματος, αλλά είναι το χριστιανικό όνομα του πατέρα τους στην γενική ή την κτητική. Το Ελληνικό Δημόσιο παραμένει κατά κάποιο τρόπο εθνοκεντρικό σχετικά με αυτό, αφού αν και η κάρτα αποβίβασης που πρέπει κάποιος να συμπληρώσει φτάνοντας στην Ελλάδα είναι βολικά μεταφρασμένη στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, υπάρχει ένα μπέρδεμα όταν ο Έλληνας σου ζητάει το «όνομα πατρός», ενώ ο Άγγλος, Γάλλος και Γερμανός απλά το «μεσαίο όνομα». Πάντα με φώναζαν Ρότζερ (Roger), αλλά στην πραγματικότητα το «Ρότζερ» δεν είναι παρά το τρίτο από τα χριστιανικά μου ονόματα, με τα πρώτα δύο να είναι Francis Pelham, που είναι επίσης ονόματα του πατέρα και του παππού μου. Στο πρώτο μου ταξίδι στην Ελλάδα προσπάθησα αφελώς να συμπληρώσω την κάρτα αποβίβασης όσο ακριβέστερα μπορούσα, γράφοντας “Francis Pelham Roger” ως το δικό μου όνομα και “Francis Pelham” ως το όνομα του πατέρα μου. Αυτό φυσικά διορθώθηκε με τη δέουσα σοβαρότητα από τον υπάλληλο μεταναστεύσεων (….).
Η χρήση πάντως των γονικών χριστιανικών ονομάτων ως προσθήκη στο κανονικό όνομα κάποιου είναι κυρίως επίσημη. Στο Σπαρτοχώρι τα παιδιά αναφέρονταν ορισμένες φορές, πχ «ο Γιώργος του Πέτρου» (Petros’ Georgos), και οι γυναίκες κατά περίπτωση με παρόμοιο τρόπο, πχ «η Μαρία του Πέτρου» (Petros’ Maria), αλλά αυτές, φρονώ, ήταν αυθεντικές περιπτώσεις περιγραφής, παρά ονοματολογία αυτή καθ’ εαυτή [4]. Στα σίγουρα οι ενήλικοι άντρες δεν αναφέρονταν ως «γιος του τάδε». Αυτό που στο Σπαρτοχώρι (και στην αγροτική Ελλάδα εν γένει) παίρνει τη θέση του μεσαίου ονόματος, ή καλύτερα εκπληρώνει κάποιες από τις λειτουργίες του επιτρέποντας σε κάποιον να κάνει διαχωρισμό ανάμεσα πχ στους διάφορους «Γιώργους Πολίτες», είναι το παρατσούκλι (paratsoukli), για το οποίο υπάρχουν δύο είδη: προσωπικά προσωνύμια που αποκτούνται και φέρονται από τα άτομα και οικογενειακά παρατσούκλια που έρχονται κυρίως να αναπαραστήσουν επίθετα ή ιδιότητες με τις οποίες, θαρρώ, συνδέονται ιστορικά.
Σε ό,τι ακολουθεί, θα προσπαθήσω να κάνω μερικά περιληπτικά σχόλια σε καθέναν από τους τύπους των ονομάτων: Χριστιανικά (ή δοθέντα), οικογενειακά (ή επίθετα) και παρατσούκλια (ή προσωνύμια).
Χριστιανικά ονόματα
Στους διαφημιστικούς πίνακες της Μελβούρνης (πιθανότατα της τρίτης μεγαλύτερης Ελληνικής πόλης στον κόσμο!) υπάρχει αυτόν τον καιρό [Άνοιξη 1988] μια μάλλον έξυπνη διαφήμιση για μια συγκεκριμένη μάρκα ούζου. Γράφει: «Ούζο τάδε: για κάθε Κον, Νίκ και Χάρη». Η διαφήμιση είναι έξυπνη, νομίζω, γιατί παραλλάσει ένα αγγλικό κλισέ σε ελληνικό συμφραζόμενο, αλλά με παραπομπή στους Έλληνες που οι ίδιοι έχουν μετατοπιστεί σε ένα Αγγλικό (ή έστω αγγλόφωνο) πλαίσιο. Υπάρχει επίσης μια κρυμμένη ειρωνεία, μιας και το κλισέ στο οποίο η διαφήμιση στηρίζεται είναι πλέον απαρχαιωμένο. Ελάχιστοι Άγγλοι (ή Αυστραλοί) λέγονται στις μέρες μας Τομ ή Ντικ ή Χάρυ. Ίσως το «Τομ» ανέκαμψε κάπως τα τελευταία χρόνια, αλλά τα «παραδοσιακά» αγγλόφωνα ανδρικά ονόματα συσπειρώνονται πλέον γύρω από τα Ντέηβιντ, Τζων, Πήτερ, Τζέημς (και, στην Αυστραλία, Ρόμπερτ) ενώ την ίδια στιγμή ο αγγλόφωνος κόσμος είναι γεμάτος με Σέιν, Γουέιν, Τζέισον, Γκάρι, Μπρετ και οτιδήποτε άλλο η εφήμερη μόδα έχει υπαγορεύσει για την επιμέρους γενιά. Δεν γνωρίζω πόσα «χριστιανικά» ανδρικά ονόματα υπάρχουν στην Αγγλική, όμως είναι απίστευτα πολλά. Ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο για την Ελλάδα, όπου η μόδα έπαιξε μικρότερο ρόλο και όπου οι «Κον, Νικ και Χάρης» διατηρούν ένα αρκετά ευρύ ποσοστό εμφάνισης. Ξανά, δεν γνωρίζω πόσα ελληνικά χριστιανικά ονόματα βρίσκονται πραγματικά σε χρήση, και φαντάζομαι ότι μια εξαντλητική λίστα θα μετρούσε εκατοντάδες, όμως είναι αναμφίβολα πολύ πιο περιορισμένη λίστα και όχι τόσο ανοικτή σε διευρύνσεις με επινοήσεις νέων. Στην πράξη, οι 205 άρρενες Σπαρτοχωρίτες μου μοιράζονταν ένα σύνολο από 45 χριστιανικά ονόματα μεταξύ τους. Αυτή είναι, υποθέτω, μια λογική διασπορά και αντιστοιχεί χονδρικά ένα χριστιανικό όνομα σε τέσσερις άντρες. Αλλά από αυτούς τους 205 άρρενες οι 28 ονομάζονταν Γιώργος, 17 ακόμα ονομάζονταν Νίκος, 16 Γεράσιμος, 12 Στάθης, 12 Μιχάλης, 11 Αντρέας και 10 Σπύρος (προφανώς οι «Κον» και «Χάρης» δεν φαίνεται να τα πήγαιναν και τόσο καλά στο Σπαρτοχώρι). Το θέμα πάντως είναι ότι στην Ελλάδα ένα χριστιανικό όνομα υποτίθεται ότι είναι στ’ αλήθεια ένα χριστιανικό όνομα. Το όνομα του αγίου που τα διαπιστευτήριά του τον κατατάσσουν ως μέλος της χριστιανικής κοινότητας. Αυτό έχει σαφείς κοινωνιολογικές και τελετουργικές συνέπειες στις οποίες θα αναφερθώ εν συντομία, ενώ δεν είναι αμελητέο ότι αυτό που παραδοσιακά γιορτάζεται στην Ελλάδα δεν είναι η μέρα των γενεθλίων, όσο η ονομαστική εορτή –δηλαδή η γιορτή του αγίου στον οποίο είναι αφιερωμένο το όνομα. Όμως η χρησιμότητα ενός χριστιανικού– χριστιανικού ονόματος έχει το προφανές πλεονέκτημα ότι αποκρούει τις τρέλες της μόδας.
Όχι, ωστόσο, πλήρως. Το «Βίκυ» είναι πια ένα κοριτσίστικο όνομα της μόδας και, αν δε με γελάνε οι γνώσεις μου, είναι κάτι εισαγόμενο που οφείλει την δημοτικότητά του σε μια γνωστή Ελληνίδα ποπ-σταρ. Το «Όλγα» επίσης είναι ένα όχι σπάνιο όνομα στην Ελλάδα και, αν και θα ακουστεί μάλλον ανθελληνικό, αυτό προέκυψε από μια πρώην βασίλισσα της Ελλάδας, που η ίδια δεν ήταν και τόσο… Ελληνίδα [5]. Ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως είναι το ότι, η εκ νέου ανακάλυψη από την Ελλάδα του κλασικού παρελθόντος της, που μπορεί να τοποθετηθεί χρονολογικά από το τέλος του 18ου αιώνα κι εδώ και συμπίπτει με την εξέγερση για την εθνική της ανεξαρτησία, κατέληξε σε μια αναβίωση της μόδας των κλασικών ονομάτων- Οδυσσέας, Πηνελόπη, Λεωνίδας, Ηρακλής, Σωκράτης κτλ. Η Εκκλησία (της οποίας η Ιεραρχία ήταν εναντίον της Επανάστασης και της ανεξαρτησίας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία) καταφέρθηκε εναντίον αυτού του παγανιστικού συρμού [6], και μου ειπώθηκε ότι κατά την πρόσφατη περίοδο της Χούντας (1967-1974) καταβλήθηκαν ξανά προσπάθειες στο να αποτρέπονται τα παιδιά να βαφτίζονται με αντιχριστιανικά ονόματα. Εντούτοις μια επισήμανση απαιτείται εδώ, μιας και, ιστορικά μιλώντας, τα παγανιστικά και τα χριστιανικά ονόματα ήταν κάπως συγκεχυμένα.
Σε αντιστοιχία με το ανάλογό της στον υπόλοιπο Χριστιανικό κόσμο, το «Μαρία» είναι πιθανότατα το πιο κοινό γυναικείο όνομα στην Ελλάδα. Ωστόσο το «Ελένη» θα μπορούσε να είναι ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές. Και πιο όνομα θα ήταν πιο αρωματισμένο από το μυθολογικό παρελθόν από αυτό; Υπάρχει βέβαια και μια Αγία Ελένη- όπως όμως υπάρχει και ένας όσιος Σωκράτης. Κάποιος μπορεί να συνδυάζει και τον ελληνισμό και την αγιοσύνη. Εντούτοις, δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος «άγιος Οδυσσέας». Έτσι, γι’ αυτούς που φέρουν μη χριστιανικά ονόματα μια δόση πραγματισμού λύνει αυτό που θα μπορούσε να γίνει πρόβλημα: κάποιος απλά γιορτάζει την ημέρα του αγίου του οποίου το όνομα μοιάζει περισσότερο φωνητικά με το δικό του.
Σημειώσεις:
[1]: Το Σπαρτοχώρι είναι ένα από τα 3 χωριά (Σπαρτοχώρι, Κατωμέρι, Βαθύ) του μικροσκοπικού νησιού του Μεγανησίου (20 τετρ.χιλιόμετρα) δίπλα στο νησί του Ιονίου Λευκάδα και βρίσκεται ανάμεσα σε αυτήν και στα δυτικά παράλια της ενδοχώρας της Ελλάδας. Η ερευνητική εργασία έλαβε χώρα μεταξύ 1977 και 1980, και έγινε εφικτή μετά από μια σειρά γενναιόδωρων υποτροφιών από τον Philip Bagby Bequest, του Πανεπιστήμιου της Οξφόρδης και το SSRC. Οι ευχαριστίες μου ανήκουν σε όλους.
[2]: Αυτό το μάλλον δύσχρηστο τυπικό χρειάζεται δικαιολόγηση. Όπως τα περισσότερα χωριά στην αγροτική Ελλάδα, το Σπαρτοχώρι έγινε υποκείμενο μιας αξιοσημείωτης μετανάστευσης τόσο υπερατλαντικά, όσο και στην αστική Ελλάδα, κυρίως στην Αθήνα. Αρκετοί, αν όχι οι περισσότεροι από τους Μεγανησιώτες, που ζουν στην Αθήνα και αλλού, επιστρέφουν τακτικά στο νησί και ορισμένοι συγκαταλέγονται στους πιο ενεργούς και διακεκριμένους πολίτες στις υποθέσεις του χωριού και οπωσδήποτε πρέπει να λογίζονται ως μέλη της Σπαρτοχωρίτικης κοινωνίας. Από την άλλη ο αριθμός τους είναι προφανώς κάπως δύσκολο να υπολογιστεί (κάποιοι, για παράδειγμα, μπορεί να διαμένουν στο Σπαρτοχώρι για τρεις ή τέσσερις μήνες και μάλιστα όχι συνεχόμενα, κάποιοι άλλοι μόνο για μερικές εβδομάδες τον χρόνο, ενώ άλλοι για ένα διακοπτόμενο διάστημα πολλών ετών). Στην προσπάθεια να προσδιορίσω έναν ακριβή αριθμό, αναγκάστηκα να περιοριστώ σε αυτό που αλλού αποκάλεσα ως «πυρηνικό» πληθυσμό, δηλαδή εκείνους τους Σπαρτοχωρίτες οι οποίοι ζουν αποκλειστικά στο Μεγανήσι. Ακόμα και αυτό το νούμερο κυμαίνεται, καθώς πολλές οικογένειες μπορεί να ξοδεύουν ένα χρονικό διάστημα της ζωής τους στην Αθήνα (ή στο εξωτερικό) πριν αποφασίσουν να επιστρέψουν στο νησί. Ακόμα χειρότερα, πολλοί από τον πυρηνικό πληθυσμό είναι ναυτικοί κι έτσι απέχουν από το χωριό για μήνες.
[3]: Αυτό έχει και τις εξαιρέσεις του, κυρίως στην μεσαία τάξη και στα αστικά κέντρα, παρ’ όλα αυτά είναι ο κανόνας.
[4]: Σε μερικές περιοχές της υπαίθρου της Ελλάδας η προσκόλληση μιας γυναίκας στον άντρα της υπογραμμίζεται από την απώλεια του δικού της Χριστιανικού ονόματος και την υιοθέτηση αυτού του άντρα της με ένα θηλυκό πρόσφυμα [πχ. Λάμπραινα, η γυναίκα του Λάμπρου] (όρα Campbell 1964: 186).
[5]: Η Όλγα της Ρωσίας (1851-1926), σύζυγος του Γεωργίου Α’, βασιλιά των Ελλήνων.
[6]: Μια Πατριαρχική Εγκύκλιος του 1819 (από τον Γρηγόριο Ε’) ολοκληρώνεται με το εξής: «Και ο νεωτερισμός που εισήχθη, όπως έχουμε ακούσει, να δίδονται αρχαία Ελληνικά ονόματα στα βρέφη των πιστών που βαπτίζονται, εκλαμβάνεται ως απαξίωση της Χριστιανικής πρακτικής ονοματοδοσίας, ενώ είναι την ίδια στιγμή ακατάλληλος και δύσχρηστος…Οι γονείς και οι ανάδοχοι στο μέλλον οφείλουν κατά την ώρα της ιεράς μυσταγωγίας της επαναγέννησης, να βαφτίζουν με τα παραδοσιακά Χριστιανικά ονόματα, στα οποία οι άγιοι πατέρες είναι συνηθισμένοι και τα οποία είναι γνωστά στην Εκκλησία μας, από τους δοξασμένους αγίους των οποίων και την μνήμη επιτελούμε» (Απόσπασμα στο Clogg 1976: 88)
(Συνεχίζεται)
Γαβρίλης Γιώργος
20 Ιανουαρίου 2012 @ 14:13
Καλά δεν βρέθηκε κάποιος να του πει γιατί η πλειοψηφία στο Σπαρτοχώρι λεγόμαστε Γιώργηδες;
Οι κτήτορες της εκκλησσίας του Αη-Γιώργη στο Σπαρτοχώρι έπρεπε υποχρεωτικά να βγάζουν ένα παιδί της οικογένειας Γιώργο!
Παναγιώτης Κονιδάρης
20 Ιανουαρίου 2012 @ 18:08
@Γαβρίλης Γιώργος
Το άρθρο συνεχίζεται. Έχει κι άλλα δύο μέρη, όπως αναφέρθηκε. Οι μελέτες του καθηγητή Just για το Μεγανήσι αποτελούν σημείο αναφοράς για πολλές μεταγενέστερες κοινωνιολογικές έρευνες, όπως μπορεί εύκολα κανείς να διαπιστώσει στο διαδίκτυο. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην βιάζεστε τόσο να κρίνετε, ιδίως επιστημονικές εργασίες.
καδος
20 Ιανουαρίου 2012 @ 19:34
ΣΙΓΑ μην ενας JUST σταματισει τα λογια ενος κτητορα!
Γαβρίλης Γιώργος
20 Ιανουαρίου 2012 @ 19:46
@Παναγιώτης Κονιδάρης
κ.Κονιδάρη ερμηνεύετε το σχόλιο κατά το δοκούν! Είμαι από τα άτομα που όταν θέλω να αμφισβητήσω το κάνω αβίαστα, ανεξαρτήτως ποιόν έχω απέναντί μου και δεν με εμποδίζει κανένας τίτλος.’Οπως και ότι θέλω να πώ το λέω ευθέως χωρίς ντροπή και φόβο, εάν υπήρχε τέτοια πρόθεση θα γινόνταν κατανοητή και στον τελευταίο Μεγανησιώτη.Τουλάχιστον εσείς το ΄χετε διαπιστώσει!
Απλή πληροφορία δίνω και νομίζω ότι βρίσκομαι εντός θεματικής ενότητας.
apokataro
20 Ιανουαρίου 2012 @ 22:18
ρε παιδάκι μου, μελέτη της ΝΑΣΑ με φυσικομαθηματικούς νόμους και αστροφυσικές παραμέτρους να δημοσιεύσει το σάιτ, πάντα ο γνωστός τύπος θα βγει να πει τα δικά του. Για όλα έχει άποψη. ας του πει κάποιος να περιοριστεί σε όσα γνωρίζει.
Παναγιώτης Κονιδάρης
21 Ιανουαρίου 2012 @ 09:57
@apokataro
Το σχόλιο, όπως θα παρατηρήσατε, λογοκρίθηκε κάπως για λόγους ευνόητους (τουλάχιστον σε σας).
kados
21 Ιανουαρίου 2012 @ 14:27
@apokataro
τα παντα γνωριζει & ποιει !!
Γαβρίλης Γιώργος
21 Ιανουαρίου 2012 @ 21:17
Τώρα @αποκατάρο ή Μέγα Αλέξανδρε (επειδή νομίζεις ότι είσαι ανώνυμος) ποιός πιστεύεις ότι εκτίθεται εγώ ο αγράμματος ή εσύ ο (παρα) μορφωμένος;Λυπάμαι για την πάρτυ σου και το σταματώ εδώ.
Μεγας Αλεξανδρος
22 Ιανουαρίου 2012 @ 12:02
Kυριε εξυπνακια που τα ξερεις ολα , εμενα μη με ανακατευεις, δεν ασχολουμαι εγω μαζι σου λεβεντη μου.
Να πας να βρεις την Αποκαταρω και να της τα πεις.
Θα ερθω τη Λαμπρη να με δεις κι απο κοντα…αλλωστε ειμαι πελατης σου.
Γαβρίλης Γιώργος
22 Ιανουαρίου 2012 @ 13:50
Eσύ φίλε δεν έχεις σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο, μάλλον για καταραμένο φίδι σε κόβω!
Μεγας Αλεξανδρος
22 Ιανουαρίου 2012 @ 14:18
ειπαμε , τη Λαμπρη, και το νου σου ε, ο πολυς Καραγκιοζης κανει κακο, ξερεις εσυ.
Μεγας Αλεξανδρος
22 Ιανουαρίου 2012 @ 14:20
α, ξεχασα, παρε το διαχειριστη του σερβερ τηλεφωνο να σου πει αν ειμαι η Αποκαταρω , και μετα ξεσκοτα μας , για να μην πω τιοποτα αλλο.
Παναγιώτης Κονιδάρης
22 Ιανουαρίου 2012 @ 14:40
Παρακαλώ θερμά τους σχολιαστές, να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να παύσουν οι προσωπικές αντεγκλήσεις που και άσχετες με το άρθρο είναι και κουράζουν αφάνταστα -και το εννοώ- τους αναγνώστες. Εξάλλου δεν βγαίνει και τίποτα από όλο αυτό.
κατηραμενος οφις
22 Ιανουαρίου 2012 @ 16:21
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΜΗΝ ΜΕ ΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΝΕΞΗ ΣΑΣ.
ΜΙΧΑΗΛΗΣ ΑΓΡΟΤΙΟΣ
22 Ιανουαρίου 2012 @ 21:04
Λίγα τα λόγια σου Λιάκο Μπουρνόβα!!
ΚΑΔΟΣ
21 Ιανουαρίου 2012 @ 23:52
@apokataro
πρεπει να σου πω οτι μια δημοσιως ομολογημενη ενασχοληση του «εν λόγω»,κατα τη διαρκεια του χειμωνα ,ειναι η αποκρυπτογραφηση ανωνυμων σχολιων.
ποιος ειναι ποιος κλπ
Μονο αυτό τον απασχολει και φυσικά ΟΧΙ το τι λεει ο «καθε ανωνυμος»!!
Γαβρίλης Γιώργος
22 Ιανουαρίου 2012 @ 17:13
@Π.Κονιδάρης
Τις προσωπικές αντεκλήσεις τις σταματάμε εν τη γενέσει τους αποκλείοντας ανωνύμους να αφήνουν αιχμές για επωνύμους, επαναφέροντάς τους στο θέμα που είναι: «Ένα έλλειμμα ονομάτων»- άρθρο του Ρ.Τζαστ
@ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Οι πελάτες μου και ο κύκλος των γνωστών μου είναι «Κύριοι» με Κ κεφαλαίο δεν έχουν ανάγκη την ανωνυμία για να πουν αυτά που πιστεύουν.Η λαμπρή άλλωστε κοντά είναι!
κατηραμενος οφις
22 Ιανουαρίου 2012 @ 18:37
ΚΑΝΤΟΥ ΚΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ ΝΤΕ.
ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ «ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ»
ΠΕΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΟΙ :
ΑΓΡΟΤΗΣ
ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ
ΛΑΔΕΜΠΟΡΑΣ
ΡΟΥΦΑ ΤΟ ΑΥΓΟ ΣΟΥ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ
ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ:
ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ
ΑΠΟΚΑΤΑΡΩ
ρεμπουτσικα
22 Ιανουαρίου 2012 @ 20:39
ΚΑΤΗΡΑΜΕΝΕ ΟΦΙ ΓΙΑΤΙ ΞΕΧΝΑΣ
ΤΟΝ —- ΑΔΑΜ—- ,ΘΑ ΣΕ ΜΑΛΩΣΩ
ΑΛΤΙΝΑ
25 Ιανουαρίου 2012 @ 22:12
ΠΡΟΣ ΚΑΔΟ
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΣΟΥ ΞΕΧΑΣΕΣ ΤΗΝ ΣΦΗΝΑ
ΤΟΝ ΜΑΣΚΟΦΟΡΑ ΣΚΕΤΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΝ
MR MEGANISINEWS!
Παναγιώτης Κονιδάρης
22 Ιανουαρίου 2012 @ 18:44
@Γιώργος Γαβρίλης
Αγαπητέ κύριε, γνωρίζετε καλά ότι παρεμβαίνουμε πάντα όταν η κατάσταση εκτραχύνεται, μιας και τις περισσότερες φορές βρίσκεστε στο κέντρο μιας τέτοιας δίνης, όχι με δική μας ευθύνη. Οι φορές που σας έχουμε προστατέψει έως τώρα είναι αναρίθμητες και ελπίζω να μην πολλαπλασιαστούν.
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος
23 Ιανουαρίου 2012 @ 00:14
Ειδικά τα σχόλια που δεν έχουμε δημοσιεύσει πραγματικά αξίζουν συχαρητηρίων και θαυμασμού !
apokataro
23 Ιανουαρίου 2012 @ 17:07
ρε παιδια γιατι τα κοβετε και τα αλλαζετε τα σχολια; ειναι κακο να λες τα πραγματα με το ονομα τους; αλλος πουλαει φαρμακα,αλλος ειναι αστροφυσικος, αλλος μπατερνει έντερα και ξυνει πατσες, αλλος ψενει σουβλακια, αλλος ψαρευει, αλλος κουρευει κι άλλος πήζει τερί και ξεκατελώνει άλογα και γίδες. για ονομα του θεου να προστετευετε με το ζορι καποιους που δε χρειαζονται προστασία… Ποιος μεγαλεξαντρος και κουραφεξαλα; Αποκαταρω ξερετε τι σημαινει; μπορειτε να το φανταστειτε.
http://www.youtube.com/watch?v=5fCr8sdD4Tg
Μεγας Αλεξανδρος
23 Ιανουαρίου 2012 @ 21:10
Μια γυναικα απο το ΚΑΤΑΡ;;;;
ΜΙΧΑΗΛΗΣ ΑΓΡΟΤΙΟΣ
24 Ιανουαρίου 2012 @ 15:40
Συνεχίζεται να κρύβεστε πίσω από βαρύγδουπα ψευδο-ψευδώνυμα, νομίζοντας ότι θα ξεφύγετε από την καταδίκη της ιστορίας!!
Λες και δεν ξέρουμε τις μαύρες μουσούδες σας, που ορμούν σαν γλάροι σε ανυπεράσπιστο κοπάδι δύσμοιρων ψαριών.
koytsikos
24 Ιανουαρίου 2012 @ 17:43
αυτη ειναι η μοιρα των γλαρων και των ανυπερασπιστων ψαριων.
και δεν αλλαζει.
Ειναι δυσκολο ομως να θελουν οι σαρδελες να γινουν γλαροι….,
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
24 Ιανουαρίου 2012 @ 22:12
Απο ποτε οι γλαροι εχουνε μαυρη μουσουδα; Τι ειναι, προβατινες ή γιδια απ τα πισινα χωρια;
apokataro
24 Ιανουαρίου 2012 @ 15:52
ας αφιερωσουμε και κατι στο γραφικο αρχαγγελο…
http://www.youtube.com/watch?v=kgh1nGy8J6c&feature=related
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
24 Ιανουαρίου 2012 @ 22:14
Ωραιο αυτο το κομματι κ με νοημα ε; δεν το ειχα υποψη μου .
ΜΙΧΑΗΛΗΣ ΑΓΡΟΤΙΟΣ
25 Ιανουαρίου 2012 @ 11:03
Υπάρχουν μαυρομουσουδογλαροι και μαυρομουσουδόγλαροι!!
G. ALUPIUS
25 Ιανουαρίου 2012 @ 16:21
πολυ καλα τα λετε. μαυρομουσουδογλαρος κράμα κουρνακλιου με γλαρο
G. ALUPIUS
25 Ιανουαρίου 2012 @ 23:06
ΕΧΩ ΔΕΙ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ. ΠΑΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΠΗΤΕΡ ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΤΟΤΕ. ΑΥΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ;
Παναγιώτης Κονιδάρης
25 Ιανουαρίου 2012 @ 23:55
Η λογοκρισία στο αρχικό «όνομα» έγινε από μένα. Το τηλέφωνό μου είναι πασίγνωστο. Μπορώ ανά πάσα στιγμή να εξηγήσω τον λόγο, αν και μάλλον είναι προφανής στον σχολιαστή. Μην θεωρηθώ και γκαουλάϊτερ. Απλά θέλω να αποφύγω το μπάχαλο που θα ακολουθούσε. Ελπίζω να είναι κατανοητό.
G. ALUPIUS
26 Ιανουαρίου 2012 @ 16:09
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
ΓΚΑΟΥΛΑΪΤΕΡ
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος
26 Ιανουαρίου 2012 @ 22:34
Τα παρακάτω αποτελούν την προσωπική μου γνώμη και όχι του meganisitimes.
Πολλές φορές ο κόσμος του Μεγανησίου γίνεται μάρτυρας από σχόλια όπως τα παραπάνω. Θα σας ενημερώσω κύριοι ,ότι πραγματικά οι Μεγανησιώτες θεωρούν πολύ σημαντικές τις τοποθετήσεις σας . Αν και εγώ το θεωρώ ‘’καλαμπούρι’’.
Πάντως είναι όντως πολύ αστείο αυτό το ‘’καλαμπούρι’’ που κάνετε. Αλλά έχω μερικές απορίες.
Γιατί μερικοί από εσάς όταν γράφετε επωνύμως είστε σοβαροί και ανωνύμως ‘’αστείοι’’ καθώς και είρωνες? Μη κρύβεστε πίσω από το δάχτυλο σας.
Γιατί αναγκαζόμαστε να βλέπουμε εμείς ως διαχειριστική ομάδα σεξιστικά και εμετικά σχόλια καθώς και βρισιές και διαρκώς να σας προστατεύουμε χωρίς να τα περνάμε ?
Τι συμπέρασμα βγάλατε από τον παραπάνω διάλογό σας ?
Παρακαλώ συνεχίστε..
Τουλάχιστον εγώ ΔΕ πρόκειται να συμμετάσχω στο πανηγύρι σας, ως μέλος της διαχείρισης του meganisitimes.
APOKATARO
29 Ιανουαρίου 2012 @ 17:42
Κύριε Κατωπόδη, το σχόλιό σας ως μέλος της διαχειριστικής ομάδας είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, κυρίως γιατί γνωρίζετε μέσω IP την πραγματική ταυτότητα των ανωνύμων. Πραγματικά, περί καλαμπουριού πρόκειται και δεν κατανοώ τον τόσο υπερευαίσθητο τόνο σας.
Αν δε θέλετε να γράφουμε με ψευδώνυμα, είναι απλό: Απαγορεύστε τα.
Τα υπόλοιπα είναι για λαϊκή κατανάλωση…
Ιδού λοιπον η Ρόδος, ιδού και το Φερμέκλο…
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 01:23
Κε – κα APOKATARO είναι λογικό να θεωρείτε στο σχόλιό μου απαράδεκτο διότι μάλλον δε το καταλάβατε. Ο τόνος μου είναι υπερευαίσθητος διότι 2/3 άρθρα πραγματικά απαξιώνονται με συνοπτικές διαδικασίες. Η αιτία είναι σχόλια με αφιερώσεις – υπονοούμενα – ειρωνίες – μη δημοσιευμένες βρισιές κλπ.. Και μάλιστα μεταξύ Μεγανησιωτών.Εαν σας αρέσει συνεχίστε το, όπως έγραψα στο προηγούμενο σχόλιό μου.
Και κάτι άλλο δεν καταλάβατε. Δεν είπα να απαγορευθούν τα ψευδώνυμα . Απλά έγραψα μια ενόχληση ως προς το περιεχόμενο των σχολίων.
Ιδού λοιπόν η Άτοκος…
ΑΝΝΙΤΑ
30 Ιανουαρίου 2012 @ 01:52
ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΚΡΙΝΩ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ Ή ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ
ΟΤΙ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΧΑΖΟΥΣ Ή ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΥΣ ,ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΝ/ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΤΑΡΩ
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ …ΧΙΟΥΜΟΡ!
Alpou
30 Ιανουαρίου 2012 @ 12:59
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΞΕΚΑΡΔΗΣΤΙΚΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ !
APOKATARO
30 Ιανουαρίου 2012 @ 17:38
ΕΙΝΑΙ ΦΑΟΥΛ ΚΥΡΙΕ ΚΑΤΩΠΟΔΗ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ.
ΕΧΕΤΕ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΝΕΤΕ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΙΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΠΙΘΑΝΩΣ ΣΥΜΠΑΘΕΙΤΕ.
ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΜΕΙΣ ΟΤΙ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΔΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΚΑΙ Μ ΑΥΤΟ;
ΑΦΗΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗ ΧΡΙΣΤΟΜΑΘΕΙΑ ή ΑΠΑΓΟΡΕΨΤΕ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΝΩΝΥΜΩΝ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΜΕΤΟΧΟΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΕΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙ ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΟΙ.
ΟΥΓΚ.
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 18:53
Αν θεωρείτε παράλογο το ότι πρέπει να λείπουν τα απρεπή σχόλια τότε δε υπάρχει περίπτωση να σας πείσω ούτε εγώ ούτε κανένας.Άρα δε πρόκειται να συνεχίσω το διάλογο κύριε. Δε έχω διάθεση να καθήσω να αποδείξω στον καθένα ότι δεν είμαι ελέφαντας.
Παναγιώτης Κονιδάρης
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:04
@apokataro
Ηρεμία παρακαλώ. Οι διαχειριστές του σάιτ (και κάθε σάιτ) πράγματι γνωρίζουν το IP του σχολιαστή, δηλαδή το ηλεκτρονικό αποτύπωμα της σύνδεσης που χρησιμοποιεί, δεν είναι ωστόσο Πουαρώ για να προσπαθούν να εξιχνιάσουν ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό ή αν αυτό έρχεται από τα πέρατα του κόσμου, οπότε δεν μπορούν και να γνωρίζουν την πραγματική ταυτότητά του. Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να διασταυρώσουν τα IP και να καταλάβουν ότι δύο διαφορετικά ψευδώνυμα αντιστοιχούν στον ίδιο χρήστη. Αλλά μην νομίζετε ότι ασχολούμαστε και πολύ μ’ αυτά, άλλη δουλειά δεν είχαμε. Αυτά στα τεχνικά. Στην πράξη τώρα, οι διαχειριστές του ΜΤ δεν παρεμβαίνουν ποτέ σε σχολιασμούς που δεν τους αφορούν, παρά μόνον όταν υπάρχουν παρεκτροπές ή θέλουν να προσθέσουν κάτι δικό τους. Η παρέμβαση του Γιώργου είχε το νόημα ότι ένα άρθρο μιλούσε για κάτι και οι σχολιαστές έλεγαν τα δικά τους, ενώ η κουβέντα είχε και προσωπικές αιχμές. Το πραγματικό επίπεδο των σχολίων (αυτό που τον ενόχλησε πιο πολύ) θα φαινόταν πλήρως αν αφήναμε να δημοσιευτούν όλα όσα σβήσαμε. Θα σας σηκωνόταν η τρίχα κάγκελο. Μερικά ήταν χυδαίες βρισιές, κάποιες ανομολόγητες (όχι απαραίτητα από ψευδώνυμους). Ο Γιώργος λοιπόν προσπαθεί να διαφυλάξει την εγκυρότητα του σάιτ, δεδομένου ότι το έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν επιθυμούμε να γίνεται αρένα. Το αρχικό του σχόλιο ήταν γενικό και δεν φωτογραφίζει κανέναν συγκεκριμένα, μάλιστα μιλάει στον πληθυντικό. Παρακαλούμε λοιπόν για κάποια κατανόηση και αυτοσυγκράτηση, είναι πολύ άχαρο να σβήνουμε σχόλια διαρκώς.
Υ.Γ. Η «χρηστομάθεια» με ήτα, σωστά; 🙂
παρολι
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:58
κυριε διαχ.στη Παναγιωτη Κονιδαρη ,απο το IP μου ,εγω και 3 συνεργατες μου και μερικοί φίλοι που με επισκεπτονται στελνουμε σχόλια στα Μεγανησιώτικα blog .Aρα και πάλι πρόβλημα δημιουργείταI ,παρά την ταυτοποίηση του IP
ποιός είναι ποιός?
και μετα ψαχνομαστε κι αλλιώς έχει ελλ.ερωτιματικά ελληνικά :::: ή ξενικά ?
ποσα ενα ? ή δυο ??.
και επειδή κάποιος θέλει να μπερδεψει γράφει και χρησιμοποιεί τα ανάλογα ,πχ ένα ? ή δύο ?? και αντε βρέστον φιανεται ο ενας αλλα ειναι ο άλλος !!!(3 θαυμαστικα).-
(προσοχη εβαλα τελεια και παυλα ,ποιός να είμαι -ποιός να είμαι απο τους τεσσερις ??? ο πρώτος ή ο τρίτος ?? σας μπερδεψα ε :::::::(4 ερωτηματικά ελληνικα)!!
σας λέω είμαι ο δεύτερος αλλά γραφω με το ύφος του …πρώτου!
Καλες απόκριες…..:-)
Παναγιώτης Κονιδάρης
30 Ιανουαρίου 2012 @ 20:10
@ ΠΑΡΟΛΙ
Αυτό ακριβώς είπα: σιγά μην κάτσω να ασχοληθώ με το ποιός είναι ποιός. Αυτό που με ενδιαφέρει, όπως και όλα τα παιδιά του σάιτ, είναι να κρατάμε ένα επίπεδο όλοι οι ανωνυμοεπώνυμοι. Τα υπόλοιπα είναι για κουτσομπολιό, το οποίο και μας αφήνει αδιάφορους.
Δες τε το αλλιώς. Ένα βιβλίο το κρίνεις από το όνομα ή το ψευδώνυμο του συγγραφέα ή από το καλό ή κακό του περιεχόμενο;
Μεγας Αλεξανδρος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:49
Οποιος βριζει να πεταχτει στο κατου το πηγαδι ή στην τρυπα του Μαραθια. Και δη αμέσως.
Οσο για τα υπολοιπα ειναι απλα φληναφηματα…
Μεγας Αλεξανδρος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:50
🙁 🙁
Μεγας Αλεξανδρος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:51
μην το δημοσιευσεις, σβηστο
Μεγας Αλεξανδρος
30 Ιανουαρίου 2012 @ 19:51
@Παναγιωτη
🙁 🙂 : κανω δοκιμες
APOKATARO
30 Ιανουαρίου 2012 @ 20:18
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος says:
26 Ιανουαρίου 2012 στις 22:34
«Τα παρακάτω αποτελούν την προσωπική μου γνώμη και όχι του meganisitimes.»
…………………………………………………………………………………………………………………….
«Τουλάχιστον εγώ ΔΕ πρόκειται να συμμετάσχω στο πανηγύρι σας, ως μέλος της διαχείρισης του meganisitimes.»
………………………………………………………………………………………………………………………….
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΤΩΠΟΔΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΣΕ ΗΜΑΣ ΚΑΙ ΥΜΑΣ ΓΙΑ ΑΠΕΡΙΣΚΕΨΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΓΡΑΨΕ. ΑΡΧΙΚΑ, ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΣΜΕΥΟΥΝ ΤΟ ΣΑΪΤ (ΣΑ ΝΑ ΛΕΕΙ Π.Χ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝΙΖΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ Ν.Δ…) ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΚΛΕΙΝΕΙ ΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ… ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΤΙ ΑΠΟ ΤΑ 2 ΕΝΝΟΕΙ.
ΥΓ. ΧΡΗΣΤΟΜΑΘΕΙΑ ΜΕ ΗΤΑ. ΣΟΡΡΥ. ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΙΣΤΟΜΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΕΔΡΑΙΩΘΗΚΕ ΩΣ ΛΕΞΗ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΜΕ ΑΛΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ.
Κατωπόδης Στρ. Γιώργος
31 Ιανουαρίου 2012 @ 00:11
έγραψα: «Τουλάχιστον εγώ ΔΕ πρόκειται να συμμετάσχω στο πανηγύρι σας, ως μέλος της διαχείρισης του meganisitimes.»
Δεν γράφω με κάποιον μυστικό κώδικα da vinci.Εννοώ ότι δεν πρόκειται να εγκρίνω άσχετα σχόλια.Έτσι δε θα συμμετάσχω διαχειριστικά .Σου έλυσα την πρώτη απορία?
Η εμετική συμπεριφορά αναφέρεται σε σχόλια που αν τα δημοσιεύαμε θα γινόταν χαμός.Σου το είπα 4 φορές τι εννοώ όπως και ο Παναγιώτης.
Και για να τελειώνω με εσένα σου λέω πως όσο πιο πολλή »μαυρή» αφήνει το χταπόδι τόσο πιο πολύ θαμπώνεται το ίδιο, παρά ο θηρευτής του.