Με τη βοήθεια των δήμων ξεκινούν τα σχολεία
Με τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ξεκινήσουν φέτος τα σχολειά, καθώς οι δήμοι όλη της χώρας θα βοηθήσουν να ξεπεραστεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τη μη έγκυρη εκτύπωση και αποστολή όλων των βιβλίων στα σχολεία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες έχουν επικοινωνήσει με τους δημάρχους της χώρας, ζητώντας τους να συνεργαστούν με τις σχολικές επιτροπές και να συνδράμουν με το προσωπικό τους και τεχνικά μέσα προκειμένου να ετοιμαστούν οι φωτοτυπίες, όπου αυτές χρειάζονται.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη εγκριθεί ειδικό κονδύλι από το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα των δήμων.
Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος την πρώτη αυτή δύσκολη περίοδο και μέχρι την παράδοση όλων των βιβλίων, που πρέπει να έχει κάθε μαθητής, περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:
1. Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων, των βοηθημάτων και του πρόσθετου διδακτικού υλικού, που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από βιβλία που επεστράφησαν μετά την πρωτοβουλία που ξεκίνησε το Υπουργείο Παιδείας το Νοέμβριο του 2010 για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων.
2. Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει στο σύνολό του αναρτημένο στο διαδίκτυο, μια πρωτοβουλία που αναπτύχτηκε στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου». Εκπαιδευτικοί και μαθητές με πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ έχουν δυνατότητα άμεσης πρόσβασης, όπως και οι σχολικές μονάδες με την αποτελεσματική χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, όπου υπάρχει.
3. Αξιοποίηση των DVD με περιεχόμενο τα σχολικά βιβλία ανά τάξη Γυμνασίου και Λυκείου, τα οποία λόγω του προβλήματος παρήγαγε το Υπουργείο Παιδείας μόλις εντοπίσθηκε το πρόβλημα. Ήδη ξεκίνησε η αποστολή τους προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις μεγάλες σχολικές μονάδες και έχουμε την διαβεβαίωση ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου θα μπορούν να διατίθενται σε κάθε μαθητή. Τα DVD αυτά αποτελούν την προσωπική «Βιβλιοθήκη» κάθε μαθητή, που είναι αξιοποιήσιμη και χωρίς να είναι αναγκαία η σύνδεση μέσω διαδικτύου.
4. Ανάδειξη της πρωτοβουλίας για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων. Η αντίληψη του «σέβομαι το σχολικό βιβλίο, αξιοποιώ το δημόσιο αγαθό, ενισχύω τον εθελοντισμό και την περιβαλλοντική αγωγή εξοικονομώντας πόρους», σήμερα μετατρέπεται πλέον σε ανάγκη για «Μαθητική Αλληλεγγύη – με τα βιβλία μου βοηθώ τον συμμαθητή μου». Έτσι, οι μαθητές καλούνται μέσα από μία σχολική καμπάνια να προσκομίσουν τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς για να υποστηρίξουν τους συμμαθητές των άλλων τάξεων. Το σύνθημα «δεν πάω με άδεια χέρια στο σχολείο, φέρνω τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς» είναι μια πράξη ευθύνης, αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς για κάθε μαθητή. Είναι μια αξία που πρέπει να επανακτήσουμε ως κοινωνία.
5. Συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (διοίκηση, σχολικοί σύμβουλοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί), ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου.
6. Στοίχιση της διοικητικής πυραμίδας (κεντρική υπηρεσία-υπηρεσία ΟΕΔΒ, Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές σχολικής μονάδας) μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για καταγραφή των ελλείψεων ανά σχολική μονάδα μετά από πλήρη αποτύπωση των υπαρχόντων βιβλίων από:
τις νέες εισροές βιβλίων από τον ΟΕΔΒ
τα διαθέσιμα βιβλία στις αποθήκες από προηγούμενα έτη
τα βιβλία που έχουν επιστραφεί από μαθητές μέσα από την καμπάνια της μαθητικής αλληλεγγύης καθώς και
βιβλία που με πρωτοβουλίες των μαθητών και των γονέων έχουν διασφαλίσει οι μαθητές για προσωπική χρήση.
Η καταγραφή αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.
7. Συνεδρίαση της σχολικής επιτροπής για να οργανωθεί η επικοινωνία και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής, που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδακτικού υλικού (Δήμοι, Σχολικές Επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κλπ).
8. Από τις 15, 16 και 17 Σεπτεμβρίου θα γίνεται αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού – σε εβδομαδιαία βάση – που θα υποστηρίξει τους μαθητές, για τους οποίους δεν έχουν εξασφαλιστεί άλλα μέσα.
9. Προώθηση και ενίσχυση κάθε εθελοντικής πρωτοβουλίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, Δήμους, τοπικούς φορείς.
Πηγή: e-aftodioikisi
Απ. Γατής
12 Σεπτεμβρίου 2011 @ 10:43
Καλές οι προθέσεις και η προσπάθεια να υποβαθμιστεί επικοινωνιακά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Όμως, η κατάσταση είναι σύνθετη και αυτό διότι πρέπει πρώτα να ανασυνταχθούν οι Σχολικές Επιτροπές, πράγμα που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
Κανέλλος Κων/νος "Σκρομ"
12 Σεπτεμβρίου 2011 @ 16:15
Αιθιοπία 2011, Μητέρα στο παιδί της:
«Παιδί μου διάβασε τα μαθήματα σου, τα παιδάκια στη Ελλάδα δεν έχουν ούτε βιβλία»
http://www.kolivas.de/wp-content/uploads/2011/09/xoris-vivlia.png
http://www.kolivas.de/wp-content/uploads/2011/09/62ski-2-thumb-large.jpg
http://www.kolivas.de/wp-content/uploads/2011/09/dorean_biblio.jpg
http://www.goumenissa.eu/blog/wp-content/uploads/2011/09/58963.jpg