Συγχωνεύσεις σχολείων:ποια εξαιρούνται
Τις επόµενες ηµέρες, το υπουργείο Παιδείας αναµένεται να ανακοινώσει τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις 300 και πλέον σχολείων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.
Για τα γυµνάσια και τα λύκεια ιδανικό µέγεθος για τις µεγάλες πόλεις είναι τα 12 – 15 τµήµατα σύμφωνα με την υπουργό Παιδειας.
«Βεβαίως, ο αριθµός των µαθητών ανά τµήµα δεν αλλάζει πουθενά. Δεν υπάρχει καµία περίπτωση να στοιβαχτούν µαθητές σε τµήµατα», είπε και σηµείωσε ότι από τον Σεπτέµβριο θα υπάρχει και Καρτέλα Σχολείου, η οποία θα περιλαµβάνει στοιχεία όπως αριθµός µαθητών, εκπαιδευτικών, ώρες διδασκαλίας.
Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηµατά ανέφερε ότι ακόµα ένας στόχος είναι το σχολείο να µένει πλέον ανοιχτό όλη την ηµέρα, στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. «Το πρωί θα εκπαιδεύει τα παιδιά και το απόγευµα θα παρέχει γνώσεις στους ενήλικες», είπε.
Οσον αφορά στο κόστος μεταφοράς των μαθητών, το 2005 ήταν 105 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 έφτασε τα 260 εκατ. ευρώ!
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, από τις συγχωνεύσεις θα εξαιρούνται σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές, σχολεία σε περιοχές με ακραίες καιρικές συνθήκες και σχολεία σε νησιά.
(Πηγή: www.lefkadanews.com)
Απ. Γατής
1 Μαρτίου 2011 @ 21:52
Μέσα από ένα ένα ήδη υπάρχον σύστημα διαχείρισης έχει δημιουργηθεί κατά βάση για κάθε σχολείο η λεγόμενη «καρτέλα». Μέσω δύο πληροφοριακών συστημάτων:
1. Γίνεται η καταγραφή του προσωπικού, των ωρών διδασκαλίας, των πλεονασμάτων ή των ελλειμμάτων(ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο), των διαθέσεων σε άλλες και από άλλες σχολικές μονάδες, από τη Βθμια στην Αθμια κλπ.
2. Το ίδιο γίνεται και με τους μαθητές μέσω του προγράμματος γραμματειακής διαχείρισης/υποστήριξης eschool (μετεξέλιξη του γνωστού «ΕΠΑΦΟΣ»), όπου καταγράφεται το μαθητικό δυναμικό, η κίνησή του (διακοπή φοίτησης, απουσίες, μετεγγραφή από και προς κλπ). Δεν πρόκειται για κάτι καινούριο.
Η «καρτέλα του σχολείου» ενδεχομένως να παραπέμπει σε πιο εξειδικευμένα οργανωτικο-οικονομικά ζητήματα διαχείρισης, πάντα σε σχέση με τα στοιχεία που (θα) έχουν ήδη συγκεντρωθεί, στη βάση ενός, ας πούμε, «επιχειρηματικού σχεδίου», με κατάρτιση προϋπολογισμού, με πρόβλεψη συγκεκριμένων ή και προσδοκώμενων πόρων, τη διαχείρισή τους, όπως και αυτή του προσωπικού.