Πρόσκληση Δημάρχου για θέματα Παιδείας
ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΠΡΟΣ : 1. Γονείς και Κηδεμόνες
Σχολείων Δ. Μεγανησίου
2. Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων
3. Διευθυντές Σχολικών μονάδων
Κοιν: 1. Δ. Σ ΚΟΙΔΕΜ
2. Δ.Σ Πολιτιστικού Κέντρου Ταφίων
Ενόψει της κατάρτισης του πενταετούς επιχειρησιακού προγράμματος του Δήμου και του ετήσιου προγράμματος δράσης,
σας προσκαλώ
Την Κυριακή 30 Γενάρη και ώρα 17.00 στο Δημοτικό Σχολείο προκειμένου να συζητήσουμε τα θέματα σχετικά με τα ζητήματα παιδείας στο Νησί μας, καθώς και τα ευρύτερα θέματα πολιτιστικών και κοινωνικών δράσεων του Δήμου.
Μεγανήσι 28/1/2011
Ο Δήμαρχος
Στάθης Ζαβιτσάνος
Γαβρίλης Γιώργος
30 Ιανουαρίου 2011 @ 12:39
Επειδή δέxτηκα αρκετά email και τηλεφωνήματα για το θέμα της σημερινής πρόσκλησης του δημάρχου θέλω να ενημερώσω το ιντερνετικό κοινό ότι δεν θα παραβρεθώ διότι το πρόβλημα είναι ευρύτερο και δεν πρέπει να εξελιχθεί σε προσωπική αντιπαράθεση γιατί τέτοια δεν υφίσταται.Εγώ προσπάθησα να θέσω το θέμα των σχολείων στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και οι παριστάμενοι δημοτικοί σύμβουλοι,ανάμεσά τους γονείς και δάσκαλοι,αρνήθηκαν να δώσουν την ενδεδειγμένη προσοχή.Αντιθέτως,όπως έγραψε και ο κύριος Κανέλλος σφυρίξανε αδιάφορα.Κατόπιν της αντιδημοκρατικής κι ανεύθυνης στάσης του δημοτικού συμβουλίου δεν νοείται οποιαδήποτε κουβέντα καφενείου.Τα πάντα γύρω από το φλέγον θέμα επαφίοντε στην καλή πίστη του υπουργείου.Ο καλός Θεός ας μας προστατέψει.
Βησσαρία
30 Ιανουαρίου 2011 @ 15:29
θεωρώ ότι μια συζήτηση για θέματα παιδείας δε γίνεται μετά από μια τρίωρη συνεδρίαση του Δ.Σ.όταν ενα μέρος των συμβούλων έχει αποχωρήσει και με ελάχιστη παρουσία γονιών και εκπαιδευτικών.Η σημερινή συνάντηση σκοπό εχει να ευαισθητοποιήσει όσον το δυνατό περισσότερους γονιούς αλλά και εκπαιδευτικούς ωστε να γίνει μια ουσιαστική κουβέντα με φορείς που τους ενδιαφερεί το θέμα,με ανταλλαγη προτασεων και να φανουν προβληματα που ίσως υπάρχουν στην εκπαιδευτική μας κοινότητα.
Γαβρίλης Γιώργος
30 Ιανουαρίου 2011 @ 18:44
Tην επόμενη φορά κυρία Βησσαρία που θα ανακοινώσετε το συμβούλιο σας βάλτε και ώρες λειτουργίας για να γνωρίζουμε οι πολίτες και να μην σας ανησυχούμε πέραν του ωραρίου σας.Και θα παρακαλούσα να είσαστε πιο ακριβείς,ο μόνος που είχε αποχωρήσει ήταν ο δάσκαλος διευθυντής του σχολείου,αρκετά νωρίτερα.Να σας υπενθυμίσω ότι η διαβούλευση που ανακοινώθηκε την ημέρα του συμβουλίου ήταν διάρκειας μιας εβδομάδας και για το υπουργείο έχει λήξει.Ό κύβος ερίφθη.Οι όποιες συζητήσεις γίνονται εκ των υστέρων μάλλον άνευ ουσίας και προς κατευνασμό της λαικής οργής αποσκοπούν.Το καθύλην αρμόδιο όργανο να αποφασίσει για μια ακόμα φορά πέταξε την μπάλα στην κερκίδα.
Βησσαρία
30 Ιανουαρίου 2011 @ 19:36
Δεν ξερω αν το προσέξατε αλλά είχε αποχωρήσει και άλλος σύμβουλος από την συμπολίτευση, δεν έχει όμως σημασία αυτό, όσο το θέμα που αναφέρεστε που ειναι φαντάζομαι η συγχώνευση των σχολείων.Τέτοιο θέμα δεν υφίσταται για το Μεγανήσι.Η σημερινή όμως κουβέντα που ήταν πολύ ενδιαφέρουσα δεν είχε να κανει με το συγκεκριμενο.Τεθηκαν μια σειρα προβληματισμών που έχουν να κάνουν με θέματα παιδείας και πως ο δήμος θα μπορούσε να συμβάλει σε αυτά.Κρίμα που απουσιάζατε η γνώμη σας θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα,είμαι σίγουρη για αυτό.Όσο αναφορά στην ειρωνεία σας για το ωράριο με απαγοητεύσατε,σας θεώρουσα πιο ώριμο.
Γαβρίλης Γιώργος
30 Ιανουαρίου 2011 @ 21:07
Eλπίζω ο εφησυχασμός πού επιβάλλετε να ΄χει αντικειμενική βάση,διότι αν βασίζεται στα δημοσιεύματα του τύπου που όλοι διαβάζουμε στις εφημερίδες τότε φοβάμαι πως σύντομα θα βρεθείτε εκτεθειμένη,όσο για το ειρωνικό σχόλιο εσείς,εννοώ οι δημοτικοί σύμβουλοι, το τροφοδοτήσατε υποβιβάζοντας το ρόλο του δημοτικού συμβουλίου,την δημοκρατία αφού με δυσκολία ακούσαμε την φωνή σας και είδαμε ένα σκηνικό που επαναλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια,εναν δήμαρχο να προτείνει και τους υπόλοιπους χωρίς άποψη να σηκώνουν τα χέρια.Επίσης κάποιους να διαμαρτύροντε γιατί χάνουν το φερι-μποτ,άλλους για το φαι και μόνη σας ομολογήσατε δύο που αποχώρησαν πριν ολοκληρωθεί η συνεδρίαση.Είναι εικόνα συμβουλίου αυτή πού αναλαμβάνει να μας οδηγήσει στην επιτυχία του μνημονιακού Καλλικράτη;
Μάντζαρης Δημήτριος (Τάκης)
31 Ιανουαρίου 2011 @ 01:24
Αγαπητέ κύριε Γαβρίλη,
Δράττομαι της ευκαιρίας –το θέμα με αφορά φύσει και θέσει-να αναφέρω μερικά πράγματα για τις συγχωνεύσεις σχολείων.
Το υπουργείο παιδείας με ανακοίνωση του σε δελτίο τύπου στις 14/1, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
‘’ Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία του γεωγραφικού ανάγλυφου, αλλά και του πλήθους των δυσπρόσιτων, απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών της χώρας μας, ο σχεδιασμός θέτει αυστηρά κριτήρια στην επιλογή των σχολικών μονάδων που συνενώνονται και αυτών που εξαιρούνται. Συγκεκριμένα, εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών.’’
Στη συνέχεια με νεότερη ανακοίνωσή του το υπουργείο έθεσε το θέμα σε δημόσια διαβούλευση πριν παρθούν οι οριστικές αποφάσεις.
Χωρίς καμιά διάθεση αφορισμού απέναντι σας και ασπαζόμενος τις ανησυχίες σας τόσο για το ενδεχόμενο πρόβλημα στα σχολεία του νησιού όσο αν θες, και για το γενικότερο πρόβλημα (κοινωνικοπαιδαγωγικό) που θα προκύψει από τις συνενώσεις σχολείων, φρονώ ότι χρειάζονται συντονισμένες και συντεταγμένες ενέργειες. Ένα ψήφισμα δημοτικού συμβουλίου είναι εύκολο . Ο δήμαρχος ορθώς κινήθηκε σ’αυτή την κατεύθυνση.
Η δήλωση άλλωστε της υφ. Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου σε σχετική ερώτηση στη βουλή στις 24/1, επικυρώνει την εν λόγω προσπάθεια του δημάρχου.
Αναφέρει σχετικά:
‘’ Έδωσα η ίδια κατεύθυνση στους περιφερειακούς διευθυντές και στη Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι συνενώσεις σχολείων να υπαγορεύονται από κριτήρια και από δυνατότητες υποδομών και γεωγραφικής προσέγγισης και για κάθε μία χωριστά. Πέρα από τη γνώμη του δήμου και της δημοτικής επιτροπής, να υπάρχει η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων για κάθε μία χωριστά, ακριβώς για να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.’’
Κοντολογίς, οφείλουμε να χαιρετήσουμε την προσπάθεια που ξεκίνησε ο δήμαρχος, γιατί και καίρια είναι και μόνο γόνιμη μπορεί να αποβεί. Σε αυτή τη βάση η μη συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις είναι λάθος. Πότε μια συζήτηση για την παιδεία δεν είναι συζήτηση καφενείου.
Γαβρίλης Γιώργος
31 Ιανουαρίου 2011 @ 09:14
Aγαπητέ κύριε Μάτζαρη ελπίζω να μην είστε της άποψης ότι δεν είχα με τι άλλο ν΄ασχοληθώ και ξαφνικά ξύπνησα ένα πρωί και εκεί που έπινα τον καφέ μου είπα δεν δημιουργώ ένα θέμα με τα σχολεία,ν΄αντιπαρατεθώ με την εξουσία για να σπάσω την ρουτίνα.Σας πληροφορώ ότι δεν είχα καμία όρεξη ν΄αφήσω τον παράδεισο και να μπω σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία για να προβληθώ.Τα πάω αρκετά καλά με τον εαυτό μου και δεν έχω ανάγκη ν΄αποδείξω τίποτε σε κανέναν.Το θέμα προέκυψε απ΄την στιγμή που μπήκαμε στο μνημόνιο σε συνδυασμό με τον Καλλικράτη,που πιστεύω ότι είναι αρκετά καλό σύστημα διοίκησης αλλά όχι όταν συνοδεύεται από μνημόνιο.Επίσης όλοι νομίζω ότι αισθανόμαστε ότι χάνουμε κοινωνικά κεκτημένα,αλλά και αγοραστική δύναμη χωρίς να ευθυνόμαστε.Φέτος ίσως έσπασα ρεκόρ επίσκεψης στην εφορία και επιπλέον μου φορτώθηκε με ενάμιση μήνα δουλειάς ΤΕΒΕ χρονιαίο αξίας τόσης,όσης του δανείου μου για το σπίτι που διαμμένω.Αν λοιπόν συνεχιστεί αυτό το βιολί με βλέπω σύντομα στο δρόμο.Για τα σχολεία τώρα διαβάστε την υπ.αριθ 11136/Δ4 εγκύκλιο με διαβάθμιση εξαιρετικά επείγοντος γιατί πρέπει να ικανοποιηθούν οι δανειστές μας που βρίσκονται εδώ και ελέγχουν.Επίσης διαβάστε την απάντηση της υπουργου: Τα παιδαγωγικά κριτήρια θα μας φάνε.Για παιδαγωγικά κριτήρια δήθεν θα μας πάρουν μέρος ή και όλα τα σχολεία.Με δεδομένο ότι η βενζίνη έχει σπάσει ρεκόρ ίσως η ακριβότερη στην Ευρώπη μην περιμένετε από μένα να ησυχάσω.Σταματήστε να διαβάζετε τις ειδήσεις με πράσινα,ή μπλέ ή ακόμα και κόκκινα γυαλιά
τίποτε δεν είναι σαν χθες,η κοινωνία θα αντιδρά χωρίς κομματικές ταυτότητες,συνολικά.Στο μεγανήσι έστω αργότερα από την υπόλοιπη Ελλάδα σύντομα θα γίνει κατανοητό.
Aπ. Γατής
20 Φεβρουαρίου 2011 @ 17:58
«Ιδιαίτερα για τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, θα εξεταστεί με τη δέουσα προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ’ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων πάντοτε των παιδαγωγικών κριτηρίων και μέχρι να δημιουργηθούν, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, συνθήκες με την κατασκευή δημοτικών έργων.
Για το «εφόσον αυτό είναι δυνατόν», καταλαβαίνετε ότι στο μικρό νησί δεν μπορώ να κάνω κάτι. Εάν τυχόν σε δύο κοντινά χωριά, που τα χωρίζουν όμως βουνά και χιλιόμετρα με δύσβατο δρόμο, δεν μπορώ να κάνω συνένωση και έχω μεθαύριο ένα δημοτικό έργο, εδώ θα είμαστε, του χρόνου, του παραχρόνου να προβούμε σε μία συνένωση επ’ ωφελεία των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αυτή είναι η λογική μας και πρέπει να σας πω ότι αυτή τη στιγμή περιμένουμε. Δεν έχουμε, δηλαδή, ακόμη τις οριστικές απαντήσεις. Έχω ζητήσει από τους περιφερειακούς διευθυντές μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου να έχω τις πρώτες προτάσεις τους στις περιφερειακές διευθύνσεις και να μου αποσταλούν αυτές οι προτάσεις από τις περιφερειακές διευθύνσεις έως τις 25 Φεβρουαρίου, έτσι ώστε να προβούμε στις τελικές εκτιμήσεις με πραγματική προσοχή για την ιδιαιτερότητα της κάθε περιοχής. […]
[…] Δεν μιλώ για τέτοιες προφανείς περιπτώσεις, ούτε για περιπτώσεις όπου, ξαναλέω, το να συνενώσω ολιγοθέσια σχολεία με ολιγάριθμες τάξεις που έχουν λίγους μαθητές είναι παιδαγωγικό το όφελος. Η κοινωνικοποίηση των μαθητών έχει πολύ μεγάλη σημασία και παιδαγωγικά. Βεβαίως, τα όρια είναι τα συγκεκριμένα και δεν θέλω να τα υπερβώ και δεν θα τα υπερβώ και υπάρχει κατεύθυνση προς τις υπηρεσίες να μην γίνει καμία τέτοια υπέρβαση.
Άρα, θα γίνονται συνενώσεις κατά περίπτωση, θα υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή στις ορεινές περιοχές, όπως η Κοζάνη και όλη η διαδικασία θα ολοκληρωθεί, αφού έχει ληφθεί υπόψη η γνώμη των Δημάρχων, των εκπαιδευτικών και βεβαίως των γονιών, γιατί και οι γονείς έχουν ρόλο και πρέπει να γίνει η όποια αλλαγή, εφόσον γίνει, για τα παιδιά τους και με τη δική τους συμφωνία και εφόσον και αυτοί μπορούν. Και νομίζω ότι οι γονείς πολλές φορές -μου κάνει εντύπωση και σε πάρα πολλά ακριτικά μέρη της πατρίδας μας- έχουν καταλάβει το πόσο χειρότερο σχολείο είναι ένα ολιγοθέσιο σχολείο από ένα σχολείο που είναι εξαθέσιο και έχει κάθε τάξη το δάσκαλό της.
(Από απάντηση της υφ. Παιδείας στη Βουλή σε ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσας Αμανατίδου-Πασχαλίδου http://www.kozanimedia.gr 11.02.2011)
Γαβρίλης Γιώργος
20 Φεβρουαρίου 2011 @ 19:58
Δε νομίζω να περίμενε κανείς διαφορετική απάντηση από την κυβέρνηση γιατί η παιδεία είναι θέμα κυβερνητικής πολιτικής και η υπουργοί και υφυπουργοί αυτή υπηρετούν. Εγώ πάντως δε βλέπω και καμια ευαισθησία από πλευράς υπουργείου παιδείας που μάλλον φαίνετε ότι εξαντλείτε στην προοπτική δημοτικών έργων να συνενώσει μετέπειτα ότι δε μπορεί να συνενώσει τώρα. Άρα επειδή οι πόροι της αυτοδιοίκησης είναι πετσοκομένοι λόγο τρόικας μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι εμείς οι γονείς που έχουμε εδώ μικρά παιδιά εκτός αν η κυβέρνηση αποφασίσει να βρει και να δώσει πόρους ώστε να κατασκευάσει μια δεύτερη γέφυρα στιλ Ρίου – Αντίριου που θα ενώσει το Μεγανήσι με το Νυδρί! Τότε να ανησυχούμε δηλαδή. Χαίρομαι πάντως που τουλάχιστον το υπουργείο παιδείας μας αναγνωρίζει ως γονείς να έχουμε άποψη και να την πούμε. Μήπως δηλαδή θα πρέπει να πάμε στην Αθήνα, να την στείλουμε εκεί με αντιπρόσωπο;Κλείνοντας να θέσω προ των ευθυνών τους όσους καθησυχάζουν την κοινωνία διότι η υπουργός αναφέρει ότι για τα μικρά νησιά εξετάζετε κατά περίπτωση,που σημαίνει ότι σκέφτετε πως μπαίνουν δέκα καθηγητές και διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου,κατα τον ίδιο τρόπο μπορούν είκοσι μαθητές είναι εύκολο να ακολουθήσουν αντιστρόφως την διαδρομή.