Αγγλικά και υπολογιστές από την Α’ Δημοτικού
Ακόμη και τα «πρωτάκια» θα κάνουν μαθήματα αγγλικών και υπολογιστών στο «νέο σχολείο». Αυτές είναι δύο από τις καινοτομίες που περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά σε 801 ολοήμερα δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα.
Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου παρουσίασε χθες στο υπουργικό συμβούλιο τη φιλοσοφία του προγράμματος φέρνοντας ως παράδειγμα το 4ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης. Πρόκειται για μια σχολική μονάδα που ενσωματώνει όλους τους νεωτερισμούς που επιχειρεί να εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας, τόσο σε επίπεδο προγράμματος σπουδών όσο και σε μεθόδους διδασκαλίας και εξοπλισμό.
Συγκεκριμένα, στο 4ο Ολοήμερο Δημοτικό Θέρμης κάθε τάξη διαθέτει υπολογιστή, τηλεόραση και video, ενώ έξι από αυτές έχουν προβολέα με διαδραστικούς πίνακες. Επίσης υπάρχουν εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, θέατρο 136 θέσεων, πολυχώρος, βιβλιοθήκη, αίθουσα Φυσικής κ.ά. Την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνει η παραλαβή δέκα φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, με τη βοήθεια των οποίων θα γίνεται το μάθημα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για δύο ώρες την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις.
Εκτός από την εισαγωγή του παραπάνω μαθήματος, το ωρολόγιο πρόγραμμα των ολοήμερων δημοτικών με αναμορφωμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει: α) την εισαγωγή της διδασκαλίας των αγγλικών στις δύο πρώτες τάξεις και την αύξηση κατά μία ώρα για τις υπόλοιπες τάξεις, β) την εισαγωγή της Αισθητικής Αγωγής (εικαστικά, μουσική και θεατρική αγωγή) στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, γ) την αύξηση κατά μία ώρα του μαθήματος των Μαθηματικών στις δύο πρώτες τάξεις, δ) την αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και την προσθήκη μιας διδακτικής ώρας για διδασκαλία χορού, ε) την εισαγωγή του θεσμού της φιλαναγνωσίας στην πρώτη και δεύτερη τάξη, και στ) τη διάθεση ωρών στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης για δραστηριότητες που αφορούν θέματα αγωγής υγείας, διατροφικών συνηθειών, κυκλοφοριακής αγωγής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ετσι το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου τροποποιείται και οι ώρες διδασκαλίας γίνονται 35 για όλες τις τάξεις (αυξάνονται κατά δέκα στις δύο πρώτες, κατά πέντε στις Γ’ και Δ’ τάξεις και κατά τρεις στις δύο μεγαλύτερες τάξεις).
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ανάμεσα στους βασικούς στόχους των αναμορφωμένων προγραμμάτων σπουδών είναι η ελαχιστοποίηση των περισσότερων απογευματινών δραστηριοτήτων των μαθητών σε χώρους εκτός σχολείου, όπως τα φροντιστήρια, καθώς και η πιστοποίηση της διδασκαλίας της Πληροφορικής και των ξένων γλωσσών.
Οπως ανέφερε η κ. Χριστοφιλοπούλου, τα 801 ολοήμερα δημοτικά σχολεία που λειτουργούν σήμερα με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών είναι δωδεκαθέσια και σε αυτά φοιτούν 204.206 μαθητές, δηλαδή περίπου το 30% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού.
ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Μόλις πέντε ημέρες, δηλαδή μέχρι την προσεχή Δευτέρα, θα διαρκέσει η δημόσια διαβούλευση για τον «Καλλικράτη» στη δημόσια εκπαίδευση, δηλαδή το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για συγχώνευση δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων.
Στην ιστοσελίδα opengov.gr βρίσκεται αναρτημένο από χθες το κείμενο της διαβούλευσης που αφορά τα κριτήρια με τα οποία θα δημιουργηθεί ο νέος σχολικός χάρτης. Σύμφωνα με το υπουργείο, γνώμονα των συγχωνεύσεων θα αποτελέσουν «οι κτιριακές υποδομές – εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης», χωρίς όμως να θίγονται «οι κανονιστικές ρυθμίσεις για τον μέγιστο αριθμό μαθητών (έως είκοσι πέντε για την πρωτοβάθμια και έως τριάντα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση)».
Ενα άλλο βασικό κριτήριο θα είναι η χιλιομετρική απόσταση από το σχολείο, σε συνάρτηση με τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες. Με βάση την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, ο απαιτούμενος χρόνος για την κάλυψη της διαδρομής προς το σχολείο στις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα σαράντα πέντε λεπτά της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικά για τις ορεινές και τις μικρές νησιωτικές περιοχές, όπου δεν διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, «θα εξεταστεί με τη δέουσα προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ’ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας».
Την απόλυτη αντίθεσή της προς τον εκπαιδευτικό «Καλλικράτη» εκφράζει η ΟΛΜΕ, που σε ψήφισμά της επισημαίνει ότι «η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση».
(Πηγή: www.madata.gr)
Γαβρίλης Γιώργος
22 Ιανουαρίου 2011 @ 09:01
Έχω καταντήσει γραφικός,έχω τσακωθεί με κόσμο όμως για μια ακόμη φορά θα το θέσω,επειδή βλέπω ότι τονίζεται έντονα μέρος του άρθρου με σκοπό να καθησυχάσει την κοινή γνώμη.Εγώ λοιπόν λέω μην επαναπαύεστε στο χρύσωμα του χαπιού εδώ στο Μεγανήσι,αυτή την εβδομάδα κινηθείτε,οργανωθείτε,συντονιστείτε δάσκαλοι,γονείς,μαθητές και εξουσιες γιατί στο τραπέζι του θυσιαστηρίου,λόγω της τακτικής συγκοινωνίας,του χρονικού ορίου που διαρκεί αλλά και της προοπτικής μείωσης του μαθητικού πληθυσμού έχει πέσει και το όνομα του Μεγανησίου.Τό ΄χω ξαναγράψει και σε καμμία περίπτωση δεν επιθυμώ να δικαιωθώ γιατί δεν αποβλέπω σε κανένα όφελος.Τουναντίον θα ζημιωθώ γιατί το παιδί μου θα ταλαιπωρείται.
Γαβρίλης Γιώργος
22 Ιανουαρίου 2011 @ 09:11
Αυτό το βρήκα στην εφημερίδα <> διαβάστε κι αξιολογήστε το.Εκτιμώ ότι το Λύκειο πάει και το Γυμνάσιο και Νήπιο παίζεται.
. Οι τρεις βασικές παράµετροι, βάσει των οποίων θα γίνουν οι συνενώσεις, θα είναι οι εξής:, n Η αντιστοιχίαοργανικότητας καιλειτουργικότητας των σχολικών µονάδων σε συνάρτηση µε το µαθητικόδυναµικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης καιλειτουργίας κάθε σχολικής µονάδας., n Η εξέλιξη του µαθητικού δυναµικού την τελευταία 5ετία, ο ρυθµός αύξησης ή µείωσης και ο προσδοκώµενος αριθµός φοιτώντων µέχρι το 2013., n Οι εγγραφές των µαθητών στην Α΄ τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δηµοτικού, γυµνασίουκ.λπ.) λαµβάνοντας επίσης υπόψη και τη φοίτηση αδελφών σε αντίστοιχα σχολεία., Πάντως, δάσκαλοι και οικαθηγητές αντιδρούν στις επικείµενες συγχωνεύσεις, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση «υπακούει στις επιταγές του ∆ΝΤ και θέλει να επιβάλει το φθηνό σχολείο» και θα προκληθεί µεγάλη ταλαιπωρία σε µαθητές και γονείς. Η ∆ιδασκαλική Οµοσπονδία κήρυξε δίωρη στάση εργασίας την ερχόµενη Τετάρτη, προκειµένου να πάρουνµέρος οι εκπαιδευτικοί σε συγκέντρωση διαµαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας., Με βάση τις υποδοµές, Για τη δηµιουργία του νέου σχολικού χάρτη κάθε περιφέρειας κριτήρια θαείναι κατ’ αρχήν οι κτιριακές υποδοµές- εγκαταστάσεις, καθώςκαι οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικώνχώρων και εξοπλισµού στοσχολείο µετακίνησης. Επιπλέον, θα εκτιµάται ηχιλιοµετρική απόσταση για το νέοσχολείο, λαµβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδροµής, η οποία για τις δύσκολες καιδυσπρόσιτες περιοχές δεν µπορεί να υπερβαίνει τη µισή ώρα για τα σχολεία της Πρωτοβάθµιαςκαι τα της ώρας για τα σχολεία της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει επίσης ότι οι σχολικές µονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν ενιαία µονάδα χωρίς παραρτήµατα ή λυκειακές τάξεις, ενώ σε περίπτωση κατάργησης µιας ή περισσοτέρων µονάδων, εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν, θα ιδρύεται νέα σχολική µονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο µεγαλύτερος αριθµός µαθητών. Εξάλλου, οι µονάδες της ίδιας βαθµίδας που λειτουργούν σε ενιαίο χώροως ξεχωριστές ενοποιούνται σε µία.